…και φροντίζει να προβάλλει τα κοινωνικο-οικονομικά οφέλη που προκύπτουν από την παρουσία της στην Ευρώπη, υπενθυμίζοντας ότι πάνω από 153.000 άνθρωποι εργάζονται (άμεσα ή έμμεσα) για αυτήν στην Ευρώπη, αλλά και το γεγονός ότι κατέβαλλε 934 εκατομμύρια ευρώ σε φόρους στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις το 2014. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Τα οικονομικά στοιχεία που παρατίθενται στην έκθεση του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού οικονομικών συμβούλων «London Economics» που επικαλείται η Kia επιβεβαιώνουν με τη γλώσσα των αριθμών αυτό που εμείς στο χώρο του αυτοκινήτου έχουμε αντιληφθεί από χρόνια: οι Κορεάτες «αποβιβάστηκαν» στην Ευρώπη, προσέλαβαν Ευρωπαίους σχεδιαστές και μηχανικούς, έχτισαν εργοστάσιο σε ευρωπαϊκό έδαφος και παράγουν αυτοκίνητα… ευρωπαϊκά, τα οποία όντας ανταγωνιστικά, διεκδικούν το δικό τους μερίδιο στην αγορά με αξιώσεις. Τα κορεάτικα αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’90, αλλά και των αρχών της πρώτης δεκαετίας του αιώνα μας, δεν έχουν καμία σχέση με τα σημερινά μοντέλα της Kia – και αυτό που κάνουμε είναι να παραθέσουμε τμήματα του επίσημου κειμένου, χωρίς άλλο σχόλιο.

Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της νέας έκθεσης, «Τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη που απορρέουν από την παρουσία της Kia στην Ευρώπη», είναι ότι πάνω από 153.000 άνθρωποι έχουν εργασία χάρη στις δραστηριότητες της εταιρίας σε όλη την ήπειρο, οι οποίοι απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα από την Kia ή μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού, τις πωλήσεις και τη διανομή.

Συμπεριλαμβανομένων των τελωνειακών δασμών, των πωλήσεων και των φόρων των εταιριών, η έκθεση υπογραμμίζει τη συμβολή των € 934 εκατομμυρίων της Kia σε φόρους που καταβάλλονται στις κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2014, ενισχύοντας περαιτέρω τις οικονομίες της περιοχής. Ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 8% σε σχέση με το 2013, έτος κατά το οποίο η Kia κατέβαλε € 865 εκατομμύρια σε φόρους στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.

Ads

Η παραγωγή αυξάνεται διαρκώς επί σειρά ετών στην ευρωπαϊκή μονάδα παραγωγής της Kia στη Ζιλίνα της Σλοβακίας, η οποία παρήγαγε το πρώτο όχημα στο τέλος του 2006 – και των πρώτο όχημα των δύο εκατομμυρίων της το 2015. Η εγκατάσταση στη Ζιλίνα – λειτουργεί από την Kia Motors Σλοβακίας – είναι μία από τις λίγες μονάδες στον κόσμο με την ικανότητα να παράγει μέχρι και οκτώ διαφορετικά μοντέλα στην ίδια γραμμή παραγωγής.

Επειδή η παραγωγή έχει αυξηθεί στο εργοστάσιο (αύξηση κατά 3,5% την περίοδο 2013 έως 2014), η έκθεση της London Economics επισημαίνει ότι η συνολική αξία των προμηθειών της Kia ανέρχεται σε € 4,3 δισεκατομμύρια το 2014.  Τα € 3,0 δισεκατομμύρια αυτών των προμηθειών (71%) προήλθαν από το εσωτερικό της Ευρώπης. Το 2014, το 56% όλων των οχημάτων Kia που πωλούνται στην Ευρώπη κατασκευάζονται επιτόπου στη Σλοβακία.

Η προστιθέμενη συνολική ακαθάριστη αξία της Kia τοποθετείται σε € 2,5 δις: Η έκθεση υπογραμμίζει ολόκληρη την αλυσίδα αξιών της Kia στην Ευρώπη, από την Έρευνα και την Ανάπτυξη, έως την κατασκευή, τις προμήθειες, τις πωλήσεις και την τελική διανομή αυτοκινήτων σε όλη την ήπειρο. Το ίδιο το δίκτυο διανομής πωλήσεων προσθέτει € 1,3 δις στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ, ενώ πρόσθεσε συνολική ακαθάριστη αξία στην Kia (ΑΠΑ) – συμπεριλαμβανομένων των εξωτερικών προμηθευτών και ανεξάρτητων εμπόρων λιανικής πώλησης της μάρκας – σε 2,5 δις €.
 
H Kia Motors Corporation (www.kia.com)  ιδρύθηκε το 1944 και είναι η παλαιότερη βιομηχανία κατασκευής μηχανοκίνητων οχημάτων στην Κορέα. Κατασκευάζει περισσότερα από 3 εκατομμύρια οχήματα τον χρόνο σε 10 μονάδες κατασκευής και συναρμολόγησης σε 5 χώρες, που στη συνέχεια διαθέτει μέσω ενός ευρύτατου δικτύου αντιπροσώπων και εισαγωγέων σε 180 χώρες. H Kia σήμερα απασχολεί πάνω από 49.000 εργαζόμενους παγκοσμίως και τα ετήσια έσοδά της ανέρχονται σε σχεδόν 45 δισεκατομμύρια δολάρια. H Kia είναι ο μέγας χορηγός του Australian Tennis Open, επίσημος συνεργάτης της FIFA και επίσημος χορηγός του Κυπέλλου UEFA. Το σλόγκαν της Kia Motors Corporation είναι: “The Power to Surprise” (H Δύναμη που εκπλήσσει).