Όταν λέμε εντελώς νέο, εννοούμε νέο Nissan Χ-trail – που στην τέταρτη γενιά του διαβαίνει το κατώφλι του εξηλεκτρισμού με το ιδιαίτερο σύστημα e-Power της Nissan και αναβαθμίζεται σε όλα τα επίπεδα, έχοντας παράλληλα το προνόμιο να προσφέρεται και σε επταθέσιες εκδόσεις – όλες με οικολογικό πρόσημο.

Ads

Δεν είναι καινούργιο μόνο μόνο γιατί οπτικά δεν έχει τίποτα κοινό με τον προκάτοχό του, καθώς η σχεδίαση του είναι πλήρως ενταγμένη στο νέο εταιρικό προφίλ της Nissan. Δεν είναι επίσης καινούργιο το νέο μεγάλο SUV της Nissan ούτε μόνο επειδή χτίστηκε πάνω στην καινούργια πλατφόρμα CMF-B της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi.

Το νέο Nissan X-Trail είναι καινούργιο και για τους παραπάνω λόγους, αλλά και γιατί αναβαθμίστηκε και ποιοτικά, και τεχνολογικά με ένα πλήθος προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που κάνουν αισθητή την παρουσία τους και στο σαλόνι με δύο οθόνες 32 ιντσών στο σύνολό τους. Aν θέλουμε τώρα να ρίξουμε μια ματιά κάτω από το εμπρός καπό, θα δούμε ότι τα συστήματα κίνησης έχουν κοινό DNA με το καινούργιο Qashqai που προηγήθηκε πριν από ένα περίπου χρόνο, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι τα συστήματα κίνησης των δύο μοντέλωςν ταυτίζονται.

Προσέξτε λοιπόν: έχουμε κατ’ αρχάς τον σαφώς υψηλής τεχνολογίας βενζινοκινητήρα 1.5l VCR turbo, μεταβλητού βαθμού συμπίεσης, που συνεπικουρούμενος από ένα 12-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα το οποίο προσφέρει μία υποβοήθηση ροπής – και κατά συνέπεια μείωση της κατανάλωσης. Ο προηγμένος αυτός κινητήρας συνεργάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο – τύπου CVT – κιβώτιο X-Tronic για να κινήσει αποκλειστικά προσθιοκίνητες εκδόσεις με τους 163 ίππους του.

Ads

Ο ίδιος αυτός κινητήρας σε διαφορετικό επίπεδο ισχύος (204 & 213 PS) χρησιμοποιείται και για την λειτουργία του ιδιαίτερου υβριδικού συστήματος e-Power της Nissan, το οποίο το έχουμε δει να γνωρίζει μεγάλες δόξες στην Ιαπωνία τοποθετημένος σε διάφορα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας.

Είναι ένα υβριδικό σύστημα σειριακής λειτουργίας, όπου ο βενζινοκινητήρας δουλεύει αποκλειστικά και μόνο για να κινεί μία γεννήτρια η οποία φορτίζει την μπαταρία και τροφοδοτεί παράλληλα και τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς (ή τους ηλεκτροκινητήρες στην τετρακίνητη έκδοση – οπότε μιλάμε πλέον για το e-4orce). Στην τελευταία περίπτωση προστίθεται ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα και έχουμε πλέον να κάνουμε με «ηλεκτρική» τετρακίνηση η οποία είναι απολύτως ρύθμισιμη και ποικιλοτρόπως διαχειρίσιμη.

Οι ηλετροκινητήρες (-ας) οποίοι είναι αυτοί που τελικά κινούν – πάντα –  το αυτοκίνητο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η Nissan εξασφαλίζει ότι το νέο εφοδιασμένο με e-Power X-Trail είναι πάντοτε ηλεκτροκίνητο, χωρίς όμως να απαιτεί ποτέ από τον κάτοχο του να καταφύγει σε κάποιο φορτιστή. Βεβαίως δεν είναι μηδενικών ρύπων όχημα, όμως αυτή η λειτουργία εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση – ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες.

Σημειώστε ότι σύστημα e-POWER του νέου X-Trail εκτός από τον βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου που αναφέραμε περιλαμβάνει μία μπαταρία, μία ηλεκτρογεννήτρια, μετατροπέα και ηλεκτροκινητήρα 150 kW που κινεί τους εμπρός τροχούς. Ενώ στην έκδοση e-4ORCE έχουμε έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα 94 kW στον πίσω άξονα, που εξασφαλίζει τετρακίνηση και ανεβάζει την τελική ισχύ του συστήματος στους 213 PS (157 kW). Το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα κατεβάζει το χρόνο για τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δευτερόλεπτα, ενώ η Nissan δεν παύει να επισημαίνει ότι το e-4orce έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD. Επιπλέον πλεονέκτημα η συνεχής ανακατανομή της ροπής.

Δεν τελειώνει βέβαια το νέο Nissan Χ-Τrail στο σύστημα κίνησης. Υπάρχει, όπως είπαμε, υπάρχει μία σημαντική αναβάθμιση στον τομέα της τεχνολογίας με σημαντικότερη ίσως την προσθήκη του συστήματος ProPILOT με Navi-link. Είναι το γνωστό ProPILOT από υπάρχοντα μοντέλα (όπως το πλήρως ηλεκτρικό Nissan Leaf) που όμως έχει εκτεταμένες δυνατότητες, αφού πέραν του ότι μπορεί να διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο και να επιβραδύνει ή να επιταχύνει το αυτοκίνητο ανάλογα με την κίνηση που υπάρχει, μπορεί ακόμα να μειώνει αυτόματα την ταχύτητα στις στροφές (με δεδομένα από το GPS) καθώς επίσης να επιβραδύνει το X-Trail προκειμένου να προσαρμοστεί στα όρια ταχύτητας όπως αυτά διαμορφώνονται από τις πινακίδες τροχαίας. Επιπλέον, σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας μπορεί ακόμα και να ακινητοποιήσει το X-Trail – και να το ξεκινήσει και πάλι όταν κινηθεί το προπορευόμενο αυτοκίνητο.

Οι χώροι, τώρα, ήταν πάντα ένα βασικό προσόν του Nissan X-Trail. Έτσι και τώρα, στην 4η γενιά του, το μεγάλο SUV της Nissan έχει να προσφέρει ουκ ολίγη άνεση στους επιβάτες του. Έχουμε ήδη πει ότι υπάρχει μία τρίτη σειρά καθισμάτων, η οποία προορίζεται για άτομα ύψους έως 1,60 μ. – τα οποία θα βολευτούν απολύτως, καθώς θα έχουν και χώρο για να τοποθετήσουν τα πόδια τους κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Ενώ αυτοί που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα, στη δεύτερη σειρά, θα έχουν εντυπωσιαστεί από το άνοιγμα σχεδόν κατά 90° των πίσω θυρών που διευκολύνει την πρόσβαση τους στο εσωτερικό.

Σημειώστε ότι όταν τα δύο πίσω καθίσματα δεν χρησιμοποιούνται, το πορτμπαγκάζ αποκτά την κορυφαία χωρητικότητα των 585 λίτρων, ενώ επιπρόσθετα, τα ειδικά διαχωριστικά του προσφέρουν δυνατότητα για 16 διαφορετικές διατάξεις – και βέλτιστη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από 38.590 ευρώ για τη βασική έκδοση 1.5lt MHEV 163PS M-CVT Energy 5-seat, με το ήπια υβριδικό σύστημα των 12V
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ