Διευθυντικό στέλεχος προερχόμενο από βιομηχανία επίπλων, ο 62-χρονος Jim Hackett, αναλαμβάνει τα ηνία μιας μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας, της Ford, εκτοπίζοντας τον μέχρι σήμερα πρόεδρο & διευθύνοντα σύμβουλο (CEO) Mark Fields, 56 ετών, που «επέλεξε» να αποχωρήσει από την Ford μετά από επιτυχημένη καριέρα 28 ετών στην εταιρεία. Εύλογη η απορία σχετικά με το τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά…
 

Ads

Το πρώτο που πρέπει να πει κανείς για τον καινούριο CEO της Ford Jim Hackett, είναι ότι δεν πρόκειται για τυχαίο άνθρωπο. Είναι ο άνθρωπος που, κατέχοντας επί 20 χρόνια τη θέση του CEO της εταιρίας Steelcase Inc. την οδήγησε στην ανάκαμψη και στη συνέχεια την ανέδειξε σε Νο1 κατασκευαστή επίπλων γραφείου παγκοσμίως. Διετέλεσε επίσης προσωρινός Athletic Director στο Πανεπιστήμιο του Michigan, ενώ βρίσκεται στο τιμόνι του Ford Smart Mobility LLC από το Μάρτιο του 2016 και υπήρξε μέλος Δ.Σ. της Ford από το 2013 έως το 2016.

Στην επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας αναφέρεται ότι «Ο Hackett, μαζί με τον Bill Ford, θα εστιάσουν σε τρεις προτεραιότητες: Ενίσχυση της λειτουργικής απόδοσης, εκσυγχρονισμό της σημερινής επιχείρησης της Ford και μεταμόρφωση της εταιρείας εν όψει των προκλήσεων του μέλλοντος». Εδώ λοιπόν εμφανίζεται ο Bill Ford, της γνωστής οικογενείας που ελέγχει την ομώνυμη μεγάλη πολυεθνική, ο άνθρωπος που παίρνει καθοριστικές για την εταιρία αποφάσεις, όπως αυτή του διορισμού του Hackett και της απόλυσης, γιατί περί απόλυσης πρόκειται του Fields. Μιας απόλυσης που έχει να κάνει με την επιδείνωση των οικονομικών δεικτών της Ford στα χρόνια της βασιλείας του και τη μείωση της αξίας των μετοχής της εταιρίας κατά 40% στο ίδιο διάστημα.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι ο Fields είχε πάρει τη θέση του προερχόμενου από τη Boeing, Allan Mullaly, το 2014, ο οποίος με τη σειρά του είχε αναλάβει τη θέση αυτή το 2006 – και θεωρείται ότι είχε σώσει τότε την εταιρία από την χρεοκοπία. Ωστόσο ο Mullaly ήταν αυτός που είχε «ξεφορτωθεί» τις premium μάρκες που είχε τότε στην κατοχή της η Ford (Jaguar, Land Rover και Volvo) για να αντλήσει ρευστό, μια κίνηση που θεωρείται ότι μακροπρόθεσμα έκανε κακό στην εταιρία (αλλά και στον Fields που χρεώθηκε το γεγονός ότι προχώρησε σε ριζικές αλλαγές), αφού στην αγορά παρατηρείται τάση αύξησης του ποσοστού ακριβώς τέτοιων premium μαρκών. Και το ενδιαφέρον είναι ότι ενώ οι πολυτελείς μάρκες, εν γένει, κατέχουν το 10-12% της παγκόσμιας αγοράς απολαμβάνουν το 50% των κερδών της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ads

Με τα στοιχεία αυτά που παραθέσαμε τα πράγματα μπαίνουν λοιπόν σε μια σειρά και είναι φανερό τι αλλαγές θα προκύψουν στη στρατηγική της Ford, τα αμέσως επόμενα χρόνια. Στην επίσημη γλώσσα της Ford, τώρα, αυτά μεταφράζονται ως εξής:

«• Ενίσχυση λειτουργικής απόδοσης σε όλο το φάσμα παγκόσμιων δραστηριοτήτων για περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας, της στρατηγικής μάρκετινγκ και των προϊοντικών λανσαρισμάτων, αντιμετωπίζοντας παράλληλα δραστικά τους τομείς της επιχείρησης που υστερούν σε απόδοση
• Εκσυγχρονισμός των δραστηριοτήτων της Ford, χρησιμοποιώντας νέα εργαλεία και τεχνικές που θα ανοίξουν το δρόμο στην καινοτομία, θα επιταχύνουν τη λήψη αποφάσεων και θα βελτιώσουν την απόδοση. Αυτό περιλαμβάνει την αυξανόμενη αξιοποίηση μεγάλων δεδομένων, της τεχνητής νοημοσύνης, της προηγμένης ρομποτικής, της τρισδιάστατης εκτύπωσης, και άλλα
• Μεταμόρφωση της επιχείρησης για την αντιμετώπιση μελλοντικών προκλήσεων, διασφαλίζοντας ότι η εταιρεία διαθέτει την κατάλληλη κουλτούρα, το ταλέντο, τις στρατηγικές διαδικασίες και την ευελιξία για να πετύχει, καθώς οι ανάγκες της κοινωνίας και η συμπεριφορά των καταναλωτών αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου»

Στη Ford, τέλος, προέκυψαν τρεις νέοι διοικητικοί ρόλοι υπό τον Hackett. Ο Jim Farley διορίζεται executive vice president & president, Global Markets (είναι ο άνθρωπος που θα επιβλέπει επίσης τη στρατηγική και την ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου για ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα), ο Joe Hinrichs αντίστοιχα executive vice president & president, Global Operations (στους τομείς ευθύνης του περιλαμβάνεται και η προϊοντική εξέλιξη), και η Marcy Klevorn executive vice president & president, Mobility (αναλαμβάνει μεταξύ άλλων το σχεδιασμό αναδυόμενων υπηρεσιών μετακίνησης).