Η αλήθεια είναι ότι το 2018 μας αποχαιρέτησε με ένα σαφώς θετικό αποτέλεσμα για την αγορά αυτοκινήτου. Τα 103.431 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ισοδυναμούν με την άκρως υπολογίσιμη αύξηση των πωλήσεων κατά 17,4% σε σχέση με τα 88.083 του 2017, τα οποία με τη σειρά τους ισοδυναμούσαν και πάλι με αύξηση των πωλήσεων κατά 11,7% σε σχέση με το 2016 και τα 78.873 κομμάτια του. Που και πάλι ήταν περισσότερα από τα 75.805 του 2015. Ενώ τώρα για πρώτη φορά έχουμε ένα αρνητικό αποτέλεσμα όχι μόνο σε επίπεδο μήνα αλλά και σε επίπεδο τριμήνου. Αφού η αγορά έκλεισε πτώση κατά 13,9% τον Μάρτιο σε σχέση με τον Μάρτιο του 2018, ενώ συνολικά στο τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2019 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών ήταν ελαφρώς μειωμένες κατά 1,8%.Πιάσαμε λοιπόν ταβάνι; Άρχισε αντίστροφη πορεία; Και όλα αυτά ενώ οι επίσημοι οικονομικοί δείκτες βελτιώνονται και έχουμε την όποια ανάπτυξη;

Ads

Προφανώς η είδηση τη μείωσης δεν έκανε τους αντιπροσώπους ιδιαίτερα χαρούμενους, όμως από την άλλη δεν φαίνεται η εξέλιξη αυτή να δημιουργεί και ιδιαίτερη ανησυχία, αφού σύμφωνα με κύκλους της αγοράς από τον Μάρτιο αρχίζουν μεν τις κινήσεις τους οι εταιρίες ενοικιάσεων (από τις οποίες εξαρτάται σε υπολογίσιμο ποσοστό το τελικό αποτέλεσμα) ωστόσο κάποιες φορές συμβαίνει να βλέπουμε μεταφορά των πωλήσεων από τον ένα μήνα στον άλλο. Μένει λοιπόν να δούμε πώς θα εξελιχθεί το επόμενο δίμηνο η αγορά πριν αναζητήσουμε άλλες εξηγήσεις και πριν βγάλουμε οποιαδήποτε συμπεράσματα σε σχέση όχι μόνο με το αυτοκίνητο, αλλά και με τη γενικότερη οικονομική κατάσταση.

Οπωσδήποτε, το γεγονός ότι φέτος έχουμε δύο εκλογικές αναμετρήσεις μόνο θετική επίδραση δεν θα έχει στις πωλήσεις. Αλλά από την άλλη μεριά, φαίνεται ότι έστω και με αργά βήματα η αγορά του αυτοκινήτου κινείται ανοδικά, μετά την καταβαράθρωση των ετών 2012-2013, που οι πωλήσεις είχαν πέσει στις 56.000, έχοντας ξεκινήσει από τις 280.000 περίπου, του παλιού καλού καιρού (2004). Αυτό είναι και το γεγονός που κάνει τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) να επαναλαμβάνει σε κάθε του ανακοίνωση για τις πωλήσεις ότι βρισκόμαστε πίσω – και στο πρώτο τρίμηνο του 2019 η αγορά κινήθηκε σε επίπεδα κατά 64,8% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της προ κρίσης περιόδου (2000-2009). Ωστόσο μπορεί κανείς να μιλήσει για σχεδόν διπλασιασμό των πωλήσεων σε σχέση με τις κακές χρονιές ‘12-’13 και να δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος…

Να σημειώσουμε τέλος ότι στην ανακοίνωση του ΣΕΑΑ επισημαίνεται επίσης ότι στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση (+5,3%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ και στα καινούργια δίκυκλα (άνω των 50 cc) οι ταξινομήσεις υπήρξαν αυξημένες κατά +6,8% ως προς το 2018.

Ads

image