55 χρόνια δρόμο έχει στο ενεργητικό της η Porsche 911, ένα από τα βαρύτερα ονόματα της αυτοκίνησης, που στην ολοκαίνουργια 8η γενιά της καταφέρνει να παραμένει κλασική ενσωματώνοντας την τεχνολογία της ψηφιακής εποχής.

Ads

Θεωρητικά, ένα αυτοκίνητο σαν την 911 δεν χρειάζεται συστάσεις. Είναι κάτι σαν ορισμός του σπορ αυτοκινήτου, ένα μοντέλο που κατάφερε επί 5 και πλέον δεκαετίες να συνδυάζει το κλασικό με το μοντέρνο παραμένοντας πάντα στην επικαιρότητα με πλήθος εκδόσεων. Η παρουσίαση λοιπόν της εντελώς νέας 911 (type 992), που είναι ταχύτερη, ισχυρότερη αλλά και πολύ πιο «ψηφιακή» από την προκάτοχό της, στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, αποτελεί μια μεγάλη είδηση.

image

image

Ads

image

Για εντελώς νέο design κάνουν λόγο οι άνθρωποι της Porsche, αναγνωρίζοντας βέβαια ότι το σχεδιαστικό DNA της 911 είναι πάντα εδώ… Το αμάξωμα είναι μεγαλύτερο σε πλάτος κατά 45 mm εμπρός και κατά 44 πίσω, οι τροχοί είναι μεγαλύτεροι από ποτέ (20 ιντσών εμπρός και 21 πίσω), ενώ μεγαλύτερη και πιο φαρδιά είναι η μεταβλητής θέσης αεροτομή, που στις χαμηλές ταχύτητες κρύβεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, στο οποίο ξεχωρίζουν τα εντελώς νέα φώτα.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται σχεδιαστικά και το εσωτερικό, με τον κλασικής διάταξης πίνακα οργάνων να φιλοξενεί στο κέντρο του ένα μεγάλο στροφόμετρο, πλαισιωμένο από δύο ψηφιακές οθόνες που μαζί με τη μεγάλη οθόνη αφής 10,9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό σηματοδοτούν το οριστικό πέρασμα της 911 στην ψηφιακή εποχή. Ένα πέρασμα που συνοδεύεται από την παροχή συνεχούς συνδεσιμότητας, και υπηρεσιών όπως η online πλοήγηση και το Porsche Connect Plus.

Turbo

«Ψυχή» της καινούριας 911 είναι βέβαια ο γνωστός επίπεδος εξακύλινδρος 3,0 λίτρων βενζινοκινητήρας που είναι κλασικά τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και που έχοντας υποστεί τις απαραίτητες βελτιώσεις αποδίδει 331 kW (450 PS) στα μοντέλα “S”. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με μια αύξηση κατά 22 kW (30 PS) σε σύγκριση με την 911 7ης γενιάς, που οφείλεται σε αλλαγές στον ψεκασμό, στο βύθισμα των βαλβίδων, στο τούρμπο, αλλά και στο σύστημα ψύξης, και επιτρέπει στο νέο μοντέλο να επιτυγχάνει ακόμα πιο γρήγορα: τα 0-100 km/h έρχονται σε 3,7 δεύτερα για την 911 Carrera S με κίνηση στους πίσω τροχούς και σε μόλις 3,6’’ για την τετρακίνητη Carrera 4S. Ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά – και στις δύο περιπτώσεις – τα 300 km/h, με την Carrera S να αγγίζει τα 308 km/h και την Carrera 4S τα 306 km/h.

Το στάνταρ κιβώτιο είναι αυτόματο/σειριακό διπλού συμπλέκτη “PDK”, όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, μόνο που εδώ έχουμε μία σχέση επιπλέον, δηλαδή οκτώ έναντι επτά. Ενώ για τους… αμετανόητους, θα υπάρξουν σε λίγους μήνες και εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο.

image

image

High Tech

Η νέα 911 είναι εφοδιασμένη με μια σειρά νέα, high tech συστήματα υποβοήθησης, όπως το “Porsche Wet mode” που ανιχνεύει την ύπαρξη νερού στην άσφαλτο και προσφέρει αυξημένη ασφάλεια – γιατί ο έλεγχος ενός αυτοκινήτου με 450 ίππους δεν είναι εύκολη υπόθεση σε αυτές τις συνθήκες (ιδιαίτερα στην έκδοση με την κίνηση στους πίσω τροχούς) – αλλά και το “Night Vision Assist”, ένα σύστημα νυχτερινής όρασης με θερμική κάμερα. Το σύστημα αυτόματης πέδησης ανιχνεύει με τη βοήθεια μιας κάμερας τον κίνδυνο σύγκρουσης με άλλο όχημα, πεζό ή ποδηλάτη και αφού εκπέμψει το ανάλογο προειδοποιητικό σήμα, επενεργεί στα φρένα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, ενώ το ευφυές “adaptive cruise control” διαθέτει και λειτουργία “stop-and-go”.

Το ψηφιακό μενού του νέου μοντέλου περιλαμβάνει επίσης τρεις ψηφιακές αποκλειστικότητες: το application “Porsche Road Trip” που προσφέρει καλύτερη οργάνωση των διαδρομών-ταξιδιών, τον προσωπικό βοηθό “Porsche 360+” και τον υπολογιστή εκπομπής ρύπων που βοηθά τον οδηγό να οδηγεί πιο «οικολογικά».

Οι τιμές για την 911 Carrera S ξεκινούν από τα 120.125 ευρώ στη Γερμανία, ενώ για την τετρακίνητη 911 Carrera 4S από τα 127.979 ευρώ, με την Porsche να μας ενημερώνει ότι ήδη δέχεται παραγγελίες. Οπότε, όσοι πιστοί…

image

Η ιστορία ενός θρύλου

image
Η πρώτη Porsche 911, που έφερε το όνομα 901, παρουσιάστηκε στην διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρακφούρτης (ΙΑΑ) το 1963. Κατασκευάστηκε σε 111.995 «κομμάτια»

image
Το 1973 τη σκυτάλη παραλαμβάνει η 911 G Series που κατασκευάστηκε όχι μόνο σε «κλειστή» έκδοση, αλλά επίσης σε Cabriolet, Speedster και Targa εκδόσεις, με τη συνολική παραγωγή της να φτάνει τις 198.496 μονάδες.

image
Το 1988 έκανε την εμφάνισή της η 964, η τρίτη γενιά της 911, που για πρώτη φορά διέθετε και τετρακίνηση (Carrera 4). Η συνολική παραγωγή έφτασε τα 63.762 κομμάτια.

image
Τον Οκτώβριο του 1993 έχουμε την παρουσίαση της 993, της τελευταίας 911 με αερόψυκτο κινητήρα, που παρήχθη σε 68.881 κομμάτια, σε εκδόσεις Coupe, Cabriolet και Targa – με την τελευταία να διαθέτει για πρώτη φορά γυάλινη οροφή.

image
Η Πέμπτη γενιά του μοντέλου, η 996, παρουσιάστηκε το 1997 και κατάφερε, στην επταετή καριέρα της, να κάνει ένα μεγάλο ρεκόρ για την Porsche με 175.262 πωλήσεις.

image
Το 2004 είναι η σειρά της 997, του μοντέλου με τις περισσότερες εκδόσεις στην ιστορία της 911 (μεταξύ τimageων οποίων οι GT2, GT2 RS και GT3), να κάνει ρεκόρ πωλήσεων με 213.004 κομμάτια.

image
Η έβδομη γενιά (991) ήρθε το 2011 που αποτελεί και το απόλυτο best seller στη μέχρι στιγμής ιστορία της Porsche 911 με 217.930 πωλήσεις μέχρι τον Οκτώβριο του 2018.

Συνολική παραγωγή Porsche 911 από το 1963 μέχρι σήμερα: 1.049.330 οχήματα.