20 νέα μοντέλα σκοπεύει να παρουσιάσει έως το 2020 στο πλαίσιο του προγράμματος «SUZUKI NEXT 100», η Suzuki. Ανάμεσά τους και το νέο της χάτσμπακ, Baleno, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά από τον Απρίλιο του 2016. Με το μοντέλο αυτό εγκαινιάζεται η πλατφόρμα νέας γενιάς, ενώ κάνει την εμφάνισή του ο κινητήρας BOOSTERJET και το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης 

Ads

Τα στατιστικά στοιχεία επιβάλλουν επιχειρηματικές πολιτικές. Τόσο απλά. Και αφού σύμφωνα με έρευνες, η ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια, θα είναι τα μικρά και μεσαία SUV, τα σουπερμίνι κατηγορίας Β και τα μικρά αυτοκίνητα πόλης κατηγορίας Α, η Suzuki κινείται αναλόγως και αναδιοργανώνει την γκάμα της ξεκινώντας με την επανεμφάνιση του Baleno, που οι παλιότεροι θα το θυμούνται να κάνει την πρώτη του εμφάνιση στα τέλη της δεκαετίας του 90.

image

Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ολική επαναφορά, αφού το Baleno εισάγει μια σειρά τεχνολογικές καινοτομίες όπως η νέας τεχνολογίας, ελαφριά και συμπαγής, πλατφόρμα και τα νέα προηγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Καινούριος και ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.0 BOOSTERJET με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, διαθέτει ιπποδύναμη 110 HP και προσφέρει 170 Nm ροπής, μόλις από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm. Όπως ολόκληρη η σειρά κινητήρων BOOSTERJET, η οποία λανσαρίστηκε με την έκδοση του VITARA S, έτσι και ο συγκεκριμένος χαρακτηρίζεται από τη βελτιωμένη οικονομία καυσίμου χωρίς να υπολείπεται σε επιδόσεις και οδηγική ευχαρίστηση.

Ads

image

Οι χαμηλές τιμές κατανάλωσης προκύπτουν και από την ύπαρξη του «ήπιου» υβριδικού συστήματος SHVS, που χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Το σύστημα χρησιμοποιεί για την αποθήκευση της ενέργειας μια μπαταρία ιόντων λιθίου, χάρη στην οποία υποστηρίζει τον κινητήρα κατά την επανεκκίνηση και την επιτάχυνση.

image

Ο αρχικός σχεδιασμός και οι διεργασίες εξέλιξης του Baleno πραγματοποιήθηκαν στην Ιαπωνία. Στη συνέχεια υποστηρίχτηκαν από ένα πρόγραμμα αξιολόγησης και προσαρμογής στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Μια σειρά από δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε πολλές χώρες από τις εξειδικευμένες τεχνικές ομάδες της Suzuki.