Τα 19.900 ευρώ της βασικής έκδοσης του Karoq είναι σίγουρα η πρώτη είδηση και οπωσδήποτε σοβαρό προσό για ένα SUV μήκους 4,4 μέτρων, που προσφέρει μεγάλους χώρους, καλή ποιότητα και σύγχρονο εξοπλισμό, δίνοντας νέα πνοή στο παλιό σλόγκαν «more car for your money». H γκάμα των κινητήρων ξεκινά από τα 999 κ.εκ. και τους 116 ίππους για τα βενζινοκίνητα Kodiaq και από τα 1.598 κ.εκ. και τους 115 ίππους για τα πετρελαιοκίνητα.

Ads

Η θέση που έρχεται να καταλάβει στη γκάμα της Skoda το ολοκαίνουριο Karoq είναι βέβαια άμεση συνάρτηση του μεγέθους, οπότε ξεκινάμε από αυτό: με μήκος 4.382 mm, πλάτος 1.841 mm, ύψος 1.603 mm και με ένα μεγάλο μεταξόνιο – 2.638 mm – το νέο SUV της τσέχικης εταιρίας είναι σε θέση να προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό στους επιβάτες του, το οποίο μάλιστα είναι και αρκετά πρακτικά διαμορφωμένο, αλλά και ένα αξιοπρεπέστατο πορτμπαγκάζ 521 λίτρων. Ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα μπορούν να μεταφερθούν 1.630 λίτρα αποσκευών. Αν τώρα μπουν στο παιχνίδι (επιλεγούν δηλ. στον εξοπλισμό) και τα τρία ανεξάρτητα & μετακινούμενα πίσω καθίσματα “VarioFlex” καθίσματα, προκύπτει ένα μεταβλητής χωρητικότητας πορτμπαγκάζ 479 έως 588 λίτρων, κάτι που σημαίνει και αντίστοιχη προσαρμογή του εσωτερικού χώρου προς όφελος των πίσω επιβατών.

image

Κινητήρες και Μετάδοση

Η γκάμα των συστημάτων κίνησης περιλαμβάνει δύο βενζινοκινητήρες και τρεις diesel. Στην πρώτη ομάδα ανήκουν: ο TSI 3-κύλινδρος κινητήρας των 85 kW (115 PS), που είναι και ο βασικός κινητήρας του νέου Skoda, καθώς επίσης και ο 4-κύλινδρος, εξοπλισμένος με σύστημα «απομόνωσης» κυλίνδρων 1.5 TSI ισχύος 110 kW (150 PS), ενώ στη δεύτερη έχουμε τον γνωστό 1.6 TDI του VW Group με ισχύ 85 kW (115 PS) αλλά και τον 2.0 TDI σε δύο εκδόσεις, με 110 kW (150 PS) και 140 kW (190 PS) – με την τελευταία και ισχυρότερη έκδοση να είναι και η μοναδική που συνδυάζεται με σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, 7 σχέσεων. Όλες οι άλλες εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες και προσφέρονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με 7-άρι DSG.

Ads

Εξοπλισμός

Μέχρι εδώ βέβαια δεν φαίνεται να υπάρχει καμία φοβερή πρωτοτυπία, οι επιλογές δείχνουν λογικές, ωστόσο υπάρχουν και άλλα ενδιαφέροντα νέα σχετικά με το καινούριο Skoda, που αφορούν τον εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας. Έχουμε λοιπόν ένα μεγάλο κατάλογο με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το:

  • Front Assist (Υποβοήθηση αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης) που περιλαμβάνει City Emergency Brake (Αστική λειτουργία επιβράδυνσης) με Predictive Pedestrian Protection («Προγνωστική» Προστασία Πεζών) που επενεργεί στα φρένα αυτόματα,
  • Blind Spot Detect (ανίχνευση τυφλών σημείων) και Rear Traffic Alert (ανίχνευση πίσω, κάθετης στο αυτοκίνητο, κυκλοφορίας) που προειδοποιούν για κινδύνους πίσω από το αυτοκίνητο, την
  • Υποβοήθηση λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist) με διόρθωση απόκλισης από τη λωρίδα κ.ά.

image

O Δυναμικός Έλεγχος Πλαισίου (Dynamic Chassis Control ή DCC)

Στοιχείο του εξοπλισμού του SKODA KAROQ που αξίζει να μνημονεύσουμε είναι το Dynamic Chassis Control, που δίνει στον οδηγό τρεις επιλογές σε σχέση με τη σκληρότητα των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ: τις Comfort, Standard και Sport. Το σύστημα DCC, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος Επιλογής Δυναμικής Οδήγησης (Driving Mode Select), θα είναι διαθέσιμο για τη βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 TSI, καθώς και για τις εκδόσεις πετρελαίου, ξεκινώντας από τον επίπεδο εξοπλισμού Ambition.

Επίσης, μέσω του Driving Mode Select, ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει την υποβοήθηση του τιμονιού, την λειτουργία του κιβωτίου DSG, καθώς και τις ρυθμίσεις άλλων συστημάτων μέσω των προγραμμάτων Normal, Eco, Sport, Individual και Snow (το τελευταίο για τις τετρακίνητες εκδόσεις). Οι εξατομικευμένες ρυθμίσεις αποθηκεύονται στο προσωποποιημένο κλειδί για έως και τρεις χρήστες του οχήματος.

Τιμές και εξοπλισμός

Η διάθεση του SKODA KAROQ στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει με τις εκδόσεις AMBITION (που είναι αρκετά πλούσια, καθώς μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 7 αερόσακους, τα συστήματα FRONT ASSIST, DRIVER ALERT & Hill Hold, ημιαυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής High Definition 8”, Bluetooth & Smartlink+, ζάντες αλουμινίου 16” με ελαστικά 215/60 ) και STYLE.

image

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Επιδόσεις

Κινητήρες βενζίνης:

1.0 TSI – 85 kW (116 PS), 200 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 187 km/h, 0-100 km/h σε 10,6’’, κατανάλωση* 6,2 – 4,6 – 5,2 lit./100km, συνδυασμένη εκπομπή CO2 117 g/km

1.5 TSI – 110 kW (150 PS), 250 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 204 km/h, 0-100 km/h σε 8,4’’, κατανάλωση 6,6 – 4,7 – 5,4 lit./100km, συνδυασμένη εκπομπή CO2 122 g/km

Κινητήρες πετρελαίου:

1.6 TDI – 85 kW (116 PS), 250 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 188 km/h, 0-100 km/h σε 10,7’’, κατανάλωση 5,0 – 4,3 – 4,5 lit./100km, συνδυασμένη εκπομπή CO2 118 g/km

2.0 TDI – 110 kW (150 PS), 340 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα, 0-100 km/h σε 8,9’’, κατανάλωση** 4,4 , συνδυασμένη εκπομπή CO2 115 g/km.

Όλα τα στοιχεία για τους παραπάνω κινητήρες ισχύουν για μοντέλα με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

2.0 TDI – 140 kW (190 PS), 400 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 211 km/h, 0-100 km/h σε 7,8’’, κατανάλωση 5,9 – 4,8 – 5,2 lit./100 km, συνδυασμένη εκπομπή CO2 134 g/km

* αστική – υπεραστική –συνδυασμένη
**συνδυασμένη