Όπως κάθε πρωτότυπο (concept car) έτσι και το Peugeot Quartz Concept έρχεται αφενός να βολιδοσκοπήσει και αφετέρου να δείξει σκέψεις και προθέσεις. Βαδίζοντας στα χνάρια του Exalt, που αρχικά το είχαμε δει στο Πεκίνο και τώρα είναι έτοιμο να κάνει και την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα, στο Παρίσι, στηρίζεται στην προκλητική αισθητική και στη χρήση πρωτότυπων υλικών για να κερδίσει τις εντυπώσεις. Του Νίκου Λουπάκη

Ads

Στο έντονο παρουσιαστικό του QUARTZ συμβάλλουν τα 2,06 μέτρα του πλάτους του αμαξώματος, όπως και τα «υπερφαρδιά» ελαστικά (πλάτους 305 mm), ενώ το σύστημα φωτισμού είναι τεχνολογίας LED. Δεόντως μεγάλοι είναι οι τροχοί (23 ιντσών) που τονίζουν το προφίλ του Quartz, ενώ το μακρύ καπό προσθέτει δυναμική με τις εισαγωγές του αέρα να παρέχουν την απαιτούμενη ψύξη του κινητήρα, ενώ την αεροδυναμική βελτιώνουν τα δύο πίσω πτερύγια.

Χάρη σε μία νέα κατασκευαστική μέθοδο, η μεσαία κολόνα του αμαξώματος απουσιάζει με τις κάθετα ανοιγόμενες πόρτες να διευκολύνουν την πρόσβαση. Το Quartz βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 με πιο σύνθετη δομή, έχοντας ως στόχο τον περιορισμό του βάρους και τον μεγαλύτερο βαθμό ακαμψίας. Ένα πτυσσόμενο σκαλοπάτι διευκολύνει την πρόσβαση για όλους τους επιβάτες, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν βιοδιασπώμενα και ανακυκλώσιμα υλικά  με σεβασμό προς το περιβάλλον.

Την αντοχή και την ελαφρότητα του Quartz Concept συμβολίζει ο βασάλτης στην κεντρική κονσόλα. Το Quartz Concept είναι το πρώτο μοντέλο που έχει κατασκευαστεί με ψηφιακή υφασμένη επένδυση, με πλεκτή ύλη από ίνες πολυεστέρα που προέρχεται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. Επιπρόσθετα, το δέρμα είναι ένα ακόμη κυρίαρχο στοιχείο που συναντάται στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας.

Ads

Το PEUGEOT Quartz εφοδιάζεται με ένα υβριδικό plug-in σύστημα που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες, με μέγιστη απόδοση 500 hp. Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός βενζινοκινητήρας 1.6-litre THP, ο οποίος με την φροντίδα της PEUGEOT Sport αποδίδει 270 ίππους. Συνδυάζεται δε με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με το τετρακύλινδρο μοτέρ να προσφέρει 330Nm ροπής με αναλογία 170 hp ανά λίτρο. Τον εμπρός άξονα κινεί απευθείας ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 85kW, ο οποίος κατά την επιβράδυνση λειτουργεί ανάστροφα ως γεννήτρια, ανακτώντας με ενέργεια τις μπαταρίες 400 V. Στον πίσω άξονα υπάρχει ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας 85kW, για κίνηση και ανάκτηση ενέργειας, ενώ ένα ειδικό ESP διαχειρίζεται την κατανομή πέδησης ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς για να εξασφαλιστεί η σταθερότητα του οχήματος και η βέλτιστη φόρτισης της μπαταρίας.

Υπάρχουν τρία προγράμματα κίνησης: α) στο ZEV η αυτονομία φτάνει τα 50km με μία μόνο φόρτιση, β) στο Road ο βενζινοκινητήρας και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί για οδηγική απόλαυση και μέγιστη φόρτιση της μπαταρίας κατά την επιβράδυνση, γ) στο Race η απόδοση απογειώνεται στο μάξιμουμ με την συνδρομή όλων των ηλεκτροκινητήρων και την ισχύ να περνά από διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, με δυνατότητα διαφορετικής κατανομής ανά τροχό και ανάλογα με την επιφάνεια πρόσφυσης.

Η ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα McPherson στον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα. Η πνευματική ανάρτηση ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος σε εύρος 300-350 χλστ. Η λειτουργία αυτή ελέγχεται από ένα οπτικό σύστημα που ανιχνεύει τον δρόμο χρησιμοποιώντας κάμερες που επικοινωνούν με το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης ώστε να προβλέπονται αλλαγές στην επιφάνεια του οδοστρώματος αλλά και η επερχόμενη διαδρομή.