Τυπικό δείγμα της εξέλιξης και των δυνατοτήτων της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το μικρομεσαίο Hyundai i30 διεκδικεί με ιδιαίτερες αξιώσεις μια αξιοπρεπή θέση στην αγορά, συνδυάζοντας ποιότητα, εξοπλισμό, χρηστικότητα, design και τεχνολογία σε ένα πληρέστατο – και για το λόγο αυτό ιδιαίτερα ανταγωνιστικό – «πακέτο».
 
Συγκαταλέγεται στους νεοφερμένους της «μικρομεσαίας» κατηγορίας, καθώς το πρωτοείδαμε το φθινόπωρο της περασμένης χρονιάς, το νέο Hyundai i30, που είναι μεν βασισμένο στην πλατφόρμα του προηγούμενου μοντέλου έχει όμως βελτιωμένη ακαμψία, αλλά και μειωμένο κατά 28 κιλά βάρος, γεγονός που λειτουργεί υπέρ της εξοικονόμησης καυσίμου. Ενώ από την άποψη της σχεδίασης έχουμε επίσης μια ενδιαφέρουσα και μοντέρνα προσέγγιση μέσα-έξω.

Ads

Οι διαστάσεις του είναι τυπικές θα λέγαμε τις κατηγορίας και αυτό μεταφράζεται από τη μια σε ευελιξία και από την άλλη σε επάρκεια χώρων – και στο σημείο αυτό τη διαφορά την κάνει η έξυπνη διαρρύθμιση του εσωτερικού, καθώς οι επιβάτες, μπρος-πίσω, δεν έχουν μόνο επαρκή χώρο για το κεφάλι και τα γόνατά τους, αλλά και άφθονες πρακτικές θήκες για μικροπράγματα, ενώ επαρκέστατο και με «κανονικό» σχήμα είναι το πορτμπαγκάζ. Υψηλού επιπέδου είναι η εργονομία και η ποιότητα κατασκευής, κάτι που όχι μόνο είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού αλλά και που επιβεβαιώνεται από την αίσθηση της δεμένης κατασκευής και την απουσία τριγμών κατά τις καθημερινές αναμετρήσεις με τις κακοτοπιές της ελληνικής ασφάλτου.

Η ανάρτηση, αν και σχετικά σφιχτή, καταφέρνει να προσφέρει αρκετά καλή άνεση, ενώ από την άλλη μεριά συγκρατεί σωστά το αμάξωμα, δεν το αφήνει να πλέει και διατηρεί τις κλίσεις στις στροφές σε χαμηλά επίπεδα, προσφέροντας μια ελεγχόμενη οδική συμπεριφορά. Όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν, το i30 αρχίζει να δείχνει τα όριά του υποστρέφοντας προοδευτικά και σε λογικά πλαίσια, χωρίς όμως αυτό να δημιουργεί ανασφάλεια στον οδηγό.

image

Ads

Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, κάτω από το εμπρός καπό βρισκόταν ο νέας γενιάς τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος «χιλιάρης» κινητήρας των 120 ίππων που εξασφαλίζει μια «λογική» κατανάλωση της τάξης των 8,5 λίτρων/100 χιλιόμετρα στο βεβαρημένο περιβάλλον της Αθήνας και αξιοπρεπείς επιδόσεις, αν και χρειάζεται λίγο περισσότερες στροφές για να δείξει την αξία του, σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει από αντίστοιχους τούρμπο κινητήρες. Κατά συνέπεια χρειάζεται να καταφεύγεις πιο συχνά σε «κατεβάσματα» σχέσης στο κιβώτιο – κάτι που όμως δεν σε δυσκολεύει, καθώς ο επιλογέας είναι εύχρηστος και ακριβής.

Ο εξοπλισμός είναι σίγουρα ένα ισχυρό «υπέρ» του i30, καθώς πέραν των διαφόρων συστημάτων και αξεσουάρ που μπορείτε να δείτε στον σχετικό πίνακα, όλες οι εκδόσεις του μοντέλου εφοδιάζονται – χωρίς χρέωση – με το πακέτο “S-10” που περιλαμβάνει δέκα προηγμένα συστήματα ασφαλείας: DAA – Προειδοποίηση Απόσπασης Προσοχής Οδηγού, LDWS – Προειδοποίηση Εκτροπής Λωρίδας, LKAS – Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας, FCWS – Προειδοποίηση Μετωπικής Σύγκρουσης, AEB City – Αυτόματη Πέδηση Εκτάκτου Ανάγκης (χαμηλών ταχυτήτων), AEB Urban – Αυτόματη Πέδηση (μεσαίων ταχυτήτων), HBA – Αυτόματη Υψηλή Σκάλα Φώτων, HAC – Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα, SL – Περιοριστής Ταχύτητας, SBL –  Στατικά Φώτα Στροφής

image

Οι τιμές ξεκινούν από τα 16.350 ευρώ για την έκδοση Active, ωστόσο από την άποψη του “value for money” σαφώς προτιμότερη είναι η πλουσιότερη έκδοση “style navi”, στην οποία μεταξύ άλλων προσφέρεται χωρίς χρέωση το μεταλλικό χρώμα, ενώ το σύστημα πλοήγησης συνοδεύεται από χάρτες 40 ευρωπαϊκών χωρών και 7ετή δωρεάν συνδρομή στις υπηρεσίες TomTom LIVE services με αναγνώριση ορίων ταχύτητας, ενώ διαθέτει επίσης και μεγαλύτερα εμπρός δισκόφρενα. Το γεγονός, τώρα, ότι το i30 καλύπτεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση – και μάλιστα με απεριόριστα χιλιόμετρα – είναι ένα ακόμα σοβαρό προσόν που πρέπει να λάβει υπόψη του ο υποψήφιος αγοραστής.

ΥΠΕΡ
Εξοπλισμός, ποιότητα κατασκευής, χώροι, χρηστικότητα – πρακτικό εσωτερικό, «πακέτο» ασφαλείας, επιδόσεις από στάση
ΚΑΤΑ
Έλλειψη δύναμης στις χαμηλές στροφές
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας                      998 cm3
Ισχύς                                120 PS / 6000 rpm
0-100 km/h                   11,1’’
Ταχύτητα                       190 km/h
Κατανάλωση*              5,0 – 4,5 lit/100 km
Εκπομπές CO2*          115 – 103 g/km
Μ x Π x Υ                      4340 x 1795 x 1455 mm
Πορτμπαγκάζ             395 λίτρα
Τιμή**                           € 16.350

* αναλόγως της έκδοσης / εξοπλισμού (οι τιμές της κατανάλωσης αφορούν τον συνδυασμένο κύκλο)

** έκδοση “Active” (με την ισχύουσα προσφορά/έκπτωση 800 ευρώ) που περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, ESP & ABS, VSM (σύστημα συνεργασίας ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμονιού με ESP), αισθητήρα πίεσης ελαστικών, air condition, 4 ηλ. παράθυρα, ηχοσύστημα mp3 με Bluetooth, USB & χειριστήρια στο τιμόνι, μονόχρωμη κεντρική οθόνη 5’’, ζάντες αλουμινίου 16’’ με ελαστικά 205/55R16 κλπ. Η έκδοση “style navi” της δοκιμής μας που διαθέτει επιπλέον αυτόμ. διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι & επιλογέα, κάμερα οπισθοπορείας, έγχρωμη οθόνη αφής 8’’, ηλεκ. αναδιπλ. καθρέπτες, προβολείς ομίχλης κλπ. κοστίζει 17.690 ευρώ.

Πηγή: Νέα Σελίδα