Μετά το λανσάρισμα της Polestar ως ξεχωριστής μάρκας του Volvo Car Group ήρθε και η ώρα του πρώτου της μοντέλου, του Polestar 1, που είναι ένα ηλεκτροκίνητο, για την ακρίβεια υβριδικό/επαναφορτιζόμενο όχημα (Plug In Hybrid Vehicle) υψηλών επιδόσεων, το οποίο κινείται από τρεις ηλεκτροκινητήρες που συνεργάζονται με έναν υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα.

Ads

Για όσους δεν το γνωρίζουν θα πρέπει να πούμε ότι η Polestar είναι το brand (η μάρκα δηλαδή) υψηλών επιδόσεων της Volvo, που μέχρι σήμερα κατασκεύαζε τις γρήγορες εκδόσεις γνωστών μοντέλων της σουηδικής εταιρίας (Σήμερα, η Polestar κατασκευάζει τα S60 και V60 Polestar, μοντέλα υψηλών επιδόσεων με 367 ίππους δείχνει με το πρώτο της μοντέλο τη διάθεση να εξελιχθεί σε κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Επιπλέον, η Polestar επιβεβαίωσε τα σχέδια για τα πρώτα τρία της μοντέλα και μία νέα μονάδα παραγωγής, φτιαγμένη ειδικά για αυτόν το σκοπό.
Επί του προκειμένου τώρα, το Polestar 1 των 600 ίππων προορίζεται να μπει στην παραγωγή στα μέσα του 2019 και όπως δήλωσε ο Τόμας Ίνγκενλατ (Thomas Ingenlath), Διευθύνων Σύμβουλος της Polestar, πρόκειται για “…ένα όμορφο GT που ενσωματώνει εντυπωσιακή τεχνολογία – και αποτελεί μία θαυμάσια αρχή για τη νέα μας μάρκα.”.

Το Polestar 1 θα αποτελέσει το ορόσημο για το μέλλον τής Polestar. Πρόκειται για ένα δίπορτο, Grand Tourer Coupé 2+2 θέσεων, με υβριδικό σύστημα κίνησης υψηλών επιδόσεων (‘Electric Performance Hybrid’). Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που υποστηρίζεται από κινητήρα εσωτερικής καύσης κι έχει αυτονομία 150 χιλιομέτρων όταν λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση – τη μεγαλύτερη αυτονομία σε πλήρως ηλεκτρικό mode από κάθε άλλο υβριδικό αυτοκίνητο στην αγορά. Αποδίδοντας 600 ίππους και 1000 Nm ροπής, τοποθετείται ξεκάθαρα στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.

Το Polestar 1 είναι «χτισμένο» στην πλατφόρμα SPA (Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος – Scalable Product Architecture), αλλά περίπου κατά το ήμισύ του είναι νέο – δημιουργία των μηχανικών της Polestar – ενώ μια σειρά τεχνολογικά προηγμένα συστήματα του δίνουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου για τον πραγματικό οδηγό, αφού ενισχύουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο σε παγκόσμιο επίπεδο που εφοδιάζεται με την εντελώς νέα, προηγμένη τεχνολογία Συνεχώς Ελεγχόμενης Ηλεκτρονικής Ανάρτησης (CESi) της Öhlins. Η χρήση ανθρακονημάτων για την κατασκευή του αμαξώματος συμβάλλει στον περιορισμό του βάρους και βελτιώνει τη στρεπτική ακαμψία κατά 45%, ενώ παράλληλα βοηθάει στο χαμήλωμα του κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το Polestar 1 χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες στον πίσω άξονα, που καθιστούν δυνατό τον έλεγχο της ροπής ανάμεσα στους δύο τροχούς. Η ακριβής επιτάχυνση σε κάθε τροχό ξεχωριστά υποστηρίζει τον οδηγό, διατηρώντας το μέγιστο της πρόσφυσης και την ταχύτητα μέσα στη στροφή.

Ads

Η Polestar σκοπεύει να πρωτοτυπήσει στον τομέα των πωλήσεων, καθώς θα δέχεται παραγγελίες αποκλειστικά online και τα μοντέλα της, τα οποία θα προσφέρονται με συνδρομή δύο ή τριών χρονών και μηδενική προκαταβολή. Η συνδρομή θα έχει χαρακτήρα all-inclusive και θα περιλαμβάνει επίσης χαρακτηριστικά όπως υπηρεσίες παραλαβής και παράδοσης, καθώς και τη δυνατότητα να ενοικιαστούν εναλλακτικά οχήματα από την γκάμα της Polestar. Πρόκειται για δυνατότητες που θα ενσωματώνονται στο σύνολό τους μέσα στο μηνιαίο μίσθωμα.

Σημειώνουμε πως όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Polestar θα είναι ηλεκτροκίνητα. Το Polestar 2 θα μπει στην παραγωγή, το 2019, και θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο (battery-electric vehicle: BEV) από το Volvo Car Group. Πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους BEV, που τοποθετείται στην ίδια κατηγορία με το Tesla Model 3 και, συνεπώς, θα έχει υψηλότερο όγκο παραγωγής σε σχέση με το Polestar 1. Η αρχική φάση του λανσαρίσματος των προϊόντων της Polestar θα συμπληρωθεί με την άφιξη ενός μεγαλύτερου BEV με αμάξωμα SUV, του Polestar 3.

Οι παραγγελίες για το νέο Polestar 1 άνοιξαν στις 17 Οκτωβρίου 2017, με την Polestar να είναι σε θέση να υποδεχθεί την εκδήλωση ενδιαφέροντος πιθανών πελατών της.

image

image