Το μικρό SUV της Volvo έρχεται, ποντάροντας σε ποιότητα, design, τεχνολογία και τιμή, να βάλει τη σουηδική εταιρία σε μια νέα για αυτήν κατηγορία, διεκδικώντας ένα κομμάτι της πίτας την οποία σήμερα μοιράζονται τα Audi Q3, BMW X1, Jaguar E-Pace, Mercedes GLA και Range Rover Evoque. Ο τίτλος του ευρωπαϊκού «αυτοκινήτου της χρονιάς» που μόλις κατέκτησε το ολοκαίνουριο XC40, ενδεικτικός των δυνατοτήτων του μοντέλου και «όπλο» στα χέρια marketing.
 
Ανήκει στις περιπτώσεις εκείνες που δεν μπορεί κανείς να μιλήσει για διάδοχο-αντικαταστάτη και για απερχόμενο μοντέλο. Μπορεί μόνο να πει για ένα εντελώς νέο προϊόν, αφού κάτι αντίστοιχο δεν υπήρχε μέχρι σήμερα στη γκάμα της Volvo. «Χτισμένο» πάνω στη νέα πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), η οποία δημιουργήθηκε για να δεχθεί πρώτα απ’ όλα ηλεκτρικά και υβριδικά συστήματα κίνησης (κάτι που σημαίνει ότι αργά ή γρήγορα θα δούμε και ηλεκτρικό ή/και υβριδικό XC40) δεν αργεί να δώσει στον οδηγό να καταλάβει ότι βρίσκεται σε ένα ιδιαίτερα «δεμένο» αυτοκίνητο.
Αυτό είναι κάτι που έχει αυξημένη βαρύτητα όταν γίνεται λόγος για SUV, για όχημα δηλαδή που θεωρητικά θα πρέπει να μπορεί να κινηθεί και στο χώμα. Όπως μια κάποια σημασία έχει η σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος (211 mm), αλλά και τα υπόλοιπα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (γωνία προσέγγισης: 21,7°, αποχώρησης: 30,4°) που δίνουν στο αυτοκίνητο την πιστοποίηση “G”, για αυτοκίνητα που είναι κατάλληλα για χρήση off road.

Ads

Η τετρακίνηση, που υλοποιείται με τη βοήθεια ενός συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς, έρχεται σα λογική συνέχεια των παραπάνω και μπορεί να μην αφορά όλες τις εκδόσεις, του νέου XC40, αφορά όμως αρκετές, αφορά και αυτές που οδηγήσαμε εμείς στην επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στη Μονεβασιά, δηλ. τη βενζινοκίνητη T5 AWD και την πετρελαιοκίνητη D4 AWD – και οι δυο με αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 σχέσεων.

image

Αναπόφευκτα ταχύτερη η T5 προσφέρει και λίγο παραπάνω «νεύρο» με την απόκριση του κινητήρα να είναι πολύ πιο άμεση, ενώ για τη D4 θα λέγαμε ότι είναι η… ήρεμη δύναμη που μαζεύει εύκολα χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο και – βεβαίως – καταναλώνει πολύ μικρότερες ποσότητες καυσίμου.
Και οι δύο εκδόσεις πάντως εμπνέουν εμπιστοσύνη με την ευστάθειά τους στην εθνική οδό, ενώ στον επαρχιακό δρόμο, με τη βοήθεια και της τετρακίνησης, χαρακτηρίζονται από υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, έστω και αν δεν προσφέρουν την πιο σπορ αίσθηση στην κατηγορία.

Ads

Το εσωτερικό δείχνει τόσο ποιοτικό όσο επιβάλλει το «βαρύ» σήμα της Volvo και τόσο τεχνολογικό όσο απαιτεί η εποχή. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ για τον οδηγό και η κατακόρυφη οθόνη αφής 9,0’’ (που λειτουργεί με τρόπο αντίστοιχο των tablets) στην κεντρική κονσόλα παραπέμπουν σε ένα μεγάλο πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων, ανάμεσά τους το εξαιρετικό Lane Keeping Aid (που διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας που κινείται) και η δυνατότητα να επιτρέψεις – από μακριά, μέσω κινητού – σε όποιον θέλεις. να οδηγήσει το XC40 σου χωρίς κλειδί, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Θα ήταν τέλος παράλειψη να μην απονείμουμε εύφημο μνεία στη Volvo για την εξαιρετική διαμόρφωση του εσωτερικού, που από τη μια προσφέρει εξαιρετικούς χώρους για επιβάτες και από την άλλη χαρακτηρίζεται από κορυφαία σημασία στη λεπτομέρεια, με πλήθος μικρών και μεγάλων αποθηκευτικών χώρων, μπρος-πίσω, οι οποίοι μάλιστα βρίσκονται και στις σωστές θέσεις.

image
 
Εκτός από τα T5 AWD και D4 AWD που είναι ετοιμοπαράδοτα, διαθέσιμες για παραγγελία είναι επίσης οι εκδόσεις βενζίνης T3 FWD (156 PS, € 30.713) και Τ4 AWD/FWD (190 PS, € 42.725 / € 36.825) και πετρελαίου D3 AWD/FWD ( 150 PS, € 39.959 / € 35.194). Σημειώνουμε ότι η Τ3 είναι η μοναδική έκδοση με κυβισμό 1,5 λίτρων, ενώ οι υπόλοιπες είναι δίλιτρες.

image

image

image