Έχοντας ήδη δημιουργήσει της δική της παράδοση στα υβριδικά SUV, η Mitsubishi Motors Corporation (MMC) παρουσίασε μια νέα τετρακίνητη πρόταση στο χώρο αυτό, το Engelberg Tourer, στην 89η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης (7 – 17 Μαρτίου).

Ads

Το  Mitsubishi Engelberg Tourer – που οφείλει το όνομά του στο διάσημο χειμερινό θέρετρο Engelberg της κεντρικής Ελβετίας – είναι ένα plug in υβριδικό (PHEV) SUV, με ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 70 km (κύκλος WLTP) και συνολική αυτονομία με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου που ξεπερνά τα 700 km (WLTP). Είναι εφοδιασμένο με βενζινοκινητήρα 2,4 λίτρων, ειδικά σχεδιασμένο για το σύστημα PHEV, καθώς ο μεγαλύτερος κυβισμός επιτρέπει πιο αθόρυβη λειτουργία και καλύτερη χιλιομετρική απόδοση. Ο κινητήρας αυτός λειτουργεί και ως γεννήτρια υψηλής ισχύος (σε σειριακό πρόγραμμα υβριδικής λειτουργίας) ενώ επιτυγχάνει και υψηλό βαθμό ανάκτησης ενέργειας κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Η μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο στη μέση του οχήματος.

Το Mitsubishi Engelberg Tourer είναι εφοδιασμένο με το σύστημα “Twin Motor full-time 4WD” με δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, έναν για τον εμπρός και έναν για τον πίσω άξονα, επιστρατεύοντας την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε με τη σειρά Lancer Evolution, ενώ χρησιμοποιεί μια σειρά ηλεκτρονικά συστήματα, όπως τα “Active Yaw Control” (AYC), “Super All-Wheel Control” (S-AWC) και “Active Stability Control” (ASC) για την προσαρμογή της κατανομής ροπής μεταξύ των εμπρός τροχών και των πίσω τροχών αλλά και για τη βελτίωση των επιδόσεων και των δυναμικών χαρακτηριστικών του. Τα παραπάνω συστήματα αξιοποιούν μια σειρά πληροφορίες που αφορούν την κατάσταση του αυτοκινήτου, όπως για τη γωνία στροφής του τιμονιού, την περιστροφή του αμαξώματος (yaw rate), την ελκτική ισχύ, τη δύναμη που ασκείται στα φρένα, την ταχύτητα κ.ά.  Ο έλεγχος κατανομής ροπής μεταξύ των εμπρός τροχών αυξάνει την σταθερότητα, μειώνοντας την ολίσθηση των τροχών σε μη ασφαλτοστρωμένους ή χιονισμένους δρόμους, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι η μέγιστη ελκτική ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο.

image

Ads

image

Dendo Drive House
Πέραν αυτού, η ιαπωνική εταιρία εκθέτει επίσης στο περίπτερό της το DENDO DRIVE HOUSE (DDH) – ένα νέο ενεργειακό οικοσύστημα που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να παράγουν, να αποθηκεύουν και να μοιράζουν αυτόματα την ενέργεια μεταξύ αυτοκινήτου και σπιτιού, αυξάνοντας την αξία των ηλεκτρικών οχημάτων. Το DDH, που προσφέρεται στους πελάτες της Έκθεσης όταν αγοράζουν EV/PHEV σε εμπόρους της MMC, είναι ένα οικιακό σύστημα βασισμένο σε τεχνολογία V2H* (αμφίδρομη τροφοδοσία ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ μπαταριών EV/ PHEV και σπιτιού), που η MMC σχεδιάζει να αρχίσει να προσφέρει σε Ιαπωνία και Ευρώπη από το 2019.

image

Το DENDO DRIVE HOUSE (DDH) περιλαμβάνει κατ’ αρχάς ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό όχημα (EV ή PHEV), αμφίδρομο σύστημα φόρτισης, ηλιακούς συλλέκτες και οικιακό συσσωρευτή που είναι σχεδιασμένος για χρήση στο σπίτι. Το πακέτο επιτρέπει στον πελάτη να φορτίζει το EV/PHEV στο σπίτι χρησιμοποιώντας ηλιακή ενέργεια, και να τροφοδοτεί με ηλεκτρισμό το σπίτι από το  EV/PHEV. Το DDH παρέχει οφέλη στον πελάτη όπως οικονομία στο κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος και την παροχή μιας πηγής ενέργειας έκτακτης ανάγκης.