Στην αύξηση του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σκέφτεται να προχωρήσει η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια μείωσης των εισαγωγών παλαιάς τεχνολογίας, ρυπογόνων οχημάτων, που παρουσιάζουν αύξηση σε ποσοστό που ξεπερνά το 50%, αλλά και τόνωσης των εσόδων του δημοσίου.

Αύξηση του κόστους εκτελωνισμού για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα, από τα 50 – 80 ευρώ που είναι σήμερα, στα 500 έως 1.000 ευρώ αναμένεται αν γίνουν πράξη οι προθέσεις του οικονομικού επιτελείου, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Realnews, που υπογράφει ο Γιώργος Κ. Ανδρής. Η αιτία της κίνησης αυτής πρέπει να αναζητηθεί στο ότι: «...οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο 7μηνο σημειώνουν αύξηση 54,54% καθώς μέχρι τα τέλη Ιουλίου είχαν εισαχθεί 21.120 αυτοκίνητα έναντι 16.254 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2016.»

Και βέβαια, δεν είναι μόνο η προστασία του περιβάλλοντος μέσω της αποτροπής της εισαγωγής οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας που κτύπησε καμπανάκι στους αρμόδιους, αλλά και το γεγονός ότι το τέλος που εισπράττει το δημόσιο δεν αντιστοιχεί στο χρόνο που μπορεί να ξοδέψουν οι τελωνειακοί υπάλληλοι για τη διεκπεραίωση του εκτελωνισμού ενός αυτοκινήτου, καθώς: «... η υπολειμματική αξία στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν κλείσει 15ετία προσδιορίζεται στο 95% της Αρχικής Αξίας προ Φόρων, δηλαδή αν κάποιο αυτοκίνητο κόστιζε 10.000 ευρώ το 2002 και εισάγεται σήμερα στην Ελλάδα ως μεταχειρισμένο το κόστος εκτελωνισμού υπολογίζεται σε μόλις 500 ευρώ! Αν ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης είναι 10% τότε το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε μόλις 50 ευρώ!»
Σημειώστε ότι «...από το 2008 έως και τον Ιούλιο του 2017 έχουν εισαχθεί 176.147 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ωστόσο από τις αρχές του 2017 οι εισαγωγές έχουν διπλασιαστεί.»

Στο ίδιο δημοσίευμα επισημαίνεται ένα άλλο ανησηχητικό φαινόμενο: αυτό των εισαγωγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ, ιδιαιτέρως από Βουλγαρία, από όπου κάποιοι έμποροι αγοράζουν έναντι ευτελούς τιμήματος (300 έως 2.000 ευρώ) εκατοντάδες αμφιβόλου ποιότητας ΙΧ αυτοκίνητα. Εννοείται, ότι οι επιτήδειοι έμποροι που τα εισάγουν φροντίζουν στη συνέχεια να τα εκτελωνίζουν με «γυρισμένα» τα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους ώστε η ελληνική Άδεια Κυκλοφορίας να αναγράφει πλασματικά χιλιόμετρα (60.000 έως 80.000) και όχι τα πραγματικά, που μπορεί και να ξεπερνούν τις 300.000!

Στο στόχαστρο, τέλος, του οικονομικού επιτελείου έχουν μπει και οι βουλγάρικες πινακίδες. Η αποφυγή της φορολογίας με την κυκλοφορία πολυτελών αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες (κυρίως Βουλγαρίας) δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα, αφού έτσι οι ιδιοκτήτες τους αποφεύγουν όχι μόνο τα υψηλά ελληνικά Τέλη Κυκλοφορίας και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, αλλά γλιτώνουν και από το τεκμήριο.