Στην καρδιά των κλασικών αυτοκινήτων, στην έκθεση Techno Classica στο Essen, από τις 5 έως τις 11 Απριλίου, θα δώσουν το παρών οι «ναυαρχίδες» Opel: Από το Admiral του 1937 μέχρι το νέο Insignia.
 
Η ιδιόμορφη αυτή «παρέλαση» δίνει την ευκαιρία για μια ιστορική αναδρομή στο παρελθόν των μεγαλύτερων σε διαστάσεις μοντέλων της εταιρίας, ξεκινώντας από το προπολεμικό Admiral του 1937. Το ταξίδι στο χρόνο συνεχίζεται με το Kapitän του 1956, του μοντέλου που σηματοδότησε την παραγωγή 2 εκατομμυρίων οχημάτων Opel, ενώ το παρών δίνουν επίσης τα Diplomat A (1968) και Admiral (1970). Το Senator A του 1978 εκφράζει την κάπως πιο πεζή εποχή των Seventies, ενώ η νέα ναυαρχίδα της Opel, Insignia Grand Sport, αποτυπώνει τη σύγχρονη σχεδιαστική αντίληψη της Opel.

1937 - 2017: Από το Opel Admiral μέχρι το νέο Opel Insignia Grand Sport

Για να σηματοδοτήσει την 75η επέτειο της Adam Opel AG στις 17 Φεβρουαρίου, 1937, η εταιρεία παρουσίασε τότε δύο πρωτότυπα νέα μοντέλα: Το Admiral και το Super 6, και τα δύο με εξακύλινδρους εν σειρά κινητήρες 3.6L και 2.5L με ιπποδύναμη 75 hp και 55 hp αντίστοιχα. Το Admiral ήταν το πρώτο μέλος μιας σειράς πολυτελών μοντέλων που συνεχίστηκε για 40 χρόνια. Το Super 6 προετοίμασε το δρόμο για το δημοφιλές Kapitän του 1938.

Δέκα χρόνια αργότερα, άρχισε να παράγεται το πρώτο μεταπολεμικό Kapitän, ένα από τα δημοφιλέστερα εξακύλινδρα μοντέλα στη Γερμανία και έγινε διεθνές bestseller με το 60% του συνολικού αριθμού Kapitän να εξάγεται.

Το Kapitän που κατασκευάστηκε στις 9 Νοεμβρίου, 1956, και εκτίθεται στο Essen παίζει ξεχωριστό ρόλο σε αυτή την επιτυχία. Ως το 2εκατομμυριοστό όχημα παραγωγής Opel, η οροφή του ήταν βαμμένη σε χρυσαφί και διέθετε επιχρυσωμένα διακοσμητικά στοιχεία 24 καρατίων. Η Opel ήταν η πρώτη Γερμανική και Ευρωπαϊκή κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που ξεπέρασε την παραγωγή των 2 εκατομμυρίων οχημάτων.

Η ανώτερη κατηγορία της Opel ανανεώθηκε πλήρως το 1964. Τα λεγόμενα «Big Three» ήταν τα Kapitän, Admiral και Diplomat (KAD) και για πρώτη φορά στην ιστορία της η Opel είχαν κινητήρες V8.

Τα Kapitän και Admiral αρχικά εξοπλίζονταν με τον δοκιμασμένο εξακύλινδρο κινητήρα 2.6L 100 hp της Opel, ενώ ο κινητήρας του Diplomat προερχόταν από τις ΗΠΑ. Η ναυαρχίδα της σειράς KAD είχε V8 κινητήρα 4.6L V8 με 190 hp. Από την άνοιξη του 1965 τόσο το Kapitän όσο και το Admiral παραγγέλνονταν προαιρετικά με τον V8 κινητήρα 4.6L και το αυτόματο κιβώτιο του Diplomat. Μέχρι σήμερα, τα Kapitän και Admiral V8 είναι πολύ ειδικά μοντέλα: Κατασκευάστηκαν μόνο 113 Kapitän και 622 Admiral.

Τα μέλη της δεύτερης γενιάς KAD ανανεώθηκαν πλήρως από το 1969 – και με βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Το Kapitän αντιπροσώπευε και πάλι το βασικό μοντέλο KAD. Ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας 2.8L απέδιδε 132 hp. Πιο πάνω βρισκόταν το Admiral που απέδιδε 145 hp στην έκδοση 2800 S και 165 hp σαν Admiral 2800 E. Κορυφαίος της γκάμας ήταν ο V8 5.4L με 230 hp που συνόδευε στάνταρ το Diplomat.

40 χρόνια μετά το ντεμπούτο του Admiral, η εταιρεία έφερε ένα ακόμα νέο, μεγάλο Opel στην αγορά. Από το 1977, το Senator έγινε η αιχμή του δόρατος της γκάμας. Το Senator και το coupé αδερφάκι του, Monza ήταν τα πρώτα Opel με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και κοντά σπειροειδή ελατήρια που καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο.

Τέσσερις δεκαετίες αργότερα, ογδόντα χρόνια μετά το Admiral, ήρθε η στιγμή για ένα ακόμα σημαντικό ντεμπούτο: Το νέο Opel Insignia Grand Sport που θα δούμε στα τέλη του Μάη να πωλείται και στην Ελλάδα.