Τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει την πρόοδο της τεχνολογίας και αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα εμφανές και στο χώρο του αυτοκινήτου, όπου βλέπουμε πλέον ολόκληρα πακέτα εξελιγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης– στα όρια κάποιες φορές της τεχνητής νοημοσύνης – να παρεμβαίνουν κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών μας, άλλοτε αθόρυβα και άλλοτε κάνοντας παραπάνω από προφανή την παρουσία τους, προκειμένου να αποτρέψουν μία σύγκρουση ή να μετριάσουν τις επιπτώσεις της. Και το ενδιαφέρον είναι ότι τα συστήματα αυτά δεν αποτελούν προνόμιο μόνο των ακριβών αυτοκινήτων, αφού τα συναντάμε πλέον και στην καθ’ όλα προσιτή κατηγορία των λεγομένων σουπερμίνι, τυπικότατο εκπρόσωπο της οποίας αποτελεί και το ολοκαίνουριο Renault Clio. Γεγονός που σε συνδυασμό με την ενισχυμένη δομή του αμαξώματος, τομέα στον οποίο έχει αυξημένη και μακροχόνια εμπειρία η συγκεκριμένη γαλλική εταιρία, διαμορφώνει υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Ads

Ασφάλεια 5 αστέρων
Το νέο Clio είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που βασίζεται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B, η εξέλιξη της οποίας άρχισε το 2014 στο κέντρο Technocentre στην Guyancourt και παρουσιάζεται για πρώτη φορά από τη λεγόμενη «Συμμαχία» Renault-Nissan, στην οποία λίαν προσφάτως εντάχθηκε και η Mitsubishi.

image

Η πλατφόρμα αυτή, που σε σχέση με το Clio προηγούμενης γενιάς αποτελείται από εντελώς καινούργια τμήματα σε ποσοστό 85%, εχει σχεδιαστεί με γνώμονα το μέγιστο βαθμό ασφαλείας σε ότι αφορά τη δομή του αμαξώματος, τα πλευρικά τμήματα και τα εμπρός και πίσω πάνελς, με αυξημένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής και την αξιοποίηση ειδικής συγκολλητικής ουσίας μεταξύ των τμημάτων της για την ενίσχυση της ακαμψίας. Αυτές οι βελτιώσεις προσφέρουν στους επιβάτες το μέγιστο δυνατό βαθμό ασφαλείας.

Ads

Αν, τώρα στα παραπάνω, προσθέσουμε και την ευρεία γκάμα βοηθημάτων οδήγησης, γίνεται απολύτως κατανοητό γιατί το νέο CLIO κατέκτησε τη διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας του οργανισμού Euro NCAP, και έγινε έτσι το 22ο μοντέλο του Ομίλου Renault που επιτυγχάνει τη μέγιστη βαθμολογία. Το Νέο Clio εξασφαλίζει, λοιπόν, κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας σε όλους τους επιβάτες, σε όλα τα καθίσματα, χάρη ακόμα και στην ανασχεδιασμένη δομή των καθισμάτων, και τους νέους σφιγκτήρες των ζωνών ασφαλείας.

Η συμβολή της μικροηλεκτρονικής
Η αρχιτεκτονική της νέας πλατφόρμας CMF-B είναι αυτή που επέτρεψε την αξιοποίηση μιας σειράς προηγμένων συστημάτων. Ανάμεσά τους, το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (Active Emergency Brake) με λειτουργία εντοπισμού ποδηλατών και πεζών, που κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του στη γκάμα της Renault και μεγιστοποιεί το επίπεδο ασφαλείας, αφενός προειδοποιώντας τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις και αφετέρου ενεργοποιώντας εντελώς αυτόματα τα φρένα σε περίπτωση που δεν υπάρξει αντίδραση από εκείνον. Το Active Emergency Brake τοποθετείται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του νέου Clio και λειτουργεί ημέρα και νύχτα.

image
Αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση υπερβολικής ταχύτητας και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας είναι τρία σημαντικότατα «στάνταρ» σε όλες τις εκδόσεις του νέου Clio.

Στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της γκάμας του Clio περιλαμβάνεται επίσης η αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και η ενημέρωση τήρηση των ορίων ταχύτητας (Traffic Sign Recognition with Speed Alert), που χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα για να ενημερώσει τον οδηγό για τα όρια ταχύτητας και να προτείνει, αν φυσικά χρειάζεται, μείωση ταχύτητας με σχετικές ενδείξεις. Ενώ σε μοντέλα που διαθέτουν σύστημα πλοήγησης, το σύστημα αξιοποιεί τα δεδομένα του GPS για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια.

image

image

Τέλος, ένα ακόμα πολύ σημαντικό «στάνταρ» στη γκάμα του νέου Clio είναι η προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθηση διατήρησης πορείας (Lane Departure Warning System and Lane Keeping Assist). Πρόκειται για σύστημα που λειτουργεί σε ταχύτητες πάνω από τα 60 km/h, προειδοποιεί τον οδηγό και διορθώνει την πορεία του αυτοκινήτου, παρεμβαίνοντας στο σύστημα διεύθυνσης, σε περίπτωση που αυτό «πατήσει» τη διαγράμμιση των ορίων μίας λωρίδας χωρίς προηγουμένως να έχει ενεργοποιηθεί το αντίστοιχο φλάς. Η συγκεκριμένη τεχνολογία που συνήθως συναντάται σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών αυξάνει σημαντικά την προσφερόμενη ασφάλεια, ιδιαίτερα σε μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο όπου η κόπωση του οδηγού – ή ακόμα χειρότερα η υπνηλία – μπορεί εύκολα να προκαλέσει ακούσια αλλαγή λωρίδας ή ακόμα και έξοδο του αυτοκινήτου από το δρόμο, κάτι που αποτελεί μία από τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ