Ένα μικρομεσαίο μοντέλο που ξεκινά από τα 22.700 ευρώ και ένα SUV με τιμή εκκίνησης τα 25.980 ευρώ δεν αποτελούν, εκ πρώτης όψεως τουλάχιστον, τίποτα το παράξενο στις μέρες μας. 

Ads

Ωστόσο, στην περίπτωση των Subaru Impreza και XV τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Μόνιμη τετρακίνηση με τρία διαφορικά συνδυασμένη με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης – CVT (σε όλες τις εκδόσεις!) και αποκλειστικά ατμοσφαιρικοί βενζινοκινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων (απουσία τούρμπο, απουσία ντίζελ) συνθέτουν ένα σκηνικό εντελώς διαφορετικό από τα δεδομένα του downsizing των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, την φρενίτιδα του πετρελαίου, αλλά και την υποκατάσταση του πραγματικού 4Χ4 με ηλεκτρονικά συστήματα που προσπαθούν να προσφέρουν αυξημένη πρόσφυση στα προσθιοκίνητα μοντέλα που έχουν κυριαρχήσει στο χώρο των SUV.

Τετρακίνηση λοιπόν υπεράνω όλων, και στα SUV και στα συμβατικά, «ασφάλτινα» ΙΧ – και ο νοών, νοείτω… Όσα ηλεκτρονικά συστήματα και να βάλεις στην κίνηση στους εμπρός τροχούς, την πρόσφυση που έχεις με το κατά Subaru “symmetrical all wheel drive”, το οποίο πήγαινε και πηγαίνει πακέτο με boxer (επίπεδους, με αντικείμενους κυλίνδρους) κινητήρες, δεν μπορείς να την αποκτήσεις. Επιβαρύνει κάπως την κατανάλωση και τους ρύπους, αλλά προσφέρει άλλες δυνατότητες κίνησης σε ολισθηρές επιφάνειες (που είναι το ζητούμενο στην περίπτωση του XV), αυξάνοντας παράλληλα και την ασφάλεια. 

Ένα στοιχείο που ποικιλοτρόπως υπογράμμισαν οι άνθρωποι της Subaru στην επίσημη παρουσίαση των δύο αυτοκινήτων στους Έλληνες δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου: από τη μια η θεαματική αύξηση της ακαμψίας σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα (το μυστικό βρίσκεται στη νέα πλατφόρμα Subaru Global Platform – SGP) και οι εντυπωσιακές επιδόσεις στα crash tests σε Ευρώπη, Ιαπωνικά και Αμερική – τη μεγαλύτερη αγορά για την ιαπωνική εταιρία, που απορροφά περίπου το 70% των πωλήσεών της παγκοσμίως (»700.000 κομμάτια), από την άλλη η μαγική ανάρτηση που καταφέρνει να ισοπεδώνει τα πάντα (περνάς… χαντάκια χωρίς να το νιώθεις) χωρίς όμως να υστερεί σε κράτημα – και στο σημείο αυτό σημειώνουμε τη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά των εν λόγω μοντέλων.

Ads

image

Subaru Impreza

image

Subaru Impreza

image

Subaru Impreza

image

image
Subaru XV

image

Subaru XV

image

Subaru XV

Το CVT είναι αλήθεια ότι στην περίπτωση των κινητήρων 1.6 δεν είναι ότι καλύτερο υπάρχει για αυτόν που θέλει να οδηγήσει έχοντας απόλυτο έλεγχο, αλλά από την άλλη εξασφαλίζει τη δέουσα άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και στο ταξίδι. Εντελώς διαφορετικά τα πράγματα με τους δίλιτρους κινητήρες, όπου τα CVT συνδυάζονται με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με φιξαρισμένες σχέσεις μετάδοσης, με τη βοήθεια πεταλούδων στο τιμόνι. Και στις δύο περιπτώσεις ο μετατροπέας ροπής, που έχει πάρει τη θέση του συμπλέκτη, εξασφαλίζει ομαλές εκκινήσεις, αποτελώντας πολύτιμο βοηθό στην κίνηση εκτός δρόμου (XV).

Από κει και πέρα οι 114 ίπποι του 1.6 MPI, μπορεί να μη συνοδεύονται από τη ροπή των σύγχρονων turbo, αλλά κρίνονται απολύτως επαρκείς για να κινήσουν με αξιοπρέπεια και τα δύο μοντέλα. Ενώ με τους 156 ίππους του 2.0 DI δύσκολο να έχει κανείς παράπονο. Οι σχετικώς αυξημένοι ρύποι είναι το τίμημα που πληρώνεις για τις συγκεκριμένες μηχανολογικές επιλογές, αλλά τελικώς δεν μπορεί κανείς να τα έχει όλα!

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, έστω και αν δεν δείχνει τόσο «ακριβή» όσο σε κάποιες premium μάρκες, ενώ η ένδειξη “made in Japan” είναι εκεί για να εμπνέει εμπιστοσύνη στον αγοραστή των μοντέλων της Subaru. Οι χώροι για επιβάτες είναι πραγματικά άφθονοι, όπως και οι χώροι για μικροπράγματα – κάτι παραπάνω θα περιμέναμε από το πορτμπαγκάζ, αν και αυτό δεν χαλάει τη συνολική εικόνα: έχουμε να κάνουμε με σύνολα αποτελεσματικά και ολοκληρωμένα.

Τέλος, «επικεφαλής» του πακέτου ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης είναι το σύστημα EyeSight της Subaru που επιδρά σε φρένα και σύστημα διεύθυνσης, αλλάζοντας αν χρειαστεί όχι μόνο την ταχύτητα, αλλά και την πορεία του αυτοκινήτου.

Δείχνει λοιπόν με τον τρόπο της η Subaru ότι είναι μια ιδιαίτερη μάρκα – που παρεμπιπτόντως τα τελευταία 5 χρόνια έχει δει τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 50% παγκοσμίως – με μοντέλα που απευθύνονται αν μη τι άλλο συνειδητοποιημένους χρήστες. Και που εκ πρώτης όψεως δεν είναι φθηνά, αλλά που αν το «ψάξεις» λίγο το πράγμα θα διαπιστώσεις ότι τα χρήματα που πληρώνεις δεν πάνε χαμένα. Αρκεί να ξέρεις τι αγοράζεις και γιατί το αγοράζεις, καθώς και στα δύο Subaru ταιριάζει ο χαρακτηρισμός «εργαλείο»…

image