Βελτιωμένα συστήματα προειδοποίησης του οδηγού θα δοκιμάσει η Kia την επόμενη τριετία στο πλαίσιο του έργου Safety Priority Services με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Η δοκιμή θα πραγματοποιηθεί πριν από την έναρξη ισχύος της αναμενόμενης νέας νομοθεσίας της ΕΕ το 2025.

Ads

Πριν από δύο μέρες η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την έναρξη της ισχύος του νέου κανονισμού για τη γενική ασφάλεια των οχημάτων που καθιστά υποχρεωτική την ύπαρξη μιας σειράς προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS – Advanced Drivers Assistance Systems) για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Παράλληλα ο νέος κανονισμός θεσπίζει το νομικό πλαίσιο για την έγκριση αυτοματοποιημένων οχημάτων και οχημάτων χωρίς οδηγό (αυτόνομη οδήγηση) στην ΕΕ. Ενώ τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω οι απαιτήσεις της νομοθεσίας. Στο πλαίσιο αυτό η Kia κάνει ένα βήμα προς την κατεύθυνση της εξέλιξης νέων προηγμένων συστημάτων ADAS, προλαβαίνοντας τη νομοθεσία. Ανάμεσα στα συστήματα που θα δοκιμαστούν περιλαμβάνεται και η ενημέρωση του οδηγού σχετικά με την κατεύθυνση που κινείται όχημα εκτάκτου ανάγκης, καθώς είναι συχνό φαινόμενο ο οδηγός ακούγοντας τη σειρήνα να μην μπορεί να αντιληφθεί που βρίσκεται το εκάστοτε ασθενοφόρο ή περιπολικό κλπ.

Λεπτομέρειες σχετικά με τo project Safety Priority Services διαβάζουμε στο σχετικό δελτίο τύπου:

«Η Kia διερευνά την ανάπτυξη και αξιολόγηση προηγμένων νέων συστημάτων προειδοποίησης εντός του οχήματος που θα προειδοποιούν τους οδηγούς για κινδύνους οδήγησης χρησιμοποιώντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, βασιζόμενη στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο συστημάτων προειδοποίησης οδηγού. Η δοκιμή αποτελεί μέρος του project Safety Priority Services, ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε η Ολλανδική κυβέρνηση με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, εν όψει της νέας νομοθεσίας της ΕΕ που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το 2025.

Ads

Σε συνεργασία με τις Hyundai, TomTom, ANWB, Inrix και Be-Mobile, η Kia διερευνά τη δυνατότητα προειδοποίησης των οδηγών ότι πλησιάζουν οχήματα έκτακτης ανάγκης. Με πολλούς οδηγούς να μην είναι βέβαιοι για την κατεύθυνση κίνησης τέτοιων οχημάτων όταν ακούσουν μια σειρήνα, το νέο σύστημα προειδοποίησης θα υποδεικνύει τον τύπο του οχήματος έκτακτης ανάγκης καθώς και την κατεύθυνση από την οποία πλησιάζει. Το νέο σύστημα θα λειτουργούσε αρχικά με ασθενοφόρα πριν προστεθούν άλλοι τύποι οχημάτων έκτακτης ανάγκης.

Η Kia προσπαθεί επίσης να αναπτύξει συστήματα και εφαρμογές που μπορούν να προειδοποιούν τους οδηγούς για πρόσθετους καθημερινούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων απροσδόκητων και δυνητικά επικίνδυνων καταστάσεων. Οι οδηγοί θα μπορούσαν να προειδοποιηθούν για την προσέγγιση οχημάτων που βρίσκονται σε λάθος δρόμο, για κλειστές λωρίδες κυκλοφορίας και για επερχόμενα μποτιλιαρίσματα που μπορεί να αποφευχθούν. Αυτό θα αυξήσει τις υπάρχουσες ειδοποιήσεις που είναι διαθέσιμες μέσω των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των οχημάτων Kia, όπως για εμπόδια στο δρόμο, οδικά έργα, ατυχήματα και αναμενόμενες ακραίες καιρικές συνθήκες.

Ενώ τα ακριβή κριτήρια θα συμφωνηθούν εκ των προτέρων από την Ολλανδική κυβέρνηση, η Kia θα επιδιώξει να ενσωματώσει αυτές τις πρόσθετες προειδοποιήσεις στο υπάρχον σύστημα ψυχαγωγίας των οχημάτων της για την αποφυγή απόσπασης της προσοχής του οδηγού, με ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις που ενισχύουν την ασφάλεια. Οι προειδοποιήσεις δεν απαιτούν καμία εισαγωγή, διασφαλίζοντας ότι οι οδηγοί μπορούν να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής, η Kia θα παρέχει ανατροφοδότηση σχετικά με την ποιότητα των δεδομένων NDW, ώστε να μπορεί να βελτιωθεί όπου χρειάζεται.»

Το project Safety Priority Services θα διαρκέσει τρία χρόνια στο πλαίσιο της προετοιμασίας μιας αναμενόμενης νέας υποχρέωσης κοινής χρήσης δεδομένων που σχετίζονται με προειδοποιήσεις και η οποία αναμένεται να ενσωματωθεί στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς το 2025.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ