Το πρωτότυπο crossover IMQ της Nissan δεσπόζει  στο Σαλόνι της Γενεύης επιδεικνύοντας έναν διαφορετικό τύπο υβριδικού συστήματος κίνησης, την τεχνολογία e-power, που σύμφωνα με δηλώσεις του Roel de Vries, αντιπροέδρου της Nissan, θα είναι διαθέσιμο σε αυτοκίνητα παραγωγής στην Ευρώπη από το 2022. Ταυτοχρόνως απεικονίζει και την σχεδιαστική προσέγγιση της εταιρίας που συνδυάζει την ιαπωνική παράδοση με την τεχνολογική υπόσταση των αυτοκινήτων του μέλλοντος.

Ads

To IMQ ανήκει στην κατηγορία των compact crossovers, έχει μήκος 4.558 mm, πλάτος 1.940 mm, ύψος 1.560 mm και είναι εφοδιασμένο με την επόμενη γενιά του e-POWER, ενός υβριδικού συστήματος κίνησης που προσφέρει άμεση, γραμμική επιτάχυνση. Αποτελεί προϊόν περαιτέρω ανάπτυξης της τεχνολογίας e-POWER, που διατίθεται ήδη σήμερα στα κορυφαία σε πωλήσεις στην Ιαπωνία μοντέλα Nissan Note και Serena. Σημειώνουμε ότι περισσότερο από το 70% των πωλήσεων του Note και σχεδόν οι μισές πωλήσεις του Serena στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, είναι εκδόσεις εφοδιασμένες με το e-POWER.

Το e-POWER είναι ένα υβριδικό σύστημα σειριακής λειτουργίας με βενζινοκινητήρα 1.5 turbo που λειτουργεί  πάντα στο βέλτιστο εύρος στροφών, μεγιστοποιώντας την εξοικονόμηση καυσίμου και έχει ως αποστολή να φορτίζει τη μπαταρία που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα, που τελικώς κινεί το αυτοκίνητο. Επειδή, δε, οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, τα μοντέλα που διαθέτουν e-POWER προσφέρουν την ίδια άμεση επιτάχυνση με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα.

image

Ads

Το IMQ, που αποκαλύφθηκε  στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, είναι ένα εξελιγμένο δείγμα τεχνολογίας και σχεδίασης, εξοπλισμένο με μια τετρακίνητη έκδοση του  e-POWER που αποδίδει συνολική ισχύ 250 kW και μέγιστη ροπή 700 Nm. Αυτή η υψηλή ισχύς διοχετεύεται μέσω ενός νέου συστήματος δύο ηλεκτροκινητήρων (ένας εμπρός – ένας πίσω), σε όλους τους τροχούς, παρέχοντας ακριβή και ανεξάρτητο έλεγχο σε κάθε τροχό. Ο συνδυασμός e-POWER και AWD είναι ιδανικός για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, όπως οι χιονισμένοι δρόμοι.

Βασιζόμενο στην επιτυχία του LEAF, το e-POWER θα  συνοδεύει  μια σειρά νέων τεχνολογιών που θα ενσωματωθούν στα  δημοφιλή μοντέλα της  Nissan στην Ευρώπη,  τα επόμενα τρία χρόνια. Μέχρι το 2022,  οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων της Nissan θα πενταπλασιαστούν και μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους,  η αύξηση θα  είναι διπλάσια από το μέσο όρο της αγοράς.

Σημειώστε ότι η επιτυχία της Nissan στο χώρο της ηλεκτροκίνησης διευρύνεται, καθώς το αμιγώς ηλεκτροκίνητο LEAF έχει ξεπεράσει τις  400.000 πωλήσεις παγκοσμίως ,  θεμελιώνοντας  τη θέση του πρωταθλητή της αγοράς, ενώ περισσότεροι από 3.000 πελάτες έχουν ήδη παραγγείλει το LEAF με την μπαταρία 62 κιλοβατώρων,  μόλις ένα μήνα μετά από  το παγκόσμιο λανσάρισμά του.

image

Στην επίσημη ανακοίνωση της Nissan επισημαίνεται ότι:

«το IMQ συνδυάζει άψογα την Ιαπωνική κληρονομιά με την τελευταία λέξη της ανθρωποκεντρικής τεχνολογίας. Ενσωματώνει τις τελευταίες καινοτομίες που ενσαρκώνουν το Nissan Intelligent Mobility, το όραμα της μάρκας για το μέλλον της αυτοκίνησης. Το στυλ του αντικατοπτρίζει τον ηγετικό ρόλο της Nissan στα crossovers, με εντυπωσιακή εμφάνιση που ωθεί τα όρια της φαντασίας για το πως μπορεί να είναι ένα Ευρωπαϊκό crossover.

Το IMQ προσφέρει επιπλέον πληροφορίες για το τεχνολογικό όραμα της τεχνολογίας της Nissan. Είναι εξοπλισμένο με μια προηγμένη έκδοση του πρωτότυπου συστήματος υποστήριξης οδήγησης ProPILOT της Nissan, το οποίο μπορεί να προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης. Το μοντέλο διαθέτει επίσης την τεχνολογία της Nissan Invisible-to-Visible*, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιανουάριο, στην εμπορική έκθεση CES, στο Λας Βέγκας.»

Κάτι που σημαίνει ότι το IMQ δεν σχετίζεται μόνο με το όραμα της προστασίας όχι μόνο του περιβάλλοντος, αλλά και της ανθρώπινης ζωής, μέσω των συστημάτων υποστήριξης της οδήγησης.

“Μία πλήρως ηλεκτρισμένη Ευρώπη βρίσκεται μπροστά μας”, δήλωσε ο de Vries. “Ήδη η Nissan είναι η παγκόσμια ηγέτιδα στις τεχνολογίες EV  μαζικής παραγωγής. Με το e-POWER να φθάνει στους ευρωπαϊκούς δρόμους μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, θα συνεχίσουμε να δείχνουμε το δρόμο προς έναν κόσμο με μηδενικές εκπομπές και μηδενικούς θανάτους στο οδικό δίκτυο”.

image

*Το I2V έρχεται για  να υποστηρίξει τους οδηγούς,  συγκεντρώνοντας πληροφορίες από αισθητήρες έξω και μέσα από το όχημα, σε συνδυασμό με δεδομένα από το “σύννεφο” (cloud). Αυτό επιτρέπει στο σύστημα όχι μόνο να παρακολουθεί το άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου, αλλά και να αντιλαμβάνεται  τι είναι μπροστά,  ακόμα και να δείχνει τι βρίσκεται πίσω από ένα κτίριο ή γύρω από μια γωνία. Για να καταστεί η οδήγηση πιο ευχάριστη, η καθοδήγηση προσφέρεται με έναν διαδραστικό, ανθρώπινο τρόπο,  μέσω των “avatars” που εμφανίζονται εντός του αυτοκινήτου.