Ένας πίνακας, χίλιες λέξεις θα μπορούσαμε να πούμε παραφράζοντας τη γνωστή ρήση. Η αντιπαράθεση βενζίνης-diesel, στην περίπτωση ενός τυπικού μικρομεσαίου – και σχετικώς προσιτού – οικογενειακού αυτοκινήτου, του Hyundai i30, αναδεικνύει την προφανή υπεροχή των πετρελαιοκινητήρων όχι μόνο στον τομέα της κατανάλωσης, αλλά και ως προς τις επιδόσεις.

Ads

Η αντιπαράθεση γίνεται μεταξύ τριών βενζινοκινητήρων (εκ των οποίων οι δύο turbo) και τριών, αντίστοιχων σε ισχύ, turbodiesel τεχνολογίας Smart Stream. Προσέξτε ότι παρά την υπεροχή τους στον τομέα της ισχύος, οι βενζινοκινητήρες μένουν πίσω στον τομέα της ροπής, η οποία στην περίπτωση των diesel αποδίδεται και σε χαμηλότερες στροφές. Είναι αυτό ακριβώς το στοιχείο που κάνει τα πετρελαιοκίνητα οχήματα να «τραβάνε» από χαμηλά και να είναι εντέλει πιο ευχάριστα στην οδήγηση. Και είναι επίσης αυτό το στοιχείο που κάνει τη διαφορά και στον τομέα της οικονομίας, με την μέση κατανάλωση των πετρελαιοκίνητων i30 να είναι κατά 25-40% χαμηλότερη.

Η διαφορά του κόστους κίνησης (ουσιαστικά, το ετήσιο οικονομικό όφελος του ιδιοκτήτη από το καύσιμο) αφορά την περίπτωση που το αυτοκίνητο κάνει 15.000 χιλιόμετρα σε ένα χρόνο και στη συνέχεια με βάση αυτήν τη διαφορά υπολογίζεται και το χρονικό διάστημα που θα γίνει η απόσβεση. Στη συγκεκριμένη λοιπόν περίπτωση η απόσβεση και με τη διαφορά τιμής να είναι της τάξης των 2.000 ευρώ η απόσβεση έρχεται σε 3,0 έως6,0 χρόνια. Ο χρόνος απόσβεσης μειώνεται με βάση τα χιλιόμετρα, οπότε να κάποιος κάνει αρκετά ταξίδια και φτάνει τα 30.000 χιλιόμετρα η απόσβεση μπορεί να έρθει σε 1,5 – 3,0 χρόνια. Οι υπολογισμοί έγιναν με την βενζίνη να κοστίζει 1,64 €/λίτρο και το πετρέλαιο κίνησης 1,4 €/λίτρο.

image

Ads

Πηγή: ΕΘΝΟΣ