Το Γενάρη ξεκινά το λανσάρισμα του T-Roc, του νέου μοντέλου της Volkswagen, που αποτελεί το τρίτο, προς το παρόν μικρότερο, αλλά όχι και τελευταίο μέλος της οικογένειας των SUV της εταιρίας, που χαρακτηριστικό του έχει την έντονη παρουσία συστημάτων υψηλής τεχνολογίας από τη βασική του έκδοση.

Προφανώς σε αυτή τη φάση το T-Roc έρχεται να πάρει μια θέση δίπλα στα Tiguan και Tuareg, καθώς οι επιταγές της αγοράς είναι ξεκάθαρες και η ζήτηση για τα SUV κάθε μεγέθους αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, έχοντας δώσει στο σύνολο της κατηγορίας στην Ελλάδα μερίδιο περίπου 23%, ενώ αντίστοιχη κατάσταση συναντάμε και πανευρωπαϊκά. Σημειώστε ότι μέσα στη χρονιά θα έχουμε την εμφάνιση του νέου Tuareg, της ναυαρχίδας των SUV της VW, ενώ θα ακολουθήσει το μικρότερο T-Cross και αργότερα το ηλεκτρικό I.D. CROZZ.

Στην περίπτωση του T-Roc έχουμε ένα μοντέλο που χτίστηκε πάνω στην πλατφόρμα του Golf και οι διαστάσεις του το φέρνουν είτε στο πάνω τμήμα των μικρών SUV (Citroen C3 Aircross, Renault Capture, SeatArona κοκ.) είτε στο κάτω των μικρομεσαίων (Opel Mokka X, Suzuki Vitara, Toyota C-HR κλπ.) χωρίς τελικά η ένταξη σε κάποια κατηγορία να είναι το ζητούμενο. Η ουσία είναι ότι το T-Roc έχει -με απλά λόγια- τους χώρους περίπου ενός Golf συνδυασμένους με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που δίνει τη δυνατότητα για κάποιες παραπάνω εκδρομικές δραστηριότητες, αλλά και τη σχεδιαστική διαφοροποίηση που χαρακτηρίζει όλα αυτά τα «ψηλά» αυτοκίνητα.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 16 εκ. που είναι μικρότερη από αυτό που μέχρι πριν από λίγο καιρό θεωρούσαμε τυπικό για την κατηγορία (περίπου 20 εκ.) αλλά λειτουργεί ταυτόχρονα υπέρ της οδικής συμπεριφοράς, «χαμηλώνοντας» το κέντρο βάρους. Ενώ η αισθητική διαφοροποίηση από την πλευρά της «ενισχύεται» με τη δυνατότητα διχρωμίας μέσα-έξω με τέσσερα χρώματα οροφής και πάνω από 30 χρωματικούς συνδυασμούς.

Η γκάμα περιλαμβάνει βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες σε τρεις ιπποδυνάμεις: 115, 150 και 190 PS, με τον κυβισμό για τους κινητήρες βενζίνης στα 1,0 και 1,5 λίτρα και τους ντίζελ στα 1,6 και 2,0 λίτρα. Οι βασικές εκδόσεις είναι – κλασικά – προσθιοκίνητες ωστόσο το θετικό είναι ότι υπάρχουν διαθέσιμα T-Roc (από τους 150 ίππους και πάνω) με την τετρακίνηση 4motion Active Control της Volkswagen, που στέλνει μέχρι το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς και δίνει τη δυνατότητα επιλογής ελέγχου πρόσφυσης, ανάλογα με τον τύπο και την κατάσταση του οδοστρώματος.

Η σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με το T-Roc στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης στα Τρίκαλα Κορινθίας μας άφησε συνολικά θετικές εντυπώσεις, με τον «βασικό» τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0TSI των 115 ίππων να κάνει καλά τη δουλειά του, χωρίς να κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του στο «σαλόνι» και να καταναλώνει λογικές ποσότητες βενζίνης: είδαμε περίπου 8,5 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες (αυτοκινητόδρομος+επαρχιακός δρόμος). Σταθερό στις μεγάλες ταχύτητες (με κάποιο αεροδυναμικό θόρυβο υπαρκτό, είναι αλήθεια) και με παραπάνω από ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές είναι ένα αυτοκίνητο που δείχνει ότι μπορεί να οδηγηθεί και σβέλτα χωρίς να αιφνιδιάσει τον οδηγό του.

Με τη λογική της Volkswagen να πλασάρει τα μοντέλα της ως όχι τα πιο «φτηνά», αλλά ως τα πιο ολοκληρωμένα δεν μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η βασική τιμή του T-Roc είναι κοντά στις 20.000 ευρώ. Βεβαίως, αν βάλει κανείς τα πράγματα κάτω, με χαρτί και με μολύβι, τότε ενδεχομένως θα διαπιστώσει ότι το νέο μοντέλο δεν είναι και τόσο ακριβό, αφού στη βασική έκδοση, πέρα από τα δεδομένα ABS και ESP υπάρχει ένα πληρέστατο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (αποφυγή σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση πεζών, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας κλπ.), ενώ δεν είναι λίγες και οι προσφερόμενες ανέσεις (διζωνικός κλιματισμός, έγχρωμη οθόνη αφής κλπ.). Σημειώνουμε ότι στις πιο ακριβές εκδόσεις διαθέσιμος θα είναι επίσης ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 11,7’’ υψηλής ανάλυσης, το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος “park pilot”, ενώ για τη συνδεσιμότητα φροντίζει το Car Net της Volkswagen.