Αν μπορείτε να αποφύγετε τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο σε κακές καιρικές συνθήκες, με τους δρόμους στρωμένους με χιόνι – και ενδεχομένως με πάγο – κάντε το. Αλλιώς, έχετε υπόψη σας τα παρακάτω:

Ads
  • Πριν ξεκινήσουμε ενημερωνόμαστε για τις καιρικές και τις κυκλοφοριακές συνθήκες ώστε να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι και να τροποποιήσουμε το δρομολόγιό μας αν χρειαστεί.
  • Μειώνουμε την ταχύτητά μας και αυξάνουμε την απόσταση ασφαλείας από τον προπορευόμενο. Ακόμα και αν «φοράμε» αλυσίδες, χρειαζόμαστε πολύ μεγαλύτερη απόσταση για να σταματήσουμε. Το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση που στο αυτοκίνητό μας έχουμε τοποθετήσει χειμερινά ελαστικά, που συμπεριφέρονται σε αυτές τις συνθήκες πολύ καλύτερα από τα συμβατικά.
  • Φροντίζουμε να έχουμε εξασφαλίσει ότι λειτουργεί το σύστημα πλύσης του παρμπρίζ (ώστε να μην περιοριστεί η ορατότητά μας από τη λάσπη που πετούν τα άλλα αυτοκίνητα), αλλά και τα φώτα του αυτοκινήτου μας.
  • Οδηγούμε όσο πιο «γλυκά» μπορούμε. Πατάμε όσο μπορούμε πιο ελαφρά το γκάζι και το φρένο, δεν κάνουμε τιμονιές, κόβουμε ταχύτητα στις στροφές. Χρησιμοποιούμε το φρενάρισμα με τον κινητήρα.
  • Αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε τα φρένα και δούμε ότι ενεργοποιείται το ABS τότε δεν αφήνουμε το πεντάλ και χρησιμοποιούμε με απαλές κινήσεις το τιμόνι για να ελέγξουμε το όχημά μας. Σε αυτοκίνητα χωρίς ABS αν μπλοκάρουν τα φρένα αφήνουμε το πεντάλ και το ξαναπατάμε απαλά, όσες φορές χρειαστεί (διακεκομμένο φρενάρισμα, που υποκαθιστά τη λειτουργία του ABS).
  • Προσοχή στον «καθαρό» πάγο. Στα αγγλικά χρησιμοποιείται ο όρος “black ice” για να υποδηλώσει τον πάγο που σχηματίζεται σε έναν φαινομενικά καθαρό δρόμο. Με απλά λόγια, αποφεύγετε τα σημεία του δρόμου που γυαλίζουν! Ιδιαίτερα σε συνθήκες παγετού και σε σκιερά σημεία του δρόμου
  • Σε ορεινούς δρόμους οδηγούμε στο μέσο του δρόμου και όχι στην άκρη του – δηλαδή κρατιόμαστε όσο μπορούμε μακριά από τον γκρεμό.
  • Αν δεν υπολογίσουμε σωστά το ύψος του χιονιού και κολλήσουμε, περιμένουμε λίγο με αναμμένη τη μηχανή να λιώσει λίγο χιόνι (από τη θερμότητα του κινητήρα).
  • Σε περίπτωση που ξεκινώντας, το αυτοκίνητο γλιστράει είτε με τα «μούτρα» είτε με τον «κώλο» δεξιά-αριστερά είναι καλύτερα να μειώσουμε το γκάζι. Στον πάγο μπορεί να είναι καλύτερα να ξεκινάμε με 2α και όχι με 1η ταχύτητα, για να μην σπινάρουν οι τροχοί. Γενικώς σε τέτοιες συνθήκες οδηγούμε με μία ταχύτητα πάνω ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος ολίσθησης.
  • Φροντίζουμε να έχουμε κάνει service στο αυτοκίνητο ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι το ψυγείο έχει αντιψυκτικό.
  • Αν βρισκόμαστε μακριά από το κλεινόν άστυ και κοντά σε κάποια βουνοκορφή, δεν βλάπτει να έχουμε μαζί μας και κανένα έξτρα ζεστό ρούχο. Άλλα χρήσιμα, που μπορεί να αποδειχτούν και απαραίτητα είναι γάντια εργασίας (ιδιαίτερα χρήσιμα στο “βάλε-βγάλε” τις αλυσίδες), γαλότσες, φακός, φτυάρι. Στην περίπτωση που τελικά αποκλειστείτε ένα μπουκαλάκι ουίσκι και κάποιοι ξηροί καρποί μπορεί να αποδειχθούν μάνα εξ ουρανού!
  • Πριν από οποιαδήποτε εξόρμηση φροντίστε να έχετε φουλάρει το ρεζερβουάρ. Σε περίπτωση που κολλήσετε, το καλοριφέρ θα σας κρατήσει ζεστούς!

 Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ