Με ένα ολοκαίνουργιο και μοντέρνας σχεδίασης μοντέλο που ενσωματώνει υψηλή τεχνολογία η Skoda μπαίνει σε μια «κλασική» οικογενειακή κατηγορία.

Ads

Δεν είναι απλώς ένα ακόμα νέο προϊόν της Skoda, το Scala. Είναι ένα μοντέλο που τη βάζει σε μια κατ’ εξοχήν οικογενειακή κατηγορία στην οποία δεν συμμετείχε ευθέως, αλλά με εκπροσώπους που κινούνταν στις παρυφές της, όπως το Rapid ή το Octavia. Ρίχνοντας όμως στην αγορά το ολοκαίνουριο Scala, βρίσκεται πλέον να αντιπαρατίθεται με τον πιο άμεσο τρόπο με τα τυπικότατα μικρομεσαία Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Toyota Corolla, Hyundai i30, Kia Ceed, Peugeot 308 αλλά και τα «ομόσταβλα» Seat Leon και Volkswagen Golf. Γιατί μπορεί η κάποτε κραταιά αυτή κατηγορία να έχει περιοριστεί (στη χώρα μας) στο 14% της αγοράς, δεν παύει όμως να αποτελεί ένα βασικό μέρος της, που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν δείχνουν διατεθειμένες να εγκαταλείψουν.

Ψηφιακή εποχή
Η τυπική παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους επιφύλασσε μία έκπληξη για τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου: τον σχεδιαστή Δημήτρη Δαρκούδη, επικεφαλής του τμήματος εσωτερικής σχεδίασης της Skoda, τον Έλληνα που βρίσκεται πίσω από το «σαλόνι» του νέου μοντέλου. Θέλοντας και μη λοιπόν ξεκινάμε από το εσωτερικό του Scala, που δεν μπορούσε παρά να είναι χρηστικό, αφού οι σχεδιαστές της εταιρίας ακολούθησαν κάποιους βασικούς κανόνες σε σχέση με την εργονομία – και στο σημείο αυτό οφείλουμε να σημειώσουμε ότι στα μοντέλα του Volkswagen Group συναντά κανείς τις λιγότερες εργονομικές ατέλειες. Ένα εσωτερικό που είναι επίσης και ιδιαίτερα ευρύχωρο προσφέροντας χώρους για επιβάτες αντίστοιχους με του Octavia συνδυασμένους με… άπειρα (για την ακρίβεια 26) λίτρα αποθηκευτικών χώρων σε ταμπλό, κονσόλα και πόρτες, αλλά και ένα πορτμπαγκάζ που με 467 λίτρα βάζει υποψηφιότητα για την κορυφή της κατηγορίας.

image

Ads

image

image

Ένα όμορφο και μοντέρνο εσωτερικό που εκφράζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας και ένα ταμπλό χωρίς κουμπιά, που δίνει έμφαση στο πλάτος και ενισχύει την αίσθηση της ευρυχωρίας, έχοντας την οθόνη του συστήματος infotainment (6,5’’,  8,0’’ ή 9,5’’, ανάλογα με την έκδοση) στο κέντρο του να θυμίζει ότι ζούμε πλέον στην ψηφιακή εποχή. Μια εποχή που επιτρέπει ακόμα και σε «απλά» οικογενειακά αυτοκίνητα που προορίζονται θεωρητικά για όλο τον κόσμο να προσφέρουν τη δυνατότητα στον κάτοχό τους να ελέγχει τη θέση τους με το κινητό του τηλέφωνο, να βλέπει αν είναι κλειδωμένα (και να τα κλειδώνει) από μακριά κλπ. Μια εποχή που φέρνει την αναβάθμιση του βασικού εξοπλισμού, με στάνταρ συστήματα υψηλής τεχνολογίας όπως τα στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις συστήματα Front Assist με “City Emergency Brake” (αυτόματη πέδηση) και αναγνώριση πεζών, το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, αλλά και η αυτόματη ειδοποίηση ατυχήματος e-call.

Αποτελεσματική λειτουργικότητα
Δανειζόμενο αναπόφευκτα μηχανικά μέρη που συναντάμε σε διάφορα μοντέλα του VW Group, το Scala είναι χτισμένο στη σπονδυλωτή πλατφόρμα MQB A0 και φιλοξενεί κάτω από το εμπρός καπό είτε τον τρικύλινδρο «χιλιάρη» τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.0 TSI, σε δύο εκδόσεις με 95 και 116 ίππους, είτε τον 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI EVO των 150 ίππων, είτε τον ντίζελ 1.6 TDI των 116 ίππων που προς το παρόν συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 σχέσεις. Ενώ θα ακολουθήσει και μία έκδοση φυσικού αερίου (CNG) βασισμένη των κινητήρα του 1,0 λίτρου, η 1.0 G-TEC με ισχύ 90 ίππους. Σημειώνουμε ότι η πλατφόρμα MQB A0 έχει τη δυνατότητα να αυξομειώνει τις διαστάσεις επιτρέποντας να «χτίζονται» επάνω της και μικρότερα σε μέγεθος αυτοκίνητα όπως το Polo. Είναι δε αυτή η πλατφόρμα πάνω στην οποία θα βασιστεί και το Kamiq, το νέο μικρότερο SUV της μάρκας.

image
To «επιμηκυμένο» πίσω κρύσταλλο που εκτείνεται μέχρι χαμηλά φέροντας το μεγάλο λογότυπο Skoda, αποτελεί στοιχείο της κορυφαίας έκδοσης Style.

image

image
Το μοτίβο των κρυστάλλων Βοημίας – σήμα κατατεθέν του Scala – δίνει το παρών στα φωτιστικά σώματα και την αποκλειστική υφή της επιφάνειας του ταμπλό

Το πολύ σύντομο test drive δεν αφήνει περιθώρια για ενδελεχή κριτική και αξιολόγηση του συνόλου, ωστόσο δεν παίρνει κανείς ρίσκο αν πει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ολοκληρωμένο σύνολο, που δείχνει «δεμένο», είναι ολοκληρωμένο, κατασκευασμένο από υλικά καλής ποιότητας και δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσει κανείς από σχετικά χαμηλά, με τη βασική έκδοση Active να κοστίζει σχεδόν 15.000 ευρώ. Αν και πιστεύουμε ότι είναι προτιμότερο να ανέβει κανείς λίγο, προς την έκδοση Ambition που προσφέρει επιπλέον δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος και ανοιχτής συνομιλίας τηλεφώνου, ζάντες αλουμινίου 16’’, προβολείς ομίχλης κλπ. ή και να… τολμήσει δείχνοντας την προτίμησή του στην έκδοση “Style” (1.0 TSI 95 HP από 17.380 ευρώ) που διαθέτει εκτός των άλλων εκκίνηση χωρίς κλειδί, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό αλλά και infotainment με σύστημα πλοήγησης, τη μεγάλη οθόνη των 9,2’’ και την εξ’ αποστάσεως πρόσβαση μέσω smartphone (με την εφαρμογή Skoda Connect Lite App). Δηλαδή, για ένα πιο «σωστό» πακέτο πρέπει να κινηθεί κανείς κοντά στα 17.500 ευρώ, έχοντας τη δυνατότητα επιλογής και του 1.0 ΤSI 116 PS στην έκδοση Ambition.

Σημειώνουμε ότι η γκάμα του νέου Skoda θα εμπλουτιστεί σταδιακά, αφού θα υπάρχει δυνατότητα επιλογής του Sport Chassis Control – στοιχείο που προσφέρεται για πρώτη φορά από την εταιρία – με ρυθμιζόμενη και χαμηλωμένη κατά 1,5 εκατοστό ανάρτηση, αλλά και με μια έκδοση “Rough Road”  που θα είναι ελαφρώς υπερυψωμένη.

image

*Μέση κατανάλωση ανάλογα με την έκδοση (WLTP), **Πλάτος χωρίς / με καθρέπτες Τιμές: α) βασικής έκδοσης “Active” (1.0 TSI) με 6 Αερόσακους, “FRONT ASSIST” με “City Emergency Brake” και “Pedestrian Protection”, Σύστημα διατήρησης λωρίδας “LANE ASSIST”, Cruise Control, Σύστημα αυτόματης ειδοποίησης ατυχήματος e-call, Air-Condition, ηλ. παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 6,5″ & Bluetooth, LED φώτα ημέρας & πορείας, LED φλας ενσωματωμένα στους εξωτερικούς καθρέπτες και πίσω φώτα LED,  και β) έκδοσης “Ambition” (1.6 TDI) με αυτόματο κιβώτιο DSG και επιπλέον τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ζάντες αλουμινίου 16”, προβολείς ομίχλης

Πηγή: ΕΘΝΟΣ