Την πιο «άγρια» εκδοχή του Kodiaq θα παρουσιάσει η Skoda στις αρχές του Μάρτη στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Πρόκειται για το Kodiaq Scout, που πέραν των όποιων οπτικών διαφοροποιήσεων επιβάλλει ο «χωμάτινος» χαρακτήρας του θα διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση, προστασία του κάτω μέρους του αμαξώματος και ζάντες 19 ιντσών, ενώ θα διατίθεται με τέσσερις κινητήρες ισχύος 150 έως 190 PS.

Ads

«Ψυχή» της τετρακίνησης είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από το πίσω διαφορικό, δηλαδή στο τέλος του άξονα μετάδοσης της κίνησης, για βέλτιστη κατανομή του φορτίου εμπρός-πίσω. Η ειδική μονάδα ελέγχου ανακατανέμει συνεχώς τη ροπή μεταξύ των αξόνων. Έτσι, σε κανονικές συνθήκες, ιδιαίτερα με ένα ελαφρύ φορτίο και με σβησμένο κινητήρα, ο πολύδισκος συμπλέκτης μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στο καύσιμο με οικονομικό τρόπο κυρίως στους εμπρός τροχούς.

Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του ŠKODA KODIAQ επιτρέπουν απροβλημάτιστες διαδρομές σε χωματόδρομους (απόσταση από το έδαφος 194 χιλιοστά, γωνία ράμπας 19,7 μοίρες, γωνίες προσέγγισης και φυγής αντίστοιχα 22,0 και 23,1 μοίρες, χάρη στους κοντούς προβόλους). Επιπλέον, το πακέτο Rough-Road που αποτελεί βασικό εξοπλισμό, προστατεύει από ζημιά το κάτω μέρος του αμαξώματος, τον κινητήρα, τα φρένα, τις γραμμές καυσίμου και τα καλώδια.

Όταν το όχημα βγαίνει εκτός δρόμου, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το σύστημα off-road απλά με το πάτημα ενός κουμπιού. Το προαιρετικό DCC (Dynamic Chassis Control) αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας ανάλογα, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι κάπως πιο αργή. Για καλύτερη πρόσφυση στη λειτουργία off-road, το ASR επιτρέπει την αύξηση της ολίσθησης, ενώ το ηλεκτρονικά μπλοκέ διαφορικό (EDL) αντιδρά πιο γρήγορα. Όταν απαιτείται, τα συστήματα Hill-Hold και Hill-Descent ενεργοποιούνται – με το δεύτερο σύστημα να διατηρεί τη ταχύτητα του αυτοκινήτου στο επίπεδο που ο οδηγός εισέρχεται στην πλαγιά.

Ads

Υπάρχουν δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου:

  • 1.4 TSI 110-kW (150 PS) 4×4, μέγιστη ταχύτητα 197 km/h, 0-100 km/h σε 9,8 δευτερόλεπτα, συνδυασμένη κατανάλωση 6,8 l / 100 km, 153 g CO2/km
  • 2.0 TSI 132-kW (180 PS) 4×4, μέγιστη ταχύτητα 207 km/h, 0-100 km/h σε 8,0 δευτερόλεπτα, συνδυασμένη κατανάλωση 7,3 l / 100 km, 168 g CO2/km
  • 2.0 TDI 110-kW (150 PS) 4×4, μέγιστη ταχύτητα 197 km.h, 0-100 km/h σε 9,5 δευτερόλεπτα, συνδυασμένη κατανάλωση 5,3 l / 100 km, 139 g CO2/km
  • 2.0 TDI 140-kW (190 PS) 4×4, μέγιστη ταχύτητα 210 km/h, 0-100 km/h σε 8,9 δευτερόλεπτα, συνδυασμένη κατανάλωση 5,7 l / 100 km, 150 g CO2/km

Εξοπλισμός

Ο εξοπλισμός και η εσωτερική διακόσμηση είναι επίσης προσαρμοσμένα στο χαρακτήρα του μοντέλου και βασίζονται στην έκδοση Ambition. To ŠKODA KODIAQ SCOUT διαθέτει σύστημα Off-Road Assist, πακέτο Rough-Road με προστασία στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στον κινητήρα, καθώς και σύστημα Park Assist εμπρός και πίσω.

Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης Driving Mode Select (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow), το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο του κινητήρα, του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, του υδραυλικού τιμονιού και του κλιματισμού. Η λειτουργία Snow ρυθμίζει τα συστήματα ABS, ASR, ACC (όπου υπάρχει) και τη διαχείριση του κινητήρα στις ειδικές συνθήκες του χιονισμένου ή ολισθηρού οδοστρώματος.

Στο βασικό εξοπλισμό του εσωτερικού περιλαμβάνονται το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ο φωτισμός περιβάλλοντος LED σε δέκα χρώματα, το Modular Infotainment Matrix (MIB) με οκτώ ηχεία, καθίσματα καθώς και επενδύσεις θυρών με δέρμα Alcantara και το λογότυπο KODIAQ στα μπροστινά μαρσπιέ.