To 2019 μας βρήκε να αποχαιρετάμε την έκδοση φυσικού αερίου “G-Tec” της Octavia, με κινητήρα δηλαδή διπλού καυσίμου 1.4 TSi ισχύος 110 ίππων.

Ads

Και λέμε «αποχαιρετάμε», καθώς καθ’ οδόν προς τη χώρα μας βρίσκεται ήδη η νέα Octavia G-Tec με τον νέο 1.5 TSi όμως κινητήρα, που αποδίδει τώρα 130 ίππους και τρεις – αντί για δύο – μπουκάλες φυσικού αερίου που χωρούν 17,7 kg  συμπιεσμένου φυσικού αερίου – CNG (αντί 15,0 kg του «δικού μας» αυτοκινήτου) και προσφέρουν αυξημένη αυτονομία με CNG (έως 480 km), αλλά σαφώς πιο περιορισμένη δυνατότητα κίνησης με βενζίνη (γύρω στα 100-120 km), αφού το 50 λίτρων ρεζερβουάρ βενζίνης παραχώρησε τη θέση του σε ένα πολύ μικρότερο, 9 μόλις λίτρων.

Προφανώς η αλλαγή έχει να κάνει με την υποδομή CNG που υπάρχει στην Ευρώπη, όπου ο ανεφοδιασμός με φυσικό αέριο είναι πολύ πιο εύκολη υπόθεση απ’ ότι στη χώρα μας όπου υπάρχουν 10 περίπου πρατήρια σε Αθήνα, Λαμία, Βόλο, Λάρισα και Θεσσαλονίκη – με την προοπτική βεβαίως της αύξησής τους να θεωρείται δεδομένη.

image

Ads

Τα χαρακτηριστικά, τώρα, της κίνησης με το ευγενές αυτό καύσιμο δεν αλλάζουν είτε μιλάμε για τη «δική μας» Octavia 1.4 είτε για την 1.5 που παίρνει σε λίγο τη θέση της. Το πρώτο, λοιπόν, που έχουμε να πούμε ότι ο οδηγός δεν διαπιστώνει καμία διαφορά στη λειτουργία του κινητήρα είτε με το ένα καύσιμο κινείται είτε με το άλλο. Ακόμα και τη μετάβαση στη βενζίνη – όταν τελειώσει το φυσικό αέριο – είναι πλέον δύσκολο να αντιληφθεί κανείς, αφού αυτή είναι εντελώς αυτόματη και απολύτως ομαλή. Οι επιδόσεις είναι υπεράνω κριτικής και ανταποκρίνονται πλήρως στον κατ’ εξοχήν οικογενειακό χαρακτήρα της Octavia, που διαθέτει άφθονους χώρους για επιβάτες και ένα ιδιαίτερα πρακτικό (χάρη στην τεράστια πέμπτη πόρτα) χώρο αποσκευών, ο οποίος εξακολουθεί να είναι μεγάλος, παρά την όποια απώλεια λίτρων έφερε η τοποθέτηση των δεξαμενών αερίου κάτω από πάτωμά του.

Τα ζητήματα ασφαλείας σε σχέση με το φυσικό αέριο στο αυτοκίνητο είναι προ πολλού λυμένα, οι μπουκάλες αντέχουν ακόμα και σε πυροβολισμό, ενώ όσο και να ψάξετε, θα δυσκολευτείτε να βρείτε περιστατικά ατυχημάτων που να έχουν να κάνουν με τη χρήση του καυσίμου αυτού. Δεν κινδυνεύετε περισσότερο απ’ ότι όταν οδηγείτε ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο όχημα – αυτό είναι βέβαιο.

image

Κλείνουμε με το σημαντικότερο ίσως πλεονέκτημα της Octavia G-TEC, αυτό της οικονομίας. Και επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, σημειώστε το εξής: με ένα ρεζερβουάρ βενζίνης και τέσσερις ανεφοδιασμούς σε φυσικό αέριο καταφέραμε να ταξιδέψουμε για περισσότερα από 1700 χιλιόμετρα. Υπολογίστε ότι κάθε φουλάρισμα με 15 κιλά CNG (κόστους 13 ευρώ) μας έδινε σχεδόν 300 χιλιόμετρα, κάτι που κατεβάζει το κόστος κίνησης σε μόλις 4,33 ευρώ/100 km! Σκεφτείτε ότι το αντίστοιχο κόστος για ένα οικονομικό πετρελαιοκίνητο μοντέλο φτάνει τα 7,2 €/100km, ενώ για ένα βενζινοκίνητο ξεπερνά εύκολα τα 11,0 €/100km. Σημειώστε ότι και κατά την κίνηση με βενζίνη η Octavia 1.4 TSi αποδείχθηκε αρκετά οικονομική, αφού το trip computer κατέγραψε κατανάλωση 7,8 lit/100 km, κατά κύριο λόγο στον αυτοκινητόδρομο, με υψηλή όμως μέση ταχύτητα.

Η τιμή του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε ήταν 20.900 ευρώ, ενώ η τιμή του καινούριου μοντέλου αναμένεται.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ