Στην κατάρριψη του ρεκόρ στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στην περίφημη ανάβαση του Pikes Peak, στο Colorado Springs των ΗΠΑ, στοχεύει η Volkswagen με ένα ιδιαίτερο supercar, το “I.D. R Pikes Peak”. Τα αρχικά I.D. είναι σαφές ότι παραπέμπουν στην εκκολαπτόμενη μάρκα μηδενικών ρύπων της VW, δηλαδή στην ηλεκτροκίνηση, ενώ το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν μπορούσε παρά να διαθέτει θηριώδη ισχύ και ροπή, 680 ίππους και 650 Nm αντίστοιχα, που καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν λιγότερα από 1.100 κιλά βάρους επιτρέπουν στο R Pikes Peak να επιταχύνει ταχύτερα ακόμα και από Formula E ή και Formula 1, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε μόλις 2,25 δευτερόλεπτα.

Ads

Και αυτή η εντυπωσιακή επίδοση ήρθε παρόλο που βασικός στόχος κατά την εξέλιξη του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, ήταν η ιδανική ισορροπία μεταξύ αποθήκευσης ενέργειας και συνολικού βάρους – και όχι οι απόλυτες επιδόσεις όπως συμβαίνει με τα κοινά αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Όπως και με το εντυπωσιακό Golf με τους δύο κινητήρες που έλαβε μέρος στο Pikes Peak το 1985, 1986 και το 1987, έτσι και τώρα οι μηχανικοί επέλεξαν τη λύση των δύο κινητήριων συνόλων. Το I.D. R Pikes Peak διαθέτει, λοιπόν, δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι εξασφαλίζουν στον αυτοκίνητο τη συνολική ισχύ που αναφέραμε (500kW), ενώ
σε αναλογία με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραγωγής, ως βασική μονάδα αποθήκευσης ενέργειας επιλέχθηκε η λύση των συσσωρευτών ιόντων λιθίου.

image

Ads

Οι απαιτήσεις από τις κυψέλες της μπαταρίας είναι τεράστιες. Η πυκνότητα ισχύος είναι κρίσιμος παράγοντας για το σύστημα, κατά την παραγωγή υψηλής τάσης. Σε αντίθεση όμως με τα μοντέλα μαζικής παραγωγής, όπου ο στόχος είναι η εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εμβέλειας, οι μηχανικοί της αγωνιστικής ομάδας επεδίωξαν να επιτύχουν την μέγιστη απόδοση ισχύος.
Στα 20 χιλιόμετρα της ανάβασης, έχουμε παραγωγή σχεδόν του 20% της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας όχι από τους συσσωρευτές αλλά από ανάκτηση ενέργειας: στη φάση του φρεναρίσματος, οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες και μετατρέπουν σε ηλεκτρική ενέργεια ένα μέρος της ενέργειας πέδησης, τροφοδοτώντας στη συνέχεια την μπαταρία.

image

Στο τιμόνι του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, στην προσπάθεια κατάρριψης του ρεκόρ, θα βρεθεί ο κορυφαίος στον κόσμο οδηγός τέτοιων διαδρομών και τρεις φορές νικητής του Pikes Peak, ο 39χρονος Γάλλος Ρομαίν Ντυμά (Romain Dumas).

Ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί στις 24 Ιουνίου 2018 και το γερμανικό υπεραυτοκίνητο καλείται να κάνει χρόνο καλύτερο από τα 8΄ 57΄΄ 118 εκατοστά του δευτερολέπτου, που είναι το σημερινό ρεκόρ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στον μήκους 20 χιλιομέτρων «Αγώνα προς τα Σύννεφα», (Race to the Cloud), όπως συμβολικά αποκαλείται η περίφημη αυτή διοργάνωση.
Εκκίνηση σε υψόμετρο 2.862 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας, 1.440 μ. κάθετης ανάβασης, 156 στροφές, 100% άσφαλτος, και όλα αυτά σε ένα και μοναδικό πέρασμα, σε μία μόνον προσπάθεια. Για την κατάρριψη του ρεκόρ δεν αρκεί μόνο η τέλεια κατάσταση αυτοκινήτου και οδηγού, καθώς το δικό τους ρόλο παίζουν οι καιρικές συνθήκες. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, στα 4.302 μ. που βρίσκεται ο τερματισμός του Pikes Peak, η θερμοκρασία να βρίσκεται κάτω από το μηδέν, ακόμα και το Ιούνιο.