Από τις πιο φρέσκιες παρουσίες στην κατηγορία του, το φαινομενικά μικρό Ibiza μπορεί να παίξει ρόλους που φαινομενικά ταιριάζουν σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα
 
Ένα τόσο «βαρύ» όνομα θεωρητικά δεν χρειάζεται συστάσεις. Επειδή όμως η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης, να θυμίσουμε ότι το πρώτο, σχεδιασμένο από τον Giugiaro Ibiza λανσαρίστηκε το 1984 και υπήρξε τόσο δημοφιλές ώστε στα χρόνια που μεσολάβησαν το μοντέλο που στο μεταξύ άλλαξε πολλές φορές να καταφέρει να φτάσει τα 5,4 εκατομμύρια πωλήσεις. Στα μέσα περίπου της περυσινής χρονιάς – και εν μέσω ανακοινώσεων για τα συνεχή θετικά οικονομικά αποτελέσματα της Seat – έκανε την εμφάνισή του το νέο, σημερινό Ibiza. Ένα μοντέλο στο οποίο η ισπανική εταιρία ποντάρει πολλά…

Ads

image

Η έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 115 ίππων που οδηγήσαμε δεν είναι βεβαίως η πιο φτηνή, καθώς η βασική έκδοση των 75 ίππων κοστίζει 11.700 ευρώ, είναι όμως σαφώς πιο ισορροπημένη ή αν θέλετε πιο value for money, αφού κοστίζει μόλις 500 ευρώ ακριβότερα από την έκδοση των 95 ίππων. Συνδυάζεται δε επιπλέον με ένα ιδιαίτερα εύχρηστο εξάρι κιβώτιο (όταν η φθηνότερη διαθέτει πεντάρι) γεγονός που συμβάλλει στην πληρέστερη αξιοποίηση της διαθέσιμης ισχύος και ροπής (η οποία φτάνει τα 200 Nm / 2000 – 3500 rmp).

image

Ads

Κινείται λοιπόν σβέλτα το Ibiza, χωρίς ιδιαίτερη πίεση από πλευράς του οδηγού και χωρίς να προβληματίζεται από τα 1140 κιλά του, καταναλώνοντας σχετικά μικρές ποσότητες βενζίνης, της τάξης των 6,7 – 7,0 λίτρων / 100 χλμ. Ενώ η οδική του συμπεριφορά τιμά την παράδοση που το θέλει ως τον πιο «σπορ» εκπρόσωπο του VW Group αφήνοντας μεγάλα περιθώρια στον οδηγό που θέλει να κινηθεί γρήγορα, χωρίς να του επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις με απότομες αντιδράσεις. Οι πιο απαιτητικοί θα ήθελαν ίσως λίγο πιο βαρύ τιμόνι, αλλά μην ξεχνάμε ότι ο όποιος σπορ χαρακτήρας εντάσσεται στο οικογενειακό πλαίσιο της κατηγορίας των σούπερ μίνι, που υπηρετείται με πολύ αποτελεσματικό τρόπο από το σύνολο ανάρτηση, φρένα και σύστημα διεύθυνσης.

image

Καλά τα νέα και στον τομέα της άνεσης, καθώς ο θόρυβος στο εσωτερικό είναι αρκετά περιορισμένος, ενώ η ανάρτηση σε γενικές γραμμές συμπεριφέρεται «ευγενικά» στους επιβάτες, αφήνοντας μόνο κάποιες πιο απότομες, εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται ενοχλητικά αισθητές.
Σχεδιαστικά, τώρα, το Ibiza εντάσσεται στη σύγχρονη αισθητική αντίληψη της Seat, που θέλει τα μοντέλα της σχετικά «επιθετικά» – εξ ου και αιχμηρή σχεδίαση, με τις έντονες γωνίες – και μάλιστα μέσα-έξω.

Να το μπερδέψεις κοιτώντας το από εμπρός με το μεγαλύτερο Leon δεν είναι καθόλου δύσκολο, αυτό όμως είναι μάλλον εσωτερικό πρόβλημα της εταιρίας, καθώς το Ibiza γενικώς αρέσει… Και θα λέγαμε ότι δεν αρέσει μόνο για λόγους υποκειμενικούς, αλλά και αντικειμενικούς. Ο λόγος για τους εξαιρετικά μεγάλους χώρους για επιβάτες (με βάση φυσικά τα δεδομένα της κατηγορίας), ιδιαίτερα στο πίσω κάθισμα, που προκύπτουν αφενός από τις υπολογίσιμες εξωτερικές διαστάσεις (με μήκος 4.059 mm και πλάτος 1.780 mm το Ibiza εντάσσεται στα πιο «μεγάλα» σύγχρονα σουπερμίνι) και αφετέρου από το αυξημένο κατά 95 mm μεταξόνιο, που φτάνει τώρα τα 2.564 mm. Υπέρ-επαρκείς, λοιπόν, οι χώροι, για τέσσερις ψηλούς ενήλικες, στοιχείο που σε συνδυασμό με το πορτμπαγκάζ των 355 λίτρων (που και αυτό έχει αυξηθεί κατά 63 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο) επιτρέπουν στο σημερινό, 5ης γενιάς Ibiza να παίξει σχετικά άνετα το ρόλο και του οικογενειακού μεταφορικού μέσου.

Από κει και πέρα, η «οριζόντια» σχεδίαση του ταμπλό για την οποία κάνουν λόγο οι Ισπανοί ενισχύει την αίσθηση της ευρυχωρίας, ενώ η καθημερινή συνύπαρξη με το Ibiza δεν αρκεί να αποκαλύψει ότι και η εργονομία είναι πάνω από το μέσο όρο. Πλήρης πίνακας οργάνων, εργονομικά χειριστήρια, αρκετές θέσεις για μικροπράγματα και αν το υλικό του ταμπλό είχε διαφορετική υφή, πιο… απαλή, δεν θα είχαμε κανένα παράπονο να εκφράσουμε.

Αρκετά διαφορετικούς ρόλους λοιπόν μπορεί να παίξει το Ibiza των 115 ίππων. Από τη μια μπορεί εύκολα να αγαπηθεί από τους νεότερους σε ηλικία – και πιο ενθουσιώδεις – οδηγούς και από την άλλη μπορεί επίσης εύκολα να προτιμηθεί, με βάση μια μικρή οικονομοτεχνική ανάλυση και από τους πιο ψυχρά σκεπτόμενους, μεγαλύτερους σε ηλικία υποψήφιους αγοραστές. Σε κάθε περίπτωση αξίζει τα λεφτά του.

ΥΠΕΡ
Κινητήρας – επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, φρένα, εύχρηστος επιλογέας, σχεδίαση, χώροι, πρακτικότητα, ποιότητα, τιμή
ΚΑΤΑ
Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας                     999 cm3
Ισχύς                               115 PS / 5000 – 5500 rpm
0-100 km/h                   9,3’’
Ταχύτητα                       195 km/h
Κατανάλωση*               5,8/4,1/4,7 lit/100 km
Εκπομπές CO2*            108 g/km
Μ x Π x Υ                        4059 x 1780 x 1444 mm
Πορτμπαγκάζ                355 λίτρα
Τιμή**                              € 13.550
* τυποποιημένη, πόλη / εκτός πόλης / συνδυασμένος κύκλος
** Έκδοση “Style” που περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, ABS, ESP, HHC, Front Assist με προστασία πεζών, δισκόφρενα μπρος-πίσω, air condition, 4 ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και 6 ηχεία, Bluetooth & θύρες Aux-In/USB και έγχρωμη οθόνη αφής 5″. Η αμέσως ακριβότερη Excellence κοστίζει 15.050 ευρώ και διαθέτει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, Cruise Control, φιμέ πίσω τζάμια, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης με λειτουργία Cornering και ραντάρ παρκαρίσματος.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ