Με τη νέα πρότασή της στο χώρο των crossover, το υβριδικό C-HR, να κάνει την πρώτη του επίσημη, σε παγκόσμιο επίπεδο, πρεμιέρα, το διάδοχο του δημοφιλέστατου pick-up της, αλλά και διαφανές εκθεσιακό πρωτότυπο ΚΙΚΑΙ, η Toyota δίνει το δικό της παρών στο φετινό διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

Το κουπέ στιλ που χαρακτηρίζει το C-HR είναι το αποτέλεσμα παγκόσμιας συνεργασίας των κέντρων σχεδίασης σε 3 ηπείρους με επικεφαλής τον PCD (Project Chief Designer) Kazuhiko Isawa στην έδρα της εταιρίας. Η πρώτη εξωτερική σχεδίαση ήταν προϊόν του στούντιο Calty στην Καλιφόρνια.

image

Εφοδιασμένο με την τελευταία γενιά της υβριδικής μονάδας κίνησης, το C-HR έχει εκπομπές CO2 κάτω από 90 g/km. Αποδίδοντας 122 DIN hp, ο νέος υβριδικός κινητήρας είναι αποδοτικότερος και ελαφρύτερος και προσφέρει πιο σπορ επιδόσεις από το προηγούμενο σύστημα. Λεπτομερείς σχεδιαστικές αλλαγές έχουν πετύχει θερμική απόδοση  40% – ασυναγώνιστη επίδοση για βενζινοκινητήρα. Άλλα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος, με μειωμένο βάρος και διαστάσεις, έχουν επανατοποθετηθεί για βέλτιστη χωροταξία, συμβάλλοντας περαιτέρω στο χαμηλότερο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Ads

Εναλλακτικά, το Toyota C-HR διατίθεται με τα νέο κινητήρα 1.2 turbo 115 DIN hp/85 kW, που έκανε ντεμπούτο στο Auris. Αυτός συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο CVT. Το CVT διατίθεται με εκδόσεις FWD ή 4-wheel drive. Τέλος, ένα δίλιτρο μοντέλο μόνο με CVT θα διατίθεται για ορισμένες αγορές.

Το C-HR θα εφοδιάζεται με τεχνολογία που συνήθως αποτελεί προνόμιο υψηλότερων κατηγοριών. Το Toyota Safety Sense που προσφέρεται στάνταρ στο C-HR περιλαμβάνει σύστημα προετοιμασίας για επικείμενη σύγκρουση (Pre-Collision system), Προειδοποίηση Απομάκρυνσης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert), Αναγνώριση Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Road Sign Assist) και Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα (Automatic Highbeam), καθώς και Ανίχνευση Πεζού (Pedestrian Detection) και Προσαρμοζόμενο Έλεγχο Ταχύτητας Ταξιδιού (Adaptive Cruise Control).

Το Toyota C-HR θα κατασκευάζεται στην παραγωγική μονάδα Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) στο Sakarya της Τουρκίας. Είναι η πρώτη φορά που ένα υβριδικό όχημα θα παράγεται σε αυτή τη χώρα και εμπίπτει στη στρατηγική διεύρυνσης των δραστηριοτήτων παραγωγής και πωλήσεων της Toyota Motor Europe.

Θα είναι το τρίτο εργοστάσιο παραγωγής υβριδικών οχημάτων της ΤΜΕ στην Ευρώπη, μαζί με τα Toyota Motor Manufacturing France (Yaris Hybrid) και Toyota Motor Manufacturing UK στο Burnaston, Derbyshire (Auris Hybrid και Auris Hybrid Touring Sport).  Ο υβριδικός κινητήρας θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο κινητήρων της Toyota Motor Manufacturing UK στο Deeside της Ουαλίας.
 
Το νέο Hilux

Ένα πολύ «βαρύ» όνομα στο χώρο των ελαφρών ανοιχτών φορτηγών επανέρχεται δριμύτερο μετά από 16 εκατομμύρια μονάδες που έχουν πουληθεί από το 1968 που πρωτοέκανε την εμφάνισή του. Πρόκειται για τη νέα, 8η γενιά Hilux που διατίθεται με ένα νέο κινητήρα 2.4 D-4D Global Diesel (GD) ισχύος 110 kW/150 DIN hp στις 3.400 rpm, σαν Single Cab, τετράθυρο Extra Cab και πεντάθυρο Double Cab. Με μήκος 5.335 mm, πλάτος 1.855 mm και ύψος 1.815 mm, το νέο Hilux είναι 75 mm μακρύτερο, 20 mm φαρδύτερο και 45 mm χαμηλότερο από τον προκάτοχό του.

image

Εκδόσεις Hilux 2WD συνδυάζονται με 6-τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια, ενώ τα AWD μοντέλα συνδυάζονται με 6άρια χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια. Και οι δύο τύποι κιβωτίων είναι εκτενώς αναβαθμισμένοι με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η αντοχή, να αυξάνονται οι επιδόσεις σε χαμηλές ταχύτητες και να επιτυγχάνονται πιο αθόρυβες, ομαλότερες αλλαγές σχέσεων και ταυτόχρονα να αξιοποιούνται όλες οι δυνατότητες του νέου κινητήρα.
 
Το πολυχρηστικό PROACE VERSO

Το νέο PROACE VERSO (κεντρική φωτό), ο νέος ανθρωπομεταφορέας της Toyota, διατίθεται σε τρεις εκδόσεις και τρία μήκη αμαξώματος – Compact, Medium και Long. Με μήκος 4,6 m και μεταξόνιο 2,9 m, η Compact έκδοση διακρίνεται για την αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων, ενώ ο κύκλος στροφής του είναι μόλις 11,3 m. Όλα τα μοντέλα της σειράς, από το μοναδικό Compact μέχρι την έκδοση VIP, το νέο MPV της Toyota μπορούν να μεταφέρουν με άνεση μέχρι 9 επιβάτες με τις αποσκευές τους.

Το PROACE θα διατίθεται με πέντε κινητήρες, που αποδίδουν από 95 μέχρι 180 DIN hp, μεταξύ των οποίων οι 1.6 και 2.0 litre diesel προσφέροντας διαφορετικά επίπεδα ισχύος και κιβώτια.
 
Toyota Kikai

Tο εκθεσιακό πρωτότυπο KIKAI έχει σχεδιαστεί – σύμφωνα με την Toyota – για να εξερευνήσει, ενισχύσει και, πάνω απ’ όλα, για να τιμήσει την ουσία των μηχανών: τη μηχανολογική και τεχνολογική υπόσταση και ασφαλώς, την ομορφιά εν κινήσει.

image

Το TOYOTA KIKAI αποκαλύπτει τα εξαρτήματα που συνήθως κρύβει το αμάξωμα. Κατά συνέπεια, ο ρόλος του αμαξώματος του πρωτοτύπου με κινητήρα στο κέντρο, έχει περιοριστεί στο ελάχιστο, καλύπτοντας απλά το δομικό κλωβό επιβατών μιας κεντρικής, τριθέσιας καμπίνας. Τοποθετημένα πάνω σε ορατά αλουμινένια υποπλαίσια, όλα τα εξαρτήματα είναι ακάλυπτα. Τα εσωτερικά εξαρτήματα του οχήματος γίνονται πλέον τμήμα του εξωτερικού.

Το υβριδικό σύστημα του KIKAI συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με 4-κύλνδρο κινητήρα 1.5L κύκλου Atkinson. Ο τελευταίος περιλαμβάνει ηλεκτρική αντλία νερού, καδένα χρονισμού χαμηλών τριβών, και μία πολλαπλή εισαγωγής κατασκευασμένη από συνθετικό υλικό και μία συμπαγή πολλαπλή εξαγωγής.

Η πρόσβαση στην τριθέσια καμπίνα γίνεται μέσω συρόμενων θυρών. Το κάθισμα του οδηγού είναι το μεσαίο, επομένως ο οδηγός βρίσκεται στην καρδιά του αυτοκινήτου. Η τριγωνική διάταξη των καθισμάτων δημιουργεί  ευχάριστο χώρο επικοινωνίας για τους επιβάτες, ενώ η χρήση αναλογικών οργάνων συνεχίζει το θέμα του πρωτοτύπου, να τιμήσει την απλή ομορφιά της μηχανολογίας.