Με ένα νέο μοντέλο – στην καρδιά της αγοράς των πολυτελών SUV– η premium ιαπωνική εταιρία επανέρχεται δριμύτερη, ποντάροντας στις παραδοσιακές αρετές της.
 
Αν και ο όρος SUV παραπέμπει περισσότερο σε δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και λιγότερο σε σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά, στην περίπτωση του νέου μοντέλου της Lexus τα πράγματα δεν φαίνεται να είναι ακριβώς έτσι αφού το γράμμα S (Sport) αποκτά μια άλλη διάσταση. Κάτι που ενδεχομένως γίνεται αντιληπτό και με την οπτική παρατήρηση, τόσο λόγω του εμφανούς coupe, 5θυρου αμαξώματος, όσο και λόγω της απόστασης από το έδαφος, που περιορίζεται στα 16 εκ. (όταν στα συνήθη SUV το εν λόγω μέγεθος είναι της τάξης των 18-20 εκ.), επιτρέποντας τον χαρακτηρισμό crossover.

Ads

Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι το όνομα του καινούριου Lexus – UX –μεταφράζεται σε Urban X-over (crossover). Και το ενδιαφέρον είναι ότι το UX το οποίο έρχεται με όλο το θάρρος και το θράσος που απαιτείται σε αυτές τις περιπτώσεις να αντιπαρατεθεί αφενός στο γερμανικό κατεστημένο (Audi Q3, BMW X1 & Χ2, Mercedes GLA) και αφετέρου στη σκανδιναβική εναλλακτική (Volvo XC40) που κερδίζει έδαφος, προτάσσοντας το δικό του value for money προσέγγιση, που περιλαμβάνει ποιότητα/αξιοπιστία, πολυτέλεια και τεχνολογία σε ένα «διαφορετικό» πακέτο.

image
Πεντάθυρο αμάξωμα με κουπέ στιλ και design που δεν το μπερδεύεις – «φωνάζει» ότι είναι Lexus.

image
Η οδική συμπεριφορά είναι ένα από τα ισχυρά σημεία του νέου μοντέλου, ιδιαίτερα με την προαιρετική προσαρμοζόμενη ανάρτηση που κοστίζει περίπου 1300 ευρώ.
image

Ads

Πολυτέλεια με άποψη
Το πόσο σπορ είναι το UX το καταλαβαίνεις με το που θα βρεθείς στη θέση του οδηγού. Είναι προφανές ότι οι Ιάπωνες δεν έφτιαξαν αυτό το αυτοκίνητο για να διεκδικήσει τα πρωτεία της ευρυχωρίας στην κατηγορία. Έχοντας ήδη τοποθετήσει τις λιγοστές αποσκευές μας στο μέτριο πορτμπαγκάζ το μήνυμα το είχαμε λάβει – οφείλουμε πάντως να σημειώσουμε ότι ένας άνω του μέσου όρου ψηλός ενήλικας δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να καθίσει πίσω από έναν αντίστοιχα ψηλό οδηγό, δηλαδή οι χώροι για επιβάτες είναι επαρκέστατοι.

Αυτό που κάνει τη διαφορά στο εσωτερικό του UX είναι ότι βρίσκεσαι σε ένα περιβάλλον οπωσδήποτε πολυτελές και πολύ προσεκτικά κατασκευασμένο, που σε κάνει να θέλεις να οδηγήσεις και όχι απλώς να μετακινηθείς. Είναι σαν να το έχεις «φορέσει» το αυτοκίνητο και όχι σαν να έχεις απλώς μπει για να καταλάβεις το εμπρός αριστερό κάθισμα – νιώθεις να σε περιβάλλει το ταμπλό με τον ενδιαφέροντα ψηφιακό και μεταβαλλόμενο πίνακα οργάνων, που συνοδεύεται από μια μεγάλη οθόνη infotainment (7’’ ή 10,25’’ ανάλογα με την έκδοση) στο κέντρο του ταμπλό, με ενδιαφέρουσα εργονομία και κάποια ιδιαίτερης φιλοσοφίας χειριστήρια που παραπέμπουν με τον τρόπο τους από τη μια ακριβώς στον σπορ χαρακτήρα που εξ αρχής επισημάναμε και από την άλλη στη σχεδιαστική ιδιαιτερότητα της Lexus.

H τελευταία είναι ένα στοιχείο ικανό να προσελκύσει εκείνους που ζητούν κάτι διαφορετικό, ενώ η τεχνολογία είναι εκεί – μεταξύ άλλων, με ένα στάνταρ πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων που περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο Cruise Control [DRCC], Αποφυγή Πρόσκρουσης [PCS], Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας [LTA], Ειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας [LDA], Αυτόματη Υψηλή Δέσμη [AHB}, Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας [RSA] και  Αναγνώριση Κόπωσης Οδηγού [SC]).

image
Πολυτελές εσωτερικό, ιδιαίτερα στην έκδοση Luxury που περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης & connected services, δερμάτινες επενδύσεις και θερμαινόμενα καθίσματα.
image

image

Δυναμικός χαρακτήρας
Βάζοντας μπρος δεν ακούς τίποτα, γιατί το νέο Lexus αξιοποιεί το υβριδικό σύστημα 4ης γενιάς της εταιρίας, που περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες (που λειτουργούν και ως γεννήτριες) μαζί με ένα δίλιτρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 152 ίππων και ένα επικυκλικό σύστημα μετάδοσης που προσφέρει τα καλά ενός αυτόματου κιβώτιου (λειτουργώντας ως κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης) – όλα κάτω από το εμπρός καπό. Ξεκινάς λοιπόν αθόρυβα, με ηλεκτρική λειτουργία, για να ακούσεις λίγο μετά, όταν αναπτύξεις ταχύτητα να παίρνει μπρος και ο βενζινοκινητήρας, που ελάχιστα όμως ενοχλεί, ακόμα και όταν ανεβάζει φουλ στροφές, καθώς η ηχομόνωση είναι απλώς εξαιρετική.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το UX διατίθεται και σε προσθιοκίνητες (FWD) και σε τετρακίνητες (AWD) εκδόσεις, με τις τελευταίες να διαθέτουν έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα, ενσωματωμένο στο πίσω διαφορικό, που κινεί τους πίσω τροχούς και συνεργάζεται με τις εμπρός μονάδες ισχύος με τη βοήθεια του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης.

Με τη συνδυασμένη ισχύ του υβριδικού συστήματος να φτάνει τους 184 ίππους, η ένδειξη στο ταχύμετρο ανεβαίνει εύκολα, παρά τα περίπου 1600 κιλά του UX, αν και δεν συνειδητοποιείς αμέσως το πόσο γρήγορα αυξάνεται η ταχύτητα, λόγω του τρόπου λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου. Στη συνέχεια το λόγο έχει η ανάρτηση, η οποία – στην περίπτωση των εκδόσεων “Luxury” και “F Sport” που οδηγήσαμε στη Βαρκελώνη – ήταν η προαιρετική προσαρμοζόμενη ανάρτηση Adaptive Variable Suspension (AVS) της Lexus η οποία καταφέρνει από τη μια να ελέγξει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και από την άλλη να «απορροφά» τις κακοτοπιές του οδοστρώματος.

Προσθέστε στα παραπάνω και τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης (τα «δικά μας» UX ήταν AWD) και έχετε ένα πακέτο με άκρως ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Και το μόνο που μας έλειψε είναι η δυνατότητα ενός πιο ισχυρού φρεναρίσματος με τον κινητήρα, καθώς η χειροκίνητη λειτουργία σε έξι φιξαρισμένες σχέσεις του συστήματος μετάδοσης με «πεταλούδες» στο τιμόνι, αποδεικνύεται αρκετά… soft όταν θελήσεις να πας γρήγορα σε δρόμους με στροφές.

image
Χτισμένο στη νέα πλατφόρμα GA-C της Lexus, το UX διαθέτει πολλά τμήματα κατασκευασμένα από αλουμίνιο (πόρτες) και πλαστικό (5η πόρτα)
image
 
Premium πρόταση
Προφανώς το ζητούμενο από ένα αυτοκίνητο όπως το UX δεν είναι μόνο ο σπορ χαρακτήρας. Είναι και όλα τα άλλα που συνοδεύουν το χαρακτηρισμό premium. Είναι και η ποιότητα κατασκευής, είναι και ο εξοπλισμός, είναι και η γενικότερη πολυτέλεια, αλλά είναι και το πακέτο εκείνων των επιπλέον υπηρεσιών που θεωρείται δεδομένο από τον ιδιοκτήτη ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Και το καινούριο Lexus τα έχει αυτά τα στοιχεία. Ωστόσο δεν θα λέγαμε ότι αυτά είναι αρκετά, με δεδομένο τον ισχυρό ανταγωνισμό. Εκείνο που δίνει αν θέλετε ένα νόημα ύπαρξης στο UX – και το κάνει να λειτουργεί σαν ελπιδοφόρο outsider για τη Lexus – είναι ο συνδυασμός όλων των παραπάνω με την διαφορετική προσέγγιση των ιαπώνων, σε μια σειρά τομείς – και εδώ έχουμε υπόψη μας όχι μόνο την αισθητική αλλά και την τεχνολογία.

Προφανώς για τη Lexus, το λανσάρισμα του UX ισοδυναμεί με το επαναλανσάρισμα της ίδιας της μάρκας στην ελληνική αγορά, αφού τα τελευταία χρόνια και λόγω του δυσχερούς οικονομικού περιβάλλοντος, το βάρος είχε πέσει στην πιο «διαδεδομένη» Toyota, που καταφέρνει να κατακτά διαρκώς την πρώτη θέση στις πωλήσεις. Προφανώς η σταδιακή βελτίωση της αγοράς αυτοκινήτου δίνει καινούριες προοπτικές και στη Lexus και στο UX, που όπως επισημάναμε χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερη προσέγγιση το λεγόμενου “value for money”, με πλούσιο βασικό εξοπλισμό.

image
  
Πηγή: ΕΘΝΟΣ