Ένα πρωτοποριακό έργο με ειδικές συσκευές – εξωσκελετούς – που “φοριούνται” από τους εργαζομένους, αφαιρώντας ένα σημαντικό μέρος του φορτίου τους, της τάξης του 60%, ολοκληρώνει η Nissan Motor Ibérica. Βρισκόμαστε ήδη στο τέλος της δοκιμαστικής φάσης του προγράμματος των εξωσκελετών, λίγο πριν την ενσωμάτωσή τους στις γραμμές παραγωγής, στο εργοστάσιο Zona Franca της Βαρκελώνης. Οι “περίεργες” αυτές συσκευές – εξωσκελετοί – συμβάλλουν στη μείωση της πίεσης που ασκείται σε κανονικές συνθήκες στους μυς των εργαζομένων στις γραμμές παραγωγής, μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμών που σχετίζονται με την εργασία και συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην εργασιακή ευημερία.
 
Ο Καταλανικός Όμιλος Αυτοκινητοβιομηχανιών (CIAC) χρηματοδοτεί το έργο για την εισαγωγή εξωσκελετών στην αυτοκινητοβιομηχανία, με την συμμετοχή του Τεχνολογικού Κέντρου Eurecat και του Πολυτεχνείου της Καταλονίας (UPC).
 
Η Nissan Ισπανίας διευκόλυνε την εκτεταμένη δοκιμή των εξωσκελετών σε πραγματικό περιβάλλον παραγωγής, δοκιμάζοντας πέντε διαφορετικά μοντέλα που υποστηρίζουν τα πόδια, τους ώμους και την πλάτη, από τις αρχές του 2018. Η πληροφόρηση που έλαβαν από τους 14 εργαζόμενους που συμμετείχαν στη δοκιμή, βοήθησε τη Nissan να προσδιορίσει τα δύο μοντέλα που προσφέρουν το χαμηλότερο βάρος, την υψηλότερη λειτουργικότητα και την καλύτερη απόδοση.

Ads

image

image

Τα δύο αυτά μοντέλα, τα οποία δοκιμάστηκαν, φέτος, στο χρονικό διάστημα μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου, παρέχουν τη βέλτιστη υποστήριξη στους ώμους για τους εργαζομένους που τον περισσότερο χρόνο εκτελούν εργασίες σε κάποιο ύψος (συνήθως στο ύψος των ώμων), «στον άερα» (δηλαδή χωρίς να στηρίζονται κάπου). Κατασκευασμένες από υλικά ελαφρού κράματος, οι συσκευές αυτές  ζυγίζουν μεταξύ 1,5 και 3 κιλών.
 
“Στη Nissan πιστεύουμε ότι η καινοτομία πρέπει να μεταμορφώσει όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος οδηγεί, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ζει. Με την τεχνολογία που προσδίδει αξία στους πελάτες μας, είναι σωστό να ωφεληθούν και οι εργαζόμενοί μας, καθώς εργαζόμαστε για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας”, λέει ο Lluís Sellarès, Διευθυντής Τεχνικής Παραγωγής στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της NMISA στη Zona Franca.

image
 
To Καταλανικό Ινστιτούτο για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία (ICSSL), εξέτασε τις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν σε αυτά τα δύο πρώτα στάδια. Το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2019, με δυνατότητα ενσωμάτωσης αρχικά στη διαδικασία παραγωγής της γραμμής Zona Franca και στη συνέχεια σε άλλες παραγωγικές εγκαταστάσεις.
 
Βίντεο με τις φουτουριστικές συσκευές των εξωσκελετών, μπορείτε να δείτε εδώ: