Μετά την πρώτη μας επαφή με το νέο Skoda Fabia που λανσαρίστηκε στη χώρα μας τον Απρίλιο, οδηγούμε την ενδεχομένως πλέον ισορροπημένη έκδοση του μοντέλου, αυτή με τον κινητήρα των 110 ίππων, που εξασφαλίζει παραπάνω από αξιοπρεπείς επιδόσεις, χωρίς να απαρνείται τις βασικές αρετές του νέου σουπερμίνι της τσέχικης εταιρίας.

Ads

 

Συστάσεις το νέο Skoda Fabia μάλλον δεν χρειάζεται. Έχοντας καταφέρει ήδη να αφήσει το αποτύπωμά του ως ένα από τα πλέον πρακτικά και value for money σουπερμίνι, το τσέχικο αυτοκίνητο επανέρχεται, με κάποια καθυστέρηση είναι αλήθεια, στο προσκήνιο, «φορτωμένο» με ότι απαιτεί η σύγχρονη αγορά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση οδηγούμε την έκδοση με τον κινητήρα των 110 ίππων που προσφέρει ένα πολύ ενδιαφέρον πακέτο χώρων-εξοπλισμού-επιδόσεων. Αναπόφευκτα λοιπόν θα ξεκινήσουμε την ανάλυσή μας από αυτό που προσφέρει ο συγκεκριμένος τούρμπο «χιλιάρης» βενζινοκινητήρας στο νέο Fabia.
 

Εμφανώς ράθυμος, για να μην μπούμε «νεκρός», ο τρικύλινδρος κινητήρας των 110 ίππων ξυπνάει – λες και του πάτησες ένα διακόπτη – μετά τις 2.000 στροφές για να σου δείξει τη δύναμή του. Από κει και πέρα τα πράγματα εξελίσσονται με όποιο ρυθμό επιλέξεις, καθώς πλέον η ισχύς είναι επαρκέστατη, αλλά και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και σου επιτρέπει να κάνεις όσο γρήγορες αλλαγές θέλεις. 

Ads

 

Το νέο Skoda Fabia επιδεικνύει επίσης σχεδόν εντυπωσιακή ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες και αν «χαλαρώσεις» μπορείς να πιάσεις τα 180 km/h χωρίς να το καταλάβεις – σημάδι και αυτό των γενικότερων δυνατοτήτων πλαισίου και ανάρτησης.
 

Στον τομέα της κατανάλωσης τώρα οδηγώντας το αυτοκίνητο είδαμε ότι αυτή κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα, με την μακράς διάρκειας «συσσωρευμένη» ένδειξη του trip computer να έχει κατέβει στα 7,0 λίτρα/100 χλμ. αλλά με αρκετά υψηλή μέση ταχύτητα κάτι που σημαίνει αυτοκινητόδρομο (δηλαδή ευνοϊκές συνθήκες), οπότε σε ταξίδια μπορείς να περιμένεις καταναλώσεις αυτού του επιπέδου. Στην πόλη η κατανάλωση, όπως άλλωστε είναι λογικό αυξάνεται και ανάλογα με την κίνηση που συναντάει μπορεί κανείς να δει ενδείξεις της τάξης 9,0 έως 10,0 λίτρων/100 χλμ.
 

Από κει και πέρα το Fabia διατηρεί τις βασικές αρετές του μοντέλου όπως τις γνωρίσαμε στο σχετικά πρόσφατο λανσάρισμά του, με πρώτη και καλύτερη τους χώρους επιβατών που είναι κορυφαίοι για την κατηγορία (στη θέση αυτή, στην κορυφή θα βρείτε επίσης και για ευνόητους λόγους τα “ομόσταβλα” Volkswagen Polo και Seat Ibiza του Volkswagen Group). Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι το εξωτερικό μήκος του Skoda Fabia φτάνει τα 4.108 mm, το πλάτος τα 1.780 mm και το ύψος τα 1.479 mm.
 

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το Fabia είναι και πάλι μια πολύ σημαντική παρουσία – και σίγουρα μια πρόταση που αξίζει να λάβει κανείς υπόψη του – στην κατηγορία των σουπερμίνι, καθώς συνδυάζει τους κορυφαίους χώρους (στοιχείο ζωτικής σημασίας για αυτούς που καταφεύγουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αναζητώντας λύση στις μεταφορικές ανάγκες της οικογένειάς τους) με οδική συμπεριφορά που ικανοποιεί και τους απαιτητικούς οδηγούς. Ενώ και η τιμή του με τα σημερινά δεδομένα που έχουν φέρει τα πάνω κάτω στο χώρο του αυτοκινήτου δείχνει αρκετά λογική, συνεχίζοντας τρόπον τινά τη “value for money” παράδοση της εταιρίας.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ