Προφανώς η έναρξη της παραγωγής ενός νέου σπορ αυτοκινήτου με κινητήρα εμπρός, σειριακό κιβώτιο και πίσω κίνηση έχει ήδη δρομολογηθεί. Αυτό τουλάχιστον δείχνει η επίσημη ανακοίνωση της Opel σχετικά με την παγκόσμια πρεμιέρα στο 86ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (3 – 13 Μαρτίου, 2016) του Opel GT Concept. Και η εκτίμηση αυτή ενισχύεται από το μεγάλο διάστημα που έχει μεσολαβήσει από την παρουσίαση του τελευταίου GT της εταιρίας.

Ads

Η σύνδεση με ένα άλλο, σχετικά πρόσφατο, πρωτότυπο της Opel, το Monza Concept, αλλά και οι αναφορές σε ένα άλλο εκθεσιακό μοντέλο, το Opel Experimental GT του 1965 δείχνουν από τη μια το βάρος που ρίχνουν οι Γερμανοί στη σχεδίαση και από την άλλη την επιθυμία τους να ενισχύσουν την παράδοση – την όποια παράδοση έχει η Opel σε τέτοιου τύπου αυτοκίνητα. Μεταξύ των τεχνικών λεπτομερειών ξεχωρίζουμε το γεγονός ότι το GT Concept φοράει υπερτροφοδοτούμενο 1000άρι κινητήρα με 145 ίππους, που θεωρητικά δεν είναι κάτι εξωτικό, επιτυγχάνει όμως να προσφέρει τις σπορ επιδόσεις για τις οποίες προδιαθέτει με την εμφάνισή του, χάρη στο συγκρατημένο στα 1000 κιλά βάρος του.

image

Διαβάζουμε λοιπόν σχετικά με το Opel Experimental GT:

Ads

«Το 1965, μόλις ένα χρόνο μετά την ίδρυση του πρώτου στούντιο σχεδίασης από Ευρωπαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων, η Opel παρουσίασε αυτό το υπέρκομψο και εκφραστικό coupé … στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης… Το GT ήδη ήταν φορτωμένο με καινοτομίες όπως οι αναδιπλούμενοι προβολείς, ενώ από το λεπτό του σχήμα με άριστες αναλογίες, απουσίαζε κάθε περιττό διακοσμητικό στοιχείο. Η ασυμβίβαστη φιλοσοφία του Erhard Schnell αποσκοπούσε κυρίως σε ένα πράγμα – να γίνει σχεδιαστική πρόταση. Η αντίδραση του κοινού ξεπέρασε κάθε προσδοκία με αποτέλεσμα το Opel GT να βρίσκεται στα καταστήματα των διανομέων μόλις τρία χρόνια αργότερα.»

image

Ενώ το GT Concept

«…για μία ακόμα φορά ενσαρκώνει το πρωτοποριακό πνεύμα της Opel. Ένα δυναμικό εργαλείο οδήγησης κάτι που ήδη συμβολίζει η κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή – στοιχείο ταυτότητας – η οποία χωρίζει το όχημα οριζόντια και ορίζει τις αναλογίες του. Τα χαρακτηριστικά, κόκκινα εμπρός ελαστικά – τοποθετημένα σε ζάντες με τολμηρό σχήμα που παραπέμπει σε roller skates – θυμίζουν τη μοτοσικλέτα Opel Motoclub 500 που ήταν επίσης πρωτοποριακή για την εποχή της και φορούσε με υπερηφάνεια τα δύο κόκκινα ελαστικά της το 1928…Το μακρύ καπό, η απουσία πορτμπαγκάζ, η κεντρική διπλή εξάτμιση και ασφαλώς το όνομα, τα πάντα παραπέμπουν στο πρώτο GT. Εκτός από αυτό, το Opel GT Concept είναι ανεξάρτητο και χωρίς δείγμα ρετρό σχεδίασης.
Αυτό το coupé καταδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο τη συνεχή εξέλιξη της Σχεδιαστικής φιλοσοφίας μας – ‘Η Γλυπτική Τέχνη Συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια,” δήλωσε ο Mark Adams, Αντιπρόεδρος, Design Europe.»

image

«Το Opel GT Concept έχει έναν ισχυρό 1.0L, τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βασισμένο στον υπερσύγχρονο αλουμινένιο κινητήρα των ADAM, Corsa και Astra. Ο αποδοτικός high-tech βενζινοκινητήρας αποδίδει 107 kW/145 hp και μέγιστη ροπή 205 Nm στην σπορ έκδοσή του (τιμές κατανάλωσης για το Opel GT Concept δεν υπάρχουν ακόμα). Η  ισχύς μεταφέρεται στον πίσω άξονα με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό μέσω σειριακού κιβωτίου έξι σχέσεων που ελέγχεται από χειριστήρια στο τιμόνι (paddles). Επομένως, το Opel GT Concept έχει παραδοσιακή πίσω κίνηση που εκτιμούν ιδιαίτερα οι λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων. Οι επιδόσεις του διθέσιου αναδεικνύονται από το συνολικό βάρος που κρατήθηκε κάτω από τα 1000 kg. Επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε λιγότερο από οκτώ δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 215 km/h.»

image

«Ένα ακόμα αξιοσημείωτο στοιχείο του Opel GT Concept είναι οι προβολείς με τα ενσωματωμένα φλας. Η υπερσύγχρονη τεχνολογία τους προσφέρει μια ιδιαίτερα τρισδιάστατη δέσμη. Η επόμενη γενιά προσαρμοζόμενου συστήματος φωτισμού με πλήρη λειτουργικότητα LED εναρμονίζεται άριστα με αυτή την τεχνολογία. Το σύστημα φωτισμού Opel IntelliLux LED®, με αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας, έκανε ήδη ντεμπούτο στο νέο Astra το 2015 και κέρδισε το Βραβείο SAFETYBEST. Με το Opel GT Concept λανσάρεται το επόμενο στάδιο εξέλιξης του ευφυούς συστήματος φωτισμού. Η σχεδίαση των φώτων ολοκληρώνεται από την τρισδιάστατη σχεδίαση των πίσω φώτων που κάνουν το νέο GT ευδιάκριτο τη νύχτα.»