Μπορεί τα πάσης φύσεως και μεγέθους SUV να απειλούν να κατακλύσουν την αγορά, ωστόσο οι παραδοσιακές «κούρσες», τα – κατά κανόνα τετράθυρα – μοντέλα τριών όγκων δεν φαίνονται διατεθειμένα να εγκαταλείψουν τη μάχη. Με τις στατιστικές να λένε ότι η υποχώρηση της «μεσαίας» κατηγορίας (Segment D) σταμάτησε και ότι έχει επέλθει πλέον κάποια σταθεροποίηση την τελευταία τετραετία, η παρουσίαση του νέου Peugeot 508 (που επισήμως θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην έκθεση της Γενεύης -στις αρχές Μαρτίου- και θα αρχίσει να πωλείται το Σεπτέμβριο) δεν πρέπει να μας ξενίσει.

Ads

Συνήθως δεν παραθέτουμε δηλώσεις παραγόντων εταιριών, αλλά στην περίπτωσή μας, τα όσα είπε ο Jean-Philippe Imparato, CEO της PEUGEOT είναι άκρως αποκαλυπτικά, καθώς εκφράζουν και τη φιλοδοξία, και τις δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει το νέο 508, καθώς θα έχει να πολεμήσει με το γερμανικό –κυρίως- κατεστημένο:

“ Συνεχίζοντας την επιτυχία της επιθετικής πολιτικής με τις παρουσιάσεις των SUV PEUGEOT 2008, 3008 και 5008, χρειαζόμασταν ένα όραμα για ένα μεγάλο sedan της PEUGEOT που θα συνέχιζε να προκαλεί με ένα όχημα που θα προκαλούσε αίσθηση. Και στα μοντέλα του segment D, έχουμε να αντιμετωπίσουμε τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο. Περισσότερο από ποτέ, το νέο PEUGEOT 508 ενσαρκώνει τις φιλοδοξίες που έχουμε καθορίσει σαν μάρκα εδώ και πολύ καιρό: να φτάσουμε την PEUGEOT στην κορυφή των premium κατασκευαστών”

i-cockpit και όχι μονον…

Αν τώρα σκεφτείτε τι κοινό έχουν τα 2008, 3008 και 5008, αλλά και τα 208 και 308, μπορείτε δικαίως να υποθέσετε ότι το 508 είναι όχι μόνο ποιοτικά αναβαθμισμένο, αλλά θα υιοθετεί και το περίφημο i-cockpit, με το μικρό σε μέγεθος τιμόνι να προσφέρει τη γνωστή αίσθηση του πιλοτηρίου (που είναι ιδιαίτερα έντονη στα 3008 και 5008), ενώ παράλληλα είναι εξοπλισμένο και με ότι καλύτερο σε βοηθήματα διαθέτει το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο της PSA.

Ads

Σημαντική διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο 508 αποτελεί το γεγονός ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα συμβατικό 4θυρο αμάξωμα 3 όγκων, αλλά με ένα πεντάθυρο coupé που χαμήλωσε κατά 8 εκατοστά, με το ύψος του να μην ξεπερνά πλέον το 1,40 μ. Από την άλλη, το συνολικό μήκος του νέου Peugeot 508 «περιορίστηκε» στα 4,75 μ, γεγονός που αυξάνει την ευελιξία του, ενώ χαρακτηριστικό στοιχείο στα πλαϊνά του αποτελούν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που κατεβαίνουν χαμηλά στις πόρτες και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο.

Γαλλικό DNA

Τέλος, πολλές υποσχέσεις για το τι να περιμένουμε στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, δίνουν οι τεχνικές λεπτομέρειες που έδωσε η Peugeot στη δημοσιότητα. Να σημειώσουμε ότι δικαίως οι Γάλλοι μιλούν για DNA της μάρκας, αφού στο παρελθόν η Peugeot έχει επανειλημμένως παρουσιάσει μεγάλα μοντέλα που διέθεταν εξαιρετικό κράτημα και ευελιξία. Μερικά από τα στοιχεία που συνηγορούν σε αυτό είναι:

  • Η πλατφόρμα EMP2 εξασφαλίζει σημαντικό περιορισμό του συνολικού βάρους (70 κιλά μικρότερο από το προηγούμενο μοντέλο), με αποτέλεσμα σημαντική οικονομία, βελτιωμένη ασφάλεια, και επιδόσεις.
  • Εισαγωγή μίας εντελώς καινούργιας τεχνικής συγκόλλησης, η οποία εγγυάται ακόμη μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή.
  • Τοποθέτηση υποπλαισίου έδρασης της εμπρός ανάρτησης για καλύτερη απόσβεση.
  • Υιοθέτηση πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων συνδεδεμένη με σύστημα ελεγχόμενης ανάρτησης μεταβλητού βαθμού απόσβεσης.
  • Ενεργή ανάρτηση (standard στην έκδοση GT και σε όλες τις εκδόσεις με βενζινοκινητήρα, προαιρετικά στις εκδόσεις με κινητήρα diesel 2.0 L).
  • Ειδικό set-up ανάρτησης, ανάλογα με τον τύπο κινητήρα, που διασφαλίζει τον ιδανικό βαθμό άνεσης και απόσβεσης σε ανώμαλο οδόστρωμα.
  • Ειδικό set-up του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης που εξασφαλίζει τον ιδανικό συνδυασμό άνεσης-κρατήματος σε κάθε κατάσταση, παρέχοντας ταυτόχρονα μοναδική ευελιξία.
  • Υιοθέτηση του νέου αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων EAT8 που διαθέτει ηλεκτροκίνητο μοχλό με αλλαγές ‘με απλό άγγιγμα’.

Νέοι κινητήρες

Το νέο PEUGEOT 508 εφοδιάζεται με τους νέας γενιάς κινητήρες Euro 6.2 PureTech και BlueHDi (εξελιγμένης τεχνολογίας SCR) που επιτυγχάνουν κορυφαίες στην κατηγορία του, τιμές εκπομπών CO2. Αυτά τα επίπεδα απόδοσης είναι ακόμη πιο αξιοσημείωτα δεδομένου ότι λαμβάνουν υπόψη τις νέες τεχνικές διατάξεις και τη διαδικασία WLTP, η οποία επιδιώκει να εναρμονίσει τα εγκεκριμένα επίπεδα δοκιμών κατανάλωσης με τα πραγματικά επίπεδα κατανάλωσης των χρηστών.

Το νέο μοντέλο διατίθεται με δύο νέες εκδόσεις του κινητήρα βενζίνης1.6 PureTech:

  • 1.6 PureTech 180 S&S EAT8
  • 1.6 PureTech 225 S&S EAT8 (μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού GT)

και τέσσερις εκδόσεις των κινητήρων diesel 1.5 και 2.0 BlueHDi:

  • 1.5 BlueHDi 130 S&S με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (η μοναδική με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων)
  • 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
  • 2.0 BlueHDi 160 S&S EAT8
  • 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8

image

image

image

image