Το στίγμα της μεγάλης διεθνούς έκθεσης που διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια στο Παρίσι, το είχαμε δώσει σε ένα βαθμό κάνοντας μια αναφορά στα λεγόμενα SUVs, τα αυτοκίνητα εκείνα που εκφράζουν μια πολλαπλή ανησυχία: τόσο των πελατών, να ξεχωρίσουν, να διακριθούν, να αποκτήσουν επιπλέον δυνατότητες κίνησης – ελευθερίας, όσο και των κατασκευαστών που προσπαθούν δημιουργώντας νέα προϊόντα να διακριθούν στο στίβο των πωλήσεων.

Ads

Προσθέστε σε αυτά και την «ανησυχία» (τα εισαγωγικά μπαίνουν εδώ καθώς η ανησυχία της κοινής γνώμης είναι πραγματική, ενώ οι όποιες πρωτοβουλίες παίρνουν στον τομέα αυτόν οι βιομηχανίες είναι πάντα υπό έλεγχο, καθώς πίσω από αυτές κρύβεται το επιχειρηματικό κέρδος) για το περιβάλλον από την οποία προκύπτει μια νέα γενιά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και τα έχετε πει περίπου όλα…

Ανταπόκριση και φωτογραφίες: Νίκος Λουπάκης

Το Mondial de l’ Automobile του 2016 είναι γεγονός. Μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις αυτοκινήτου στον κόσμο άνοιξε ήδη, χθες, τις πύλες της στους δημοσιογράφους και από αύριο θα υποδέχεται πλέον και το κοινό, παραμένοντας ανοιχτή μέχρι τις 16 Οκτωβρίου, οπότε θα περάσει στην ιστορία…

Ads

Ήδη στο χθεσινό μας αφιέρωμα κάναμε μια αναφορά σε δύο μικρά και άκρως ενδιαφέροντα μοντέλα. Από τη μια έχουμε το Citroen C3, ένα αυτοκίνητο που δικαιούται να πει ότι ξεχωρίζει σχεδιαστικά – μεταξύ των μοντέλων μαζικής παραγωγής – και από την άλλη την ολική επαναφορά για το Nissan Micra που αν καταφέρει να κινηθεί τιμολογιακά στα βήματα του προκατόχου του, το περιμένει ένα λαμπρό μέλλον.

Μιλάμε για αυτοκίνητα της κατηγορίας Β, αυτά που συχνά θα δείτε να αποκαλούνται και «σουπερμίνι», την καρδιά της ελληνικής αγοράς, αλλά και μια γενικότερα ανερχόμενη κατηγορία αυτοκινήτων, αφού η κρίση δεν αγγίζει μόνο την Ελλάδα…

Στην ίδια κατηγορία και το Kia Rio, ενώ στα επίσης πολύ δημοφιλή μικρομεσαία (αυτά που στο εξωτερικό αποκαλούνται και “κατηγορία Golf”) είχαμε την πολύ σημαντική πρεμιέρα του Hyundai i30, αλλά και το ολοκαίνουριο Honda Civic, τη 10η γενιά του ενός μοντέλου με μεγάλη ιστορία.

image

Kia Rio

image

image

Honda Civic

Τώρα για τα «τζιποειδή», τι να πει κανείς, απλώνονται κυριολεκτικά σε όλες τις κατηγορίες, τόσο από άποψη μεγέθους, όσο και από άποψη δυνατοτήτων, αλλά και από την άποψη του κοινού στο οποίο απευθύνονται. Πάρτε για παράδειγμα το Suzuki Ignis, που αν δεν ήταν SUV θα κατατασσόταν στην κατηγορία Β και πάρτε και το Skoda Kodiaq που φλερτάρει με τα 5 μέτρα μήκους, για να μη βάλουμε στο παιχνίδι και τη Maserati Levante

image

Skoda Kodiaq

Τα πάντα για όλους – κάποια για λίγους «έχοντες» είναι αλήθεια – και πρέπει να επισημάνουμε ότι οι Γάλλοι μπαίνουν πιο δυναμικά στο παιχνίδι με τα Peugeot 3008 και 5008, το νέο Renault Koleos και έπεται συνέχεια, ενώ οι Ιάπωνες, που είναι ήδη δυνατοί παίκτες δεν παρέλειψαν να φέρουν τις καινούριες τους προτάσεις – και στο σημείο αυτό να θυμίσουμε τη μεγάλη πρεμιέρα του ολοκαίνουριου Toyota C-HR που θα διατίθεται και σε έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αλλά και ως υβριδικό.

image

Renault Koleos

Λέγαμε, τέλος, ότι οι οικολογικές ανησυχίες έχουν πολλές αναγνώσεις. Μία πλευρά τους έχει να κάνει με τον τύπο των πάσης φύσεως «οικολογικών» μοντέλων που διατίθενται ήδη στην αγορά – και εδώ εύκολα βγάζει κανείς συμπεράσματα κοιτώντας προς τη μεριά αυτοκινήτων όπως η υβριδική Porsche Panamera ή το Lexus LC500h, που είναι ξεκάθαρα σπορ, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να δεχτείς ότι φτιάχτηκαν για να κάνουν τον πλανήτη πιο καθαρό – και στο σημείο αυτό προς αποφυγήν παρεξηγήσεων να σημειώσουμε ότι δεν έχουμε τίποτα ούτε εναντίον της Porsche ούτε εναντίον της Lexus…

image

Porsche Panamera E-Hybrd

image

Lexus LC500h

Από την άλλη μεριά στο Παρίσι γίναμε μάρτυρες της γέννησης μιας νέας φίρμας (ή αν θέλετε μάρκας ή brand): Η Mercedes παρουσίασε την EQ (όπου το Ε παραπέμπει στο Electric και το Q στο… iq), βαδίζοντας στα χνάρια της BMW που έχει ήδη κάνει το βήμα λανσάροντας τη μάρκα “i” (βλ. i3 και i8).

image

Mercedes Generation EQ

Η Volkswagen με τη σειρά της έφερε στην έκθεση τη δικό της οικολογικό – ηλεκτρικό μέλλον, το “I.D.” Τριάντα νέα ηλεκτρικά μοντέλα εξήγγειλε το νέο αφεντικό του Volkswagen Group, Matthias Mueller, παρουσιάζοντας τη νέα ηλεκτρική MEB πλατφόρμα του γκρουπ, ενώ την επόμενη διετία ο όμιλος θα παρουσίασει 17 «επαναφορτιζόμενα» υβριδικά (plug-in hybrid) μοντέλα. Σημειώνουμε ότι οι ηλεκτρικές παρουσίες δε σταματούν εδώ. Για παράδειγμα η Renault παρουσίασε μια νέα έκδοση του Zoe που υπόσχεται αυτονομία 400 χιλιομέτρων με μηδενικούς ρύπους.

image

Volskwagen ID

Κρίνοντας, δε, από την τεχνολογία που ενσωματώνουν όλα τα παραπάνω, δεν μπορούμε παρά να επισημάνουμε τη στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που λειτουργούν με μπαταρίες λιθίου, ενώ προς το παρόν αλλά και στο άμεσο μέλλον στην αγορά θα εξακολουθήσουν να μπαίνουν plug-in υβριδικά.

Δεν έχουμε ολοκληρώσει την αναφορά μας στο Παρίσι, κλείνοντας όμως το σημερινό μας αφιέρωμα να σημειώσουμε και δύο μεγάλες απουσίες από την έκθεση, ενδεικτικές του γεγονότος ότι δεν είναι όλα ρόδινα εκτός Ελλάδος.

Ο λόγος για τη Ford και τη Mazda που προφανώς, μην έχοντας κάποιο μοντέλο αιχμής να λανσάρουν, προτίμησαν να εξοικονομήσουν μερικά εκατομμύρια ευρώ (υπολογίστε ότι η παρουσία σε ένα τέτοια διοργάνωση κοστίζει περισσότερα από € 3,0 εκ.) εκτιμώντας ότι η απουσία τους θα τους κοστίσει λιγότερο. Το ίδιο σχόλιο πρέπει να γίνει και για δύο εταιρίες με πανάκριβα μοντέλα: τη Bentley και τη Lamborghini…

Μερικά ακόμη νέα SUV μοντέλα: 

image

Seat_Ateca X-Perience

image

Opel Carl

image

Opel Mokka X

image

image

BMW X2 Concept

image

Audi Q5 quattro

Και τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα:  

image

Opel Ampera-e

image

image

Mitsubishi Outlander PHEV

* Κεντρική φωτογραφία από το ΑΠΕ – ΜΠΕ