Αξιοποιώντας την αναμφισβήτητη τεχνογνωσία της στον τομέα της εξέλιξης των κινητήρων – και όχι μόνον – η Honda παρουσιάζει το νέο Civic, που είναι αρκετά διαφορετικό από το μοντέλο που γνωρίσαμε τα τελευταία χρόνια και καταφέρνει να συνδυάσει με τρόπο εξαιρετικό, αν όχι ιδανικό, τις πιο διαφορετικές – και συνήθως αντικρουόμενες – αρετές.
 

Ads

Έχουμε συνηθίσει το καλό κράτημα να επιτυγχάνεται εις βάρος της άνεσης. Οι επιδόσεις εις βάρος της οικονομίας και η αυξημένη απόδοση από μικρούς κινητήρες εις βάρος της ησυχίας. Έχουμε συνηθίσει επίσης οι μεγάλοι χώροι να συνεπάγονται αύξηση του βάρους – και να μην πούμε τέλος ότι έχουμε συνηθίσει οι πολλοί ίπποι να αποδίδονται από κινητήρες μεγάλου κυβισμού, γιατί αυτό είναι κάτι που τείνει να ανατραπεί από το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας με το λεγόμενο downsizing, την απόδοση μεγάλης ισχύος από μικρούς, συνήθως υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.

Πιάνοντας το νήμα από εδώ, από τους κινητήρες, πρέπει να πούμε ότι το Civic ζει πλέον στην εποχή του turbo, με δύο εξαιρετικούς βενζινοκινητήρες, τον τρικύλινδρο 1.0 VTEC Turbo (με 129 ίππους) και τον τετρακύλινδρο 1.5 VTEC Turbo (με 182 ίππους) που ομολογουμένως δεν έχουν καμία σχέση με τη γκάμα των κινητήρων που κινούσε την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Οδηγώντας και τα δύο αυτοκίνητα στο πλαίσιο της σχετικής δημοσιογραφικής παρουσίασης που μας έφερε να διασχίζουμε την Αρκαδία, διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για εξαιρετικά πολιτισμένα σύνολα που καταφέρνουν να συνδυάζουν την υψηλή απόδοση με την εκλογικευμένη κατανάλωση – σημειώνουμε δε ότι ο κινητήρας των 182 ίππων σημείωσε χαμηλότερη κατά 1,0 λίτρο / 100 χλμ. κατανάλωση, από τον «μικρό» κινητήρα, στην ίδια διαδρομή και με ίδιο στιλ οδήγησης.

image

Ads

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι οι δύο κινητήρες συνδυάζονται είτε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT). Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι ο πολιτισμός που ξεκινά από τους κινητήρες επεκτείνεται και στην ανάρτηση, που είναι αυτή ακριβώς που πρέπει να διαθέτει ένα κανονικό οικογενειακό και ασφαλές αυτοκίνητο, δηλαδή ούτε σκληρή ούτε μαλακή, εξασφαλίζοντας μια οδική συμπεριφορά που όχι μόνο δεν προβληματίζει, αλλά προσφέρει και υψηλή ευστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες.

Προφανώς το δικό του ρόλο στην επίτευξη των παραπάνω χαρακτηριστικών παίζει το αυτοφερόμενο αμάξωμα, που χάρη στη νέα τεχνολογία συγκολλήσεων (ηλεκτροπόντες ανά 20 mm αντί για τα συνήθη 40 mm) απέκτησε κατά 52% αυξημένη στρεπτική ακαμψία, όπως επίσης τη δική του συμβολή είχε και το νέο σύστημα διεύθυνσης, με ηλεκτρική υποβοήθηση διπλού πινιόν.

Το αυξημένο κατά 15 εκατοστά μήκος και το επίσης αυξημένο κατά περίπου 3 cm πλάτος δεν μπορούσαν παρά να οδηγήσουν σε αύξηση των εσωτερικών χώρων, ενώ μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ, που έφτασε τα 478 λίτρα. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το νέο Civic θα παράγεται σε πεντάθυρες και τετράθυρες εκδόσεις, με τις δεύτερες να είναι κατά περίπου 1,5 cm μεγαλύτερες σε μήκος.

image

Έχοντας κάνει τόσο μεγάλη επένδυση στην τεχνολογία του νέου Civic, η Honda δεν θα μπορούσε να μην προικίσει το νέο της μοντέλο με σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Μια ομάδα τεσσάρων τέτοιων συστημάτων, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του Civic, στηρίζουν τη λειτουργία τους στη συνεργασία μιας κάμερας με ένα ραντάρ. Πρόκειται για τα συστήματα αποφυγής/μετριασμού σύγκρουσης, διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, τον έξυπνο περιοριστή ταχύτητας με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και το προσαρμοζόμενο cruise control, που έχει την ικανότητα να διατηρεί όχι μόνο σταθερή ταχύτητα, αλλά και σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Πιστή τέλος στην πολιτική της να προσφέρει καλοεξοπλισμένα μοντέλα, η Honda προσφέρει το νέο Civic σε δύο εκδόσεις, με τιμές που στο πλαίσιο του λανσαρίσματος ξεκινούν από τα 20.650 ευρώ, για το 1.0 VTEC turbo και τα 25.650 ευρώ, για το 1.5 VTEC turbo. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι το μεταλλικό χρώμα δεν χρεώνεται έξτρα, ενώ το αυτοκίνητο καλύπτεται από 5 χρόνια εγγύηση / οδική βοήθεια και δωρεάν σέρβις.
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

                                 1.0 VTEC turbo               1.5 VTEC turbo
Κινητήρας:              988 cm3                                       1498 cm3
Ισχύς:                       129 PS / 5500 rpm        182 PS / 5500 rpm
0-100 km/h:             10,8’’                              8,2’’
Ταχύτητα:                203 km/h                       220 km/h
Κατανάλωση*:       4,8 lit./100 km              5,8 lit./100 km
Εκπομπές CO2:         133 g/km                       139 g/km
M x Π x Y:                4.518 x 1.799 x 1.434 mm
Πορτμπαγκάζ:         478 λίτρα                       478 λίτρα
Τιμή:                        20.650 €                         25.650 €
 
* Τυποποιημένη, μεικτή
 
image

image

image

image

image

image

image

image

image