Πριν από λίγο καιρό η Renault είχε εξαγγείλει την έναρξη της παραγωγής ενός νέου βενζινοκινητήρα, του τετρακύλινδρου – τούρμπο Energy 1.3 Tce, σε πείσμα θα έλεγε κανείς του ηλεκτρικού… ρεύματος στην αυτοκίνηση που δείχνει να σαρώνει τα πάντα. Δείχνει, αλλά έχει πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να τεθούν εκτός μάχης οριστικά οι κιντήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό τουλάχιστον δείχνει το γεγονός ότι η παραγωγή του νέου κινητήρα βενζίνης αναμένεται να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες ανά έτος!  
 
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης Energy 1.3 Tce αξιοποιεί την υψηλή τεχνογνωσία των μηχανικών της εταιρείας για να επιτύχει υψηλή απόδοση και να προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (χαμηλή στάθμη θορύβου, απουσία κραδασμών, κτλ.) και παράλληλα σημαντικά μεγαλύτερα αποθέματα ροπής σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα.
 
Συγκεκριμένα,  έχουν χρησιμοποιηθεί οι παρακάτω τεχνικές λύσεις:
•           Ειδική επένδυση (Mirror Bore) στα τοιχώματα των κυλίνδρων για μείωση των τριβών και βελτιστοποίηση της απαγωγής θερμότητας. Μέχρι σήμερα η συγκεκριμένη τεχνολογία ήταν διαθέσιμη σε κινητήρες πολύ υψηλής απόδοσης.
•           Αύξηση της πίεσης του συστήματος άμεσου ψεκασμού στα 250 bar με παράλληλη αύξηση της ακρίβειας διαχείρισης του καυσίμου ώστε η υψηλή απόδοση να συνδυάζεται με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις ελάχιστες δυνατές εκπομπές ρύπων.
•           Πρωτοποριακός σχεδιασμός του θαλάμου καύσης και εφαρμογή διπλού συστήματος μεταβλητού χρονισμού (VVT), έτσι ώστε ο κινητήρας να προσφέρει κορυφαία ελαστικότητα τόσο στις χαμηλές όσο και τις μεσαίες στροφές.
•           Βαλβίδα ανακούφισης του συστήματος υπερτροφοδότησης που ελέγχεται ηλεκτρονικά και ενεργοποιείται ηλεκτρικά έτσι ώστε να υπάρχει απόλυτη ακρίβεια στη λειτουργία της.
•           Κεφαλή κινητήρα σχήματος Δ για μικρότερες διαστάσεις και βάρος.

Ads

image
 
Παράλληλα οι εξελιγμένες μέθοδοι παραγωγής που εφαρμόζει η Renault, αλλά και οι εντατικές δοκιμές του νέου κινητήρα που ξεπέρασαν τις 40.000 ώρες εξασφαλίζουν κορυφαία αξιοπιστία και χαμηλό κόστος συντήρησης. Ο νέος κινητήρας θα κατασκευάζεται σε μονάδες παραγωγής των Renault, Nissan και Daimler, ενώ θα είναι ένας πραγματικός παγκόσμιος κινητήρας αφού θα τοποθετείται σε μοντέλα που θα πωλούνται σε όλο τον κόσμο με εξαίρεση την Αυστραλία και την Β. Αμερική. Με βάση τα παραπάνω η πρόβλεψη για την ετήσια παραγωγή 1 εκατομμυρίου μονάδων του νέου κινητήρα δείχνει απόλυτα ρεαλιστική.
 
Υπενθυμίζουμε ότι ο νέος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος σε μία σειρά εκδόσεων με απόδοση από 115 έως και 160 ίππους. Θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο, καθώς και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, ενώ μετά τα Scenic / Grand Scenic και πρόσφατα τo Captur S-Edition αναμένεται να είναι διαθέσιμος και σε άλλα μοντέλα του GROUPE RENAULT μέχρι τα τέλη του 2018.