Η κατ’ εξοχήν οικογενειακή πρόταση της Renault, που φέρει το «βαρύ» διαχρονικό λογότυπο Megane, εντυπωσιάζει όχι μόνο με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που το χαρακτηρίζει, αλλά και με την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, από έναν «ψυχωμένο» κινητήρα.
 

Οι καιροί που έπρεπε να επιλέξεις μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας παρήλθαν ανεπιστρεπτί και χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας εποχής που ζούμε είναι το πετρελαιοκίνητο Megane της δοκιμής μας. Το καπό του κρύβει μια μεγάλη επιτυχία της Renault, τον 1500άρη diesel που σε διάφορες εκδόσεις ισχύος κινεί γρήγορα, οικονομικά και απροβλημάτιστα μια σειρά μοντέλα της γαλλικής εταιρίας, από το Clio μέχρι το Kadjar.

Τι γίνεται στην περίπτωση του δικού μας Megane με τους 110 ίππους; Η απάντηση δίνεται σε λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα: 6,3 l/100 km είδαμε στο trip computer – και μιλάμε για κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες στο κέντρο και τα περίχωρα της Αθήνας. Και το ενδιαφέρον, όπως ήδη προαναγγείλαμε στον πρόλογό μας, είναι ότι το Megane 1.5 dCi δεν στερείται επιδόσεων – κάθε άλλο μάλιστα, η ροπή του, που εμφανίζεται από πολύ χαμηλά, του προσδίδει μια σβελτάδα που έρχεται αβίαστα στις καθημερινές μετακινήσεις, όπως αβίαστα έρχονται και τα πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο.

Για την οδική συμπεριφορά των Renault στην άσφαλτο, πάντα είχαμε μια καλή κουβέντα να πούμε, το ίδιο θα κάνουμε και τώρα. Γενικώς έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που στρίβει και ταξιδεύει με ασφάλεια, έχοντας προοδευτικές αντιδράσεις όταν πιεστεί, ωστόσο η πληροφόρηση που παρέχεται στον οδηγό του από το τιμόνι, αλλά και η γενικότερη αίσθηση της ανάρτησης είναι κάπως χαλαρή. Στην καθημερινότητα αυτό εκλαμβάνεται ως έμφαση στην άνεση, αν όμως κανείς ανεβάσει ρυθμούς θέλει κάτι που να το «αισθάνεται» καλύτερα.

Κάπου εδώ τελειώνουν τα όποια παράπονα για το Megane και περνάμε στο άλλο δυνατό «χαρτί» του γαλλικού αυτοκινήτου, την ποιότητα, που όπως και να το κάνει κανείς είναι υψηλού επιπέδου, με ποιοτικά υλικά στην καμπίνα που συνεπικουρούνται από την παρουσία των τεχνολογικών αξεσουάρ για να δημιουργήσουν μια γενικότερα «πλούσια» ατμόσφαιρα. Στην περίπτωση της έκδοσης Dynamic που είχαμε εμείς στα χέρια μας για δοκιμή, ιδιαίτερο ρόλο στη δημιουργία της ατμόσφαιρας αυτής παίζει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής – tablet 8,3 ιντσών, ενώ η ηχομόνωση και η γενικότερη αίσθηση στιβαρότητας που αποπνέει το Megane έρχονται να συμπληρώσουν το puzzle της ποιότητας και του πολιτισμού.

Οι χώροι, τέλος, για επιβάτες και αποσκευές θα ικανοποιήσουν πλήρως τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η γενικότερη χρηστικότητα δεν είναι κακή, θέσεις για μικροπράγματα υπάρχουν πολλές και κάποιες εργονομικές αστοχίες (όπως οι ρηχές ποτηροθήκες μεταξύ των εμπρός καθισμάτων, όπου αν τοποθετήσεις ποτήρι δυσκολεύεσαι στις αλλαγές ταχυτήτων) προφανώς υπάρχουν για να θυμίζουν ότι κανείς δεν είναι τέλειος. Ενώ από την άλλη στοιχεία όπως ο εξαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων συμβάλλουν καθημερινά στο να αισθάνεται καλύτερα ο οδηγός…


Το design δεν το ξεχάσαμε, είναι ένα ακόμα σήμα κατατεθέν της Renault, που κάνει πιο αισθητή την διαφορετικότητα του νέου Megane ιδιαίτερα το... βράδυ, χάρη στα νέας τεχνολογίας φώτα που διαμορφώνουν μια high-tech εμφάνιση. 
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

**Τιμή της βασικής έκδοσης. Η πλουσιότατη έκδοση Dynamic της δοκιμής μας κοστίζει € 24.780 και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων (εκτός από ABS, ESP και 6 αερόσακους) σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα πλοήγησης και οθόνη 8,3 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, το σύστημα multi sense, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κλπ.
 
Υπέρ

Κινητήρας, επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, ποιότητα, άνεση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές

Κατά

Κάποιες εργονομικές μικροατέλειες, «χαλαρή» αίσθηση