Εμπλουτίζει τη γκάμα του μικρού της μοντέλου up! η Volkswagen με τη σπορ έκδοση “up! GTI” που με παραπέμποντας στο λαμπρό παρελθόν των εκδόσεων με το χαρακτηριστικό πλέον λογότυπο, προσφέρει τελική ταχύτητα 196 km/h και 0-100 km/h σε μόλις 8,8”. Πίσω από τις επιδόσεις αυτές βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 999 κ.εκ. (1.0 TSI) που στη συγκεκριμένη περίπτωση αναπτύσσει ισχύ 115 ίππων και ροπή 200 Nm, καταναλώνοντας 4,8 λίτρα/100 χλμ. σύμφωνα με τις επίσημες προδιαγραφές.

Ads

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το up! GTI είναι το πρώτο μοντέλο της Volkswagen με στοιχεία κατανάλωσης σύμφωνα με το νέο κύκλο μετρήσεων WLTP. Είναι επίσης και το πιο «πράσινο» καθώς εξοπλίζεται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων και πληροί τις νέες Euro 6 AG προδιαγραφές εκπομπής ρύπων.

Στο επίσημο δελτίο τύπου της VW επισημαίνεται η συγγένεια με το πρώτο Golf GTI του 1976, του μοντέλου που ουσιαστικά καθιέρωσε το λογότυπο GTI. Οι ομοιότητες που επισημαίνονται είναι ενδεικτικές της εξέλιξης όχι μόνο των μοντέλων της γερμανικής εταιρίας, αλλά και συνολικά της αυτοκίνησης, αφού μοντέλα που σήμερα ανήκουν στη «μικρή» κατηγορία, πλησιάζουν σε διαστάσεις, βάρος και επιδόσεις οικογενειακά μοντέλα της δεκαετίας του ‘70. Προσέξετε λοιπόν: το up! GTI έχει μήκος 3.600, ύψος 1.478 και πλάτος 1.641 (δίχως τους εξωτερικούς καθρέπτες), όταν το Golf GTI του 1976 είχε μήκος 3.705 mm. Επίσης το απόβαρο του up! GTI είναι 1.070 κιλά ενώ του Golf GTI που διέθετε ισχύ επίσης 110 ίππων ήταν μόλις 810! Σημειώστε τέλος και μια σχετική αντιστοιχία των επιδόσεων εκείνου του Golf: τελική 182 km/h και 0-100 km/h σε 9,0 δευτερόλεπτα.

image

Ads

H αισθητική διαφοροποίηση από τις υπάρχουσες εκδόσεις του μοντέλου εξασφαλίζεται με τις διπλές ρίγες στο πλάι, που παραπέμπουν στο αρχέτυπο Golf GTI του 1976, τις κόκκινες λωρίδες και τους τροχούς ελαφρού κράματος. Το up! GTI προσφέρεται με τρίθυρο αμάξωμα (κατά παραγγελία και σε πεντάθυρο) σε τέσσερα χρώματα (“pure white”, “red”, “dark silver metallic” και “black pearl”), συνοδεύεται δε από ειδικό πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηχοσύστημα Composition Phone, έξι ηχεία, σύστημα αυτόματου κλιματισμού, θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής και σπορ ρύθμιση πλαισίου. Η διάθεσή του στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει άμεσα, το Φεβρουάριο (από €16.000).

image

Για όσους ενδιαφέρονται για επιπλέον τεχνικές λεπτομέρειες, παραθέτουμε απόσπασμα από το δελτίο τύπου:

«Ο τρικύλινδρος TSI με χωρητικότητα 999 κ.εκ. είναι ένα κόμπακτ και ελαφρύ μοτέρ της γενιάς EA211 με διπλό επικεφαλής εκκεντροφόρο και οδοντωτό ιμάντα χρονισμού. Και οι δύο εκκεντροφόροι έχουν ρυθμιστεί για τη βέλτιστη και χαμηλότερη εκπομπή ρύπων και κατανάλωση καυσίμου και ταυτόχρονα με την υψηλότερη απόδοση ισχύος. Την υψηλή και συνάμα οικονομική απόδοση του κινητήρα διασφαλίζουν μία σειρά από καινοτομίες όπως ο ηλεκτρονικός έλεγχος της διάταξης αποσυμπίεσης του turbo, η πολλαπλή εισαγωγής με ενσωματωμένο τον εναλλάκτη αέρα και την πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Με μέγιστη πίεση στο κύκλωμα ψεκασμού τα 350 bar, το καύσιμο μίγμα ψεκάζεται απευθείας στους θαλάμους καύσης. Αυτά και πολλά άλλα χαρακτηριστικά επιτρέπουν στον μικρό και ελαφρύ τρικύλινδρο κινητήρα να αποδίδει 115 PS από τις 5.000 έως και τις 5.500 σ.α.λ. Ο άμεσος ψεκασμός συμβάλλει και στη μέγιστη ροπή των 200 Nm (από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ.) που μεταφέρονται στον εμπρός άξονα μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Συγκριτικά το πρώτο Golf GTI του 1976 απέδιδε 140 Nm στις 5.000 σ.α.λ.»