Είναι η ώρα των μικρών, είναι και η ώρα των SUV... Άρα είναι και η ώρα του Arona, που ως μικρό SUV έρχεται να πλασαριστεί σε μια αγορά τρέχει «με χίλια», συνδυάζοντας το απαραίτητο στιλ και τις δυνατότητες εξατομίκευσης με τις λογικές εκείνες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου (ή αντιμετώπισης... πεζοδρομίων) που απαιτεί ο σύγχρονος οδηγός.

Στην πρόσφατη παρουσίαση του νέου μοντέλου της Seat στους Έλληνες δημοσιογράφους, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο που είδαμε ήταν η κατά 700% αύξηση της αγοράς των μικρών SUV (από 0,18% σε 1,4%) από το 2010 έως το 2016. Στοιχείο που αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν αναλογιστεί κανείς ότι η συγκεκριμένη κατηγορία εξακολουθεί να αυξάνεται, καθώς μεγαλώνει διαρκώς και το πλήθος των διαθέσιμων μοντέλων. Στοιχείο που εξηγεί επίσης την εμφάνιση του ίδιου του Arona, που είναι το δεύτερο κατά σειράν SUV της ισπανικής εταιρίας, της οποίας τα εκτός δρόμου σχέδια δεν σταματούν εδώ, καθώς έτοιμο είναι και ένα τρίτο, μεγαλύτερο σε μέγεθος επταθέσιο SUV, που έρχεται οσονούπω.

Η συγγένεια του Arona με το Ibiza μόνο έκπληξη δεν προκαλεί. Τα δύο αυτοκίνητα  είναι χτισμένα πάνω στην ίδια πλατφόρμα MQB Α0 (Modular Quer Baukasten) του VW Group, κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο στο Martorell και μοιράστηκαν ένα κοινό κόστος εξέλιξης που έφτασε τα 900 εκατομμύρια ευρώ. Αυτή όμως η σχέση δεν εμποδίζει το Arona να είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, κατά 10 περίπου εκατοστά ψηλότερο από το Ibiza και κατά 8 εκ. μεγαλύτερο σε μήκος, με μεγαλύτερους χώρους και φυσικά με αυξημένη (στα 19 εκατοστά) απόσταση από το έδαφος, αλλά και ψηλότερη θέση οδήγησης – ένα από τα στοιχεία που έχουν κάνει τα SUV τόσο δημοφιλή.

Όπως τα Leon, Ateca και Ibiza, έτσι και το Arona διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: Reference, Style, FR και Xcellence, με τη Reference να αποτελεί τη βασική, αλλά ολοκληρωμένη προσέγγιση (που ξεκινά από την αρκετά ενδιαφέρουσα τιμή των 14.900 ευρώ) και την FR να προσφέρει ένα σπορ πακέτο με δύο ρυθμίσεις ανάρτησης (normal και sport), αλλά και το SEAT Drive Profile (Normal, Sport, Eco και Individual) κ.ά.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν, τέλος και οι δυνατότητες αισθητικής διαφοροποίησης – εξατομίκευσης που προσφέρει το Arona, με την οροφή να μπορεί να είναι σε γκρι, μαύρο, πορτοκαλί χρώμα ή φυσικά στο ίδιο το χρώμα του αμαξώματος, που προσφέρεται με μια εμπλουτισμένη παλέτα χρωμάτων που επιτρέπει 68 πιθανούς συνδυασμούς.

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης όπως το Front Assist, η Ανίχνευση Κόπωσης Οδηγού, η Αποφυγή Πολλαπλών Συγκρούσεων, το Adaptive Cruise Control (ACC) κ.ά. έρχονται να ενισχύσουν την ασφάλεια, ενώ στους τομείς της συνδεσιμότητας και άνεσης, συναντάμε το «έξυπνο» κλειδί, τη βάση ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου, το ηχοσύστημα BeatsAudioTM, τα Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link, αλλά και το SEAT DriveApp. Επίσης, από το 2018 το αυτοκίνητο θα προσφέρεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη διαδραστική φωνητική υπηρεσία Amazon Alexa.

Το νέο Seat Arona διατίθεται αποκλειστικά σε προσθιοκίνητες εκδόσεις με μία επιλογή από 3 βενζινοκινητήρες και δύο ντίζελ. Στους πρώτους περιλαμβάνεται ο τρικύλινδος «χιλιάρης» των 95 ίππων που συνδυάζεται με πεντατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων,  ο επίσης «χιλιάρης» των 115 ίππων με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ή εφτάρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκουμε τον 4-κύλινδρο 1,5 TSI EVO των 150 ίππων. Η γκάμα των diesel περιλαμβάνει τον 1.6 TDI των 95 ίππων, με πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων ή εφτάρι διπλού συμπλέκτη και το ίδιο σύνολο στην εκδοχή των 115 ίππων με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Αργότερα αναμένεται ένας ακόμα κινητήρας 1,0 λίτρου ισχύος 90 ίππων, που θα μπορεί εκτός από βενζίνη να κάψει και φυσικό αέριο (CNG) - ότι καλύτερο για να συνδυάσει κανείς χαμηλό κόστος κίνησης και οικολογία...

Πηγή: Νέα Σελίδα