Ολοκληρώνουμε την αναφορά μας στα εκθέματα του “Mondial de l’ automobile” με την παρουσίαση μερικών ακόμα high-tech πρωτοτύπων, αλλά και κάποιων ενδιαφερόντων μοντέλων παραγωγής, παραθέτοντας και κάποιες επιπλέον πληροφορίες για ορισμένα μοντέλα που σας είχαμε παρουσιάσει στην πρώτη μας ανταπόκριση από τη γαλλική πρωτεύουσα.

Ads

Ferrari GTC4 Lusso T

Η ολοκαίνουρια Ferrari έρχεται εφοδιασμένη με έναν υπετροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 3,9 λίτρων – 601 ίππων, έχει κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς (δεν είναι δηλαδή τετρακίνητή όπως η GTC4 Lusso), διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η τελική της ταχύτητα ξεπερνά τα 330 km/h, ενώ για τα 0-100 km/h χρειάζεται μόλις 3,5 δευτερόλεπτα.

image

Ads

image

Lexus UX Concept

Πλατφόρμα επίδειξης φουτουριστικού ντιζάιν και προηγμένων τεχνολογιών σε όλα τα επίπεδα είναι το νέο UX Concept. Εισάγει μια νέα αντίληψη διασύνδεσης ανθρώπου-μηχανής, υιοθετεί ένα νέο τύπο καθίσματος (Kinetic seat concept), διαθέτει ηλεκτροχρωματικά παράθυρα, ενώ οι πλαϊνοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί με κάμερες e-mirror, των οποίων τα περιβλήματα είναι πολύ πιο λεπτά από τα συνήθη περιβλήματα καθρεφτών. Όλοι οι διακόπτες είναι ηλεκτροστατικοί και διαθέτουν διάφανα καλύμματα.

image

image

Mitsubishi GT-PHEV

Πρόκειται για πρωτότυπο – προπομπό αντίστοιχου μοντέλου παραγωγής – που όπως υποδηλώνει και το όνομά του (PHEV: Plug-in Hybrid Electric Vehicle) είναι «επαναφορτιζόμενο» υβριδικό. Διαθέτει βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων και τρεις ηλεκτροκινητήρες (έναν εμπρός 90kW [περίπου 120bhp] και δύο στους πίσω τροχούς ισχύος 45kW [60 hp]) και μπαταρία 25 kWh τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα. Η τελευταία δίνει μια θεωρητική αυτονομία 120 km, για κίνηση μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες.

image

Renault Trezor

Κινητήρα και μετάδοση που προέρχονται τη Formula E διαθέτει το εντυπωσιακό διθέσιο πρωτότυπο Renault Trezor, που διαθέτει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 260kW (350hp) με ροπή 380Nm και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε λιγότερο από 4,0΄΄. Το μήκος του φτάνει τα 4700 mm, το πλάτος τα 218 0 mm ενώ το ύψος περιορίζεται στο μόλις 1080 mm. Σημειώνουμε ότι το Trezor διαθέτει σύστημα αυτόνομης οδήγησης, αντικατοπτρίζοντας τη φιλοδοξία της Renault να διαθέσει τέτοιου τύπου οχήματα στην αγορά, στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

image

image

Peugeot Fractal

Αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο που διαθέτει μοτέρ ισχύος 204 hp και αυτονομία 450 km.

image

SsangYong LIV-2

Το παρόν πρωτότυπο αποτελεί την εξέλιξη του, επίσης πρωτότυπου, LIV-1, που είχε παρουσιαστεί το 2013, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σεούλ και αποτελεί προπομπό ενός μεγάλου και πολυτελούς SUV που θα μπει στην παραγωγή στο άμεσο μέλλον. Το SsangYong LIV-2 εξοπλίζεται με έναν κινητήρα diesel 2,2 λίτρων (181 PS, 420 Nm) προδιαγραφών Euro 6, ή εναλλακτικά με τον πρόσφατα παρουσιασμένο βενζινοκινητήρα 2.0 DGi (225PS, 350 Nm) με turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου.

image

Volkswagen I.D.

Εδώ βλέπουμε το πρωτότυπο I.D. για το οποίο οι Γερμανοί υπόσχονται αυτονομία μεγαλύτερη των 550 χιλιομέτρων. Το μήκος του φτάνει τα 4100 mm, oι μπαταρίες λιθίου βρίσκονται κάτω από το πάτωμα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του οχήματος και κινεί, όπως είναι φυσικό, τους πίσω τροχούς. Υπολογίζεται ότι το μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει από το I.D. θα είναι έτοιμο για διάθεση στην αγορά το 2020.

image

VW Golf Touch

Αυξημένη στα 300 χιλιόμετρα η αυτονομία του ηλεκτρικού Volkswagen Golf.Touch

image

Toyota Prius plug in

H Toyota είχε μια πολλαπλή οικολογική παρουσία στην έκθεση. Εδώ βλέπουμε το Prius plug-in, που διαθέτει πλέον μπαταρία λιθίου 8,8 kWh (έναντι 4,4 kWh του προηγούμενου μοντέλου), μπορεί να κινηθεί σε ηλεκτρική λειτουργία (χωρίς ρύπους) για 50 χιλιόμετρα και έχει τη δυνατότητα να φορτίζει τη μπαταρία του όχι μόνο εν κινήσει, αλλά και με σύνδεση στην πρίζα. Το Prius αξιοποιεί επίσης και την ενέργεια του Ήλιου, χάρη στο φωτοβολταϊκό πάνελ που είναι ενσωματωμένο στην οροφή του.

image

Toyota Mirai

Παράλληλα, η Toyota δεν διστάζει να επενδύσει και στο υδρογόνο. Εδώ το Mirai, που λειτουργεί με κυψέλες υδρογόνου.

image

Toyota FCV Plus

Και πάλι υδρογόνο: αυτό είναι το Toyota FCV Plus που σύμφωνα με τους Ιάπωνες προετοιμάζει το έδαφος για την κοινωνία του υδρογόνου. Πρόκειται για όχημα που έχει μήκος 3,80 m, λειτουργεί με κυψέλες υδρογόνου και μπορεί να δώσει ρεύμα είτε σε άλλα οχήματα είτε στο ηλεκτρικό δίκτυο. Οι κινητήριες μονάδες είναι τέσσερις, μία σε κάθε τροχό

image

Smart electric drive

Στο Παρίσι είχαμε πρεμιέρα και για το Smart electric drive, την ηλεκτρική έκδοση της τελευταίας (4ης) γενιάς του Smart, που αρχικά θα αρχίσει να πωλείται στις ΗΠΑ και τρεις μήνες αργότερα στην Ευρώπη, την άνοιξη του 2017.Στη Γερμανία οι τιμές αναμένεται να ξεκινούν από τα €21,940. Διαθέτει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 60 kW με ροπή 160 Nm ενώ σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις του κύκλου NEDC, η αυτονομία του φτάνει τα 160 χιλιόμετρα. Ανάλογα με το διαθέσιμο φορτιστή, το Smart electric drive μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε λιγότερο από 45 λεπτά

image

Vision Mercedes-Maybach 6

Εκτός από το εντυπωσιακό ρετρό ντιζάιν που παραπέμπει στη δεκαετία του ‘30, το Vision Mercedes-Maybach 6 διαθέτει και ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό μήκος: 5,7 μέτρα. Είναι τετραθέσιο, ηλεκτρικό με ισχύ 550 kW (περίπου 750 hp) και αυτονομία της τάξης των 500 χιλιομέτρων.

image