Το μικρό και στιλάτο SUV της Nissan που οδηγούμε στην αυτόματη έκδοσή του διατηρεί όλα εκείνα τα θετικά στοιχεία του μοντέλου με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων – τα οποία μας είχαν επιτρέψει να το χαρακτηρίσουμε τίμια, χρηστική και συμφέρουσα από την άποψη του “value for money” πρόταση – προσφέροντας επιπλέον το ανεκτίμητο πλεονέκτημα της άνεσης στις καθημερινές μετακινήσεις.

Ads

Το πόσο πιο απλή γίνεται η ζωή ενός οδηγού που οδηγεί αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το γνωρίζει πολύ καλά οποίος μετακινείται καθημερινά σε ένα αστικό κέντρο και βρίσκεται συχνά στην ανάγκη να αντιμετωπίσει τόσο πυκνή κίνηση, όσο και μποτιλιαρίσματα. Παλιότερες έρευνες είχαν δείξει, μάλιστα, ότι αλλάζει και ο αριθμός της καρδιακής λειτουργίας του οδηγού! Δεν είναι δηλαδή απλά υπόθεση ξεκούρασης του αριστερού ποδιού, είναι πολύ ευρύτερα τα ευεργετήματα ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων – πολύ περισσότερο ενός σύγχρονου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη όπως αυτό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας του Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS DCT.

Nissan Juke: ένα μοντέρνο B-SUV
Το πώς τοποθετείται, εν γένει, το νέο Nissan Juke στην αγορά και το ποιον ανταγωνισμό έχει να αντιμετωπίσει το είχαμε αναλύσει και κατά την δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου, αλλά και κατά τη δοκιμή της έκδοσής του με χειροκίνητο κιβώτιο. Υπενθυμίζουμε λοιπόν ότι αντίπαλοι του Nissan Juke είναι τα Citroen C3 Aircross, Fiat 500X, Jeep Renegade, Ford Puma, Hyundai Kona, KIA Stonic, Opel Grossland και Opel Mokka, Peugeot 2008, Renault Captur, Skoda Kamiq, Volkswagen T-Cross, αλλά και Volkswagen T-ROC.

Το Nissan Juke είναι λοιπόν ένα τυπικότατο SUV με τροχούς 17 ιντσών και απόσταση από το έδαφος 17 cm, η οποία του επιτρέπει να κινείται απροβλημάτιστα στο δασικό οδικό δίκτυο Ενώ από την άλλη μεριά όταν κυκλοφορεί στην άσφαλτο κινείται σαν ένα ασφαλέστατο ΙΧ! Η αίσθηση που σου προσφέρουν τα δύο Juke είναι η ίδια. Όταν οδηγείς νιώθεις ότι είσαι χωμένος στο κάθισμα που σου προσφέρει καλή πλευρική στήριξη και δεν αισθάνεσαι κανενός είδους ανασφάλεια στις στροφές λόγω του ύψους. Το κομψό ο Nissan στρίβει με ασφάλεια χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις επιδεικνύοντας υψηλή προοδευτικότητα, ενώ από την άλλη, στον αυτοκινητόδρομο επιδεικνύει τη δέουσα ευσταθία στις υψηλές ταχύτητες. Όλα αυτά με μία ανάρτηση που χωρίς να είναι… Citroen προσφέρει άφθονη άνεση στους επιβάτες φιλτράροντας τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Ads

Εξίσου ασφαλής νιώθεις και στον αυτοκινητόδρομο όπου στις μεγάλες ταχύτητες η μόνη ενόχληση που ενδεχομένως θα νιώσεις έχει να κάνει με τον αεροδυναμικό θόρυβο από τους μεγάλους καθρέπτες.

1.000 κυβικά εκατοστά και ένα «7άρι» κιβώτιο
Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος «χιλιάρης» βενζινοκινητήρας 1.0 DIG-T αποδίδει 117 ίππους οι οποίοι είναι, όπως είχαμε επισημάνει και κατά τη δοκιμή της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο υπεραρκετοί για να κινήσουν γρήγορα το Juke. Ο DIG-T δεν δυσανασχετεί στις ψηλές στροφές και μπορείς να τον πιέσεις όσο θέλεις για να προσπεράσεις γρήγορα και με ασφάλεια ή για να αναπτύξεις ταχύτητα με πλήρες φορτίο. Μόνο που τώρα η συνεργασία του με το επτά σχέσεων αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει πολλαπλά οφέλη.

Πέραν, λοιπόν, της προφανούς άνεσης που προσφέρει στον οδηγό, ωφελημένες – λόγω της πυκνότερης διάταξης των σχέσεων μετάδοσης – βγαίνουν οι επιδόσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα αισθητό στις χαμηλές ταχύτητες, εκεί ακριβώς που είχαμε διαπιστώσει μια έλλειψη νεύρου (κάτω από τις 2.000 στροφές ανά λεπτό). Με αυτόν τον τρόπο δυσκολεύεσαι να αντιληφθείς τον όποιο δισταγμό και η επιτάχυνση είναι και πιο άμεση και πιο ομαλή.

Σε κάθε περίπτωση οδηγείς «ξέγνοιαστα» με τις αλλαγές να γίνονται ομαλά και τη στιγμή που πρέπει. Αν τώρα θελήσεις κάτι παραπάνω, ενδέχεται να χρειαστεί να καταφύγεις στη χειροκίνητη λειτουργία με τη βοήθεια των ειδικών μοχλοδιακοπτών (κοινώς puddles ή «πεταλούδες») στο τιμόνι, οπότε διαπιστώνεις ότι οι αλλαγές γίνονται ταχύτατα. Ενώ όταν το παρακάνεις θέλοντας να επιβραδύνεις με τον κινητήρα και κατεβάσεις καμιά σχέση παραπάνω, τα ηλεκτρονικά συστήματα θα προστατέψουν το Juke κρατώντας την ίδια σχέση, προκειμένου να αποφευχθεί η υπερβολική αύξηση των στροφών λειτουργίας. Σε μια τέτοια περίπτωση θα λάβεις ηχητικό μήνυμα οπότε θα ξέρεις ότι η σχέση που είχες επιλέξει δεν έχει «μπει».

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι στις πλουσιότερες εκδόσεις του Juke υπάρχει και διακόπτης επιλογής λειτουργίας που επηρεάζει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας κινητήρα και κιβωτίου, με βάση τις επιθυμίες του οδηγού. Πρόκειται για το σύστημα Drive Mode που προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco-Standard-Sport) και είναι διαθέσιμο από την έκδοση N-Connecta.

Σε σχέση με την κατανάλωση, τώρα, πρέπει να πούμε ότι ουσιαστική διαφορά με το «απλό» Juke δεν είδαμε. Το αυτόματο «καίει» περίπου το ίδιο, ξεπερνώντας δύσκολα τα 9,0 λίτρα/100 χλμ. (τονίζοντας ότι μιλάμε για κίνηση αποκλειστικά στην περιοχή της Αθήνας).

Ολοκληρωμένο οικογενειακό
Κατά τ’ άλλα, το νέο Nissan Juke είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο με καλή ποιότητα κατασκευής μεγάλους χώρους (στο πίσω κάθισμα κάθεται με χαρακτηριστική άνεση ένας ψηλός ενήλικας, πίσω από έναν επίσης ψηλό οδηγό), χρηστικά διαμορφωμένο εσωτερικό και μεγάλο πορτμπαγκάζ, που εντέλει, από χωροταξική/εργονομική άποψη, δίνει λαβή για κριτική μόνο λόγω των σχετικά μικρών (αλλά όχι όπως του Toyota C-HR) πίσω παραθύρων και της περιορισμένης ορατότητας προς τα πίσω. Ενώ στα εργονομικά του πλεονεκτήματα πρέπει να προσθέσουμε τον εξαιρετικά πλήρη πίνακα οργάνων με τα ιδιαίτερα ευανάγνωστα όργανα, αλλά και το πολυλειτουργικό τιμόνι.

Συγκριτικό πλεονέκτημα: 5 χρόνια εγγύηση/οδική βοήθεια/service
Ήρθε, όμως, η ώρα για να μιλήσουμε για ένα επιπλέον προσόν με το οποίο η αντιπροσωπεία εφοδίασε το Nissan Juke – και μάλιστα όχι μόνο αυτό αλλά όλα της τα μοντέλα. Πρόκειται για το πακέτο 5 + 5 + 5 (5 χρόνια εγγύηση + 5 χρόνια οδική βοήθεια + 5 χρόνια δωρεάν service).

Τα τρία πεντάρια, λοιπόν αντιστοιχούν σε πέντε χρόνια εγγύηση με όριο τα ουκ ολίγα 100.000 χιλιόμετρα – και λέμε ουκ ολίγα, διότι ελάχιστοι είναι αυτοί που θα κάνουν περισσότερα από 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Ο μέσος όρος των διανυομένων χιλιομέτρων είναι πολύ χαμηλότερος, γύρω στα 12.000 χιλιόμετρα, οπότε η εγγύηση αυτή καλύπτει πρακτικά το σύνολο των νέων ιδιοκτητών του Juke. Ενώ το ενδιαφέρον είναι ότι η σιγουριά των πέντε ετών σε σχέση με την εμφάνιση οποιουδήποτε απροόπτου συνοδεύεται ουσιαστικά από μία υπολογίσιμη οικονομική παροχή: το δωρεάν service για 5 χρόνια. Υπολογίσιμη είναι και επίσης και η προσφορά δωρεάν οδικής βοήθειας για 5 χρόνια, καθώς η ανάγκη μεταφοράς μπορεί να προκύψει όχι μόνο λόγω κάποιας σοβαρής μηχανικής βλάβης, αλλά ακόμα και από ένα κατεστραμμένο λάστιχο ή από μια μπαταρία που παρέδωσε οριστικά στο πνεύμα.

Αν κανείς, τώρα, τα βάλει κάτω όλα αυτά, θα αντιληφθεί ότι τα τρία πεντάρια της Nissan ισοδυναμούν με μια σοβαρή οικονομική παροχή.

Εν κατακλείδι
Στη δοκιμή του Nissan Juke 1.0 DIG-Τ με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είχαμε γράψει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πλήρως ανταγωνιστικό – σε όλους τους τομείς – και σύγχρονο «μικρό» SUV, 100% κατάλληλο για μια οικογένεια. Που επιπλέον διατίθεται σε λογική τιμή (€ 19.700) καθώς του λείπουν ελάχιστα πράγματα (Drive Mode, έξυπνο κλειδί, και το δερμάτινο τιμόνι που προσφέρονται με σχετικά μικρή επιβάρυνση στην αμέσως επόμενη έκδοση “N-Connecta” που κοστίζει 21.600 ευρώ.

Βεβαίως, το «αυτόματο» Juke είναι αναπόφευκτα ακριβότερο φτάνοντας τα € 21.800. Τιμή που και πάλι είναι λογική, γιατί όλα τα αυτόματα της αγοράς, θέλοντας και μη, κοστίζουν κάτι παραπάνω.

Είμαστε, λοιπόν, υποχρεωμένοι να επαναλάβουμε το συμπέρασμα της… χειροκίνητης δοκιμής: Το Nissan Juke το αγοράζεις όχι επειδή το συμπέρασμα της οικονομοτεχνικής ανάλυσης βγήκε θετικό, αλλά τελικά γιατί το αυτοκίνητο σε πείθει ότι έχει τον δικό του χαρακτήρα. Και σε πείθει όχι τόσο όταν το παρατηρείς απ’ έξω, αλλά – κυρίως – όταν το οδηγείς…

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ