Εντυπωσιακή επίδοση αποτελούν, οπωσδήποτε, τα 600 χιλιόμετρα αυτονομία που υπόσχεται η Ford για το εμπνευσμένο από τη Mustang πλήρως ηλεκτρικό SUV της, που αναμένεται το 2020. Ωστόσο, το ερώτημα πόσο μακριά μπορείς να φτάσεις και πού θα χρειαστεί να φορτίσεις τις μπαταρίες του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σου όταν επιχειρήσεις να πραγματοποιήσεις ένα ταξίδι, παραμένει υπαρκτό και σε αυτήν την περίπτωση. Έτσι η Ford δημιούργησε μία εφαρμογή (https://www.ford.gr/shop/explore/hybrid-electric/all-electric) που επιτρέπει μία οργάνωση ενός ταξιδιού με μηδενικούς ρύπους.
 
Η διαδικτυακή αυτή εφαρμογή – που είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα – εντάσσεται στη νέα εκστρατεία της Ford που έχει ως σκοπό την εκπαίδευση των καταναλωτών σε θέματα που αφορούν τα ήπια υβριδικά, υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
 
Βλέπετε, πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της εταιρείας αποκάλυψε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι φιλοδοξούν να αποκτήσουν κάποια στιγμή ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, με σχεδόν τους μισούς (το 45%) να θεωρούν ότι το μεγαλύτερο όφελος θα είναι η κατάργηση των στάσεων για ανεφοδιασμό στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Ενώ το 40% γνωρίζει ελάχιστα για τα ηλεκτρικά οχήματα – κάτι που σημαίνει ότι η μετάβαση από το βενζινάδικο στην πρίζα έχει πολύ δρόμο. Για αυτόν ακριβώς το λόγο δημιουργήθηκε η εφαρμογή στο νέο All-Electric website της Ford, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να καταχωρούν τις συνήθεις καθημερινές διαδρομές τους και να βλέπουν πόσα χιλιόμετρα θα μπορούν να διανύουν ανάμεσα σε δύο φορτίσεις, με εκτιμώμενη αυτονομία τα 600 χιλιόμετρα.

Ads

image
 
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα κύρια ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία συμβουλευτικών υπηρεσιών PSB τον Ιούνιο του 2019 με συμμετοχή 3.000 ατόμων σε Ευρώπη, Ασία και Κίνα, στο διάστημα μεταξύ 6 Ιουνίου και 14 Ιουνίου:
 
•           Οι 9 στους 10 (84%) ιδιοκτήτες ή υποψήφιοι αγοραστές υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκουν τα ηλεκτρικά οχήματα ευχάριστα στην οδήγηση
•           Οι 3 στους 4 θα ήθελαν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάποια μέρα. Από αυτούς το 92% είναι Κινέζοι, το 73% Ευρωπαίοι και το 53% Αμερικανοί
•           Σχεδόν οι 3 στους 4 (73%) ιδιοκτήτες ή υποψήφιοι αγοραστές υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων θεωρούν εύκολη την απόκτηση και χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου
•           Περίπου οι 9 στους 10 (87%) πιστεύουν ότι χρειάζεται ειδική πρίζα για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος
•           Το 49% των υποψήφιων αγοραστών ανησυχούν για την έλλειψη υποδομής φόρτισης, το 43% για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και το 38% για την ανάγκη συχνής φόρτισης
 
Το νέο Puma σηματοδοτεί τη νέα ηλεκτρική εποχή της Ford

image
 
Νωρίτερα φέτος η Ford ανακοίνωσε ότι κάθε νέο επιβατικό της μοντέλο θα περιλαμβάνει τουλάχιστον μία έκδοση που θα διαθέτει κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση. Παραμένοντας πιστή στη δέσμευση αυτή, η εταιρεία προτίθεται να λανσάρει 17 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στην Ευρώπη έως το 2024, εκ των οποίων τα 8 κάνουν την εμφάνισή τους μέσα στο 2019, ενώ το πλήρως ηλεκτρικό SUV εμπνευσμένο από τη Mustang θα παρουσιαστεί το 2020. Στην Ελλάδα, το πρώτο ηλεκτροκίνητο Ford που θα δούμε να παρουσιάζεται στις αρχές του 2020 είναι το νέο Puma EcoBoost Hybrid, το οποίο τροφοδοτείται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης που αναβαθμίζει τις ήδη υψηλές δυνατότητες του 1.0L EcoBoost κινητήρα.
 
Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το ήπια υβριδικό σύστημα του νέου Puma αξιοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας είτε ως “υποκατάσταση ροπής”, μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα για βελτίωση της απόδοσης έως 9% με βάση το πρωτόκολλο WLTP, είτε ως “υποβοήθηση ροπής”, αυξάνοντας στην περίπτωση αυτή τη συνολική διαθέσιμη ροπή του θερμικού συνόλου για ακόμα καλύτερες επιδόσεις.