Τελικά η τετρακίνηση μπορεί και να μην οδηγεί σε οικονομική αιμορραγία. Προσιτή τιμή και εκλογικευμένο κόστος χρήσης σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της πρώτης απόπειρας της Opel στο χώρο των compact 4Χ4. Που εκτός των άλλων είναι και εντυπωσιακή… Γράφει ο Νίκος Λουπάκης 

Ads

 
Το ότι θα βρισκόταν άνθρωπος που θα σταματούσε το αυτοκίνητό του στη μέση του δρόμου, αναγκάζοντάς με να σταματήσω και εγώ πίσω του, στις οκτώ το πρωί, για να με ρωτήσει «Αυτό είναι το MOKKA;» και να μου ευχηθεί καλορίζικο, ομολογουμένως δεν το περίμενα όταν παραλάμβανα το αυτοκίνητο για test-drive. Ήταν η στιγμή που άρχισα να σκέφτομαι ότι είχα υποτιμήσει το πόσο εντυπωσιακό (και ίσως άγριο) δείχνει το καινούριο τζιποειδές της Opel, κάτι που δεν είναι καθόλου μα καθόλου ασήμαντο σε μια κατηγορία αυτοκινήτων που εμπεριέχει εξ’ ορισμού το στοιχείο της διαφορετικότητας.

«Θέλω και μπορώ να κυκλοφορώ εκτός ασφάλτου, θέλω και να το δείχνω» θα έλεγε το MOKKA αν μπορούσε να μιλήσει, ενώ σίγουρα υπάρχουν πολλοί κάτοχοι τετρακίνητων που θα διατύπωναν με αυτή τη φράση τη φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από την αγορά που κάποτε έκαναν.

Είναι λοιπόν εντυπωσιακό, τόσο εντυπωσιακό που σε κάνει να νομίζεις ότι είναι μεγαλύτερο και χρειάζεται να συγκρίνεις το χώρο που το παρκάρεις π.χ. με ένα Astra για να συνειδητοποιήσεις πόσο μικρότερο (περίπου 15 cm σε μήκος και 4 cm σε πλάτος) είναι. Προφανώς η αίσθηση του μεγέθους που αποπνέει το MOKKA έχει να κάνει με το ύψος, αλλά και τα πλαστικά προστατευτικά γύρω-γύρω, που είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό υπεύθυνα για την εντυπωσιακή εμφάνιση που μιλήσαμε προηγουμένως.

Ads

Είναι λοιπόν μικρότερο από αυτό που δείχνει, αλλά είναι και αρκετά ευρύχωρο ώστε να φιλοξενεί τέσσερις πραγματικά ψηλούς ενήλικες χωρίς κανένα πρόβλημα, με μπόλικο «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια στο πίσω κάθισμα. Και πέμπτος χωράει βέβαια, όμως το εσωτερικό πλάτος δεν αφήνει πολλά περιθώρια για να νιώσουν άνετα τρεις επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Ικανοποιητικό το πορτμπαγκάζ και πλήρως τετραγωνισμένο, έρχεται να προστεθεί σε ένα σύνολο που δεν θα λέγαμε ότι λειτουργεί ως υπόδειγμα αξιοποίησης χώρων, αλλά καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, τόσο από την άποψη του όγκου όσο και από την άποψη της πρακτικότητας.

Εν κινήσει το πρώτο που σου κάνει εντύπωση είναι η ηχομόνωση, γεγονός που έρχεται να ενισχύσει την οπτική αίσθηση της ποιότητας που συναντάς στο εσωτερικό. Ανάρτηση και τιμόνι εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος, δημιουργώντας τη λεγόμενη «αίσθηση» στον οδηγό. Καμία χαλαρότητα δεν υπάρχει στον τρόπο που κινείται το MOKKA, οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται αποτελεσματικά και το τιμόνι φροντίζει να διατηρεί ο οδηγός μια πολύ καλή σχέση με τους εμπρός τροχούς. Εν ολίγοις, μας άρεσε, επιδεικνύοντας μια οδική συμπεριφορά που θα χαρακτηρίζαμε καλή ακόμα και για συμβατικό, ασφάλτινο ΙΧ.

Η μετάδοση της κίνησης στους 4 τροχούς είναι αυτόματη, ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει κάτι για να την ενεργοποιήσει: κάθε φορά που οι εμπρός τροχοί τείνουν να σπινάρουν, μέρος της ροπής του κινητήρα διοχετεύεται μέσω ενός ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη στον πίσω άξονα.

Η ισχύς από τον κινητήρα δεν λείπει, έστω και αν χαμηλά δείχνει περισσότερο ήπιος από όσο περιμένει κανείς από ένα turbo. Η επιλογή είναι στο… πόδι του οδηγού: λίγο πάτημα του γκαζιού παραπάνω και η εικόνα αλλάζει, ωστόσο σε καθημερινή βάση προτιμά κανείς να κινείται χαλαρά και πολιτισμένα, αξιοποιώντας το εύχρηστο και «μαλακό» χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Ενδιαφέρον είναι τέλος και ο εξοπλισμός που συνοδεύει το ΜΟΚΚΑ. Υπάρχουν στάνταρ αρκετά ηλεκτρονικά βοηθήματα που έχουν να κάνουν με την ενεργητική ασφάλεια και την τετρακίνηση, αξίζει δε να σημειώσουμε ότι πλούσια εξοπλισμένη είναι και η βασική έκδοση: επισημαίνουμε τις στάνταρ ζάντες αλουμινίου, τις ράγες οροφής και τους προβολείς ομίχλης, που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της όμορφης και εντυπωσιακής εικόνας με την οποία ξεκινήσαμε τη σύντομη αναφορά μας στο ΜΟΚΚΑ.
 
Παρατηρήσεις:

  • Η μέση κατανάλωση στις γνωστές συνθήκες της Αθήνας ήταν επίσης λογική, περίπου 10,4 λίτρα/100 χλμ.
  • Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα Continental ContiPremiumContact2, 215/55 R18 95H και διέθετε ρεζέρβα τύπου «ανάγκης». Τέλη κυκλοφορίας 253,30 ευρώ.
  • Το πορτμπαγκάζ των 356 λίτρων μπορεί να χωρέσει μέχρι 1372 όταν πέσουν οι (60/40) πλάτες του πίσω καθίσματος και αξιοποιηθεί ο εσωτερικός χώρος μέχρι την οροφή, ενώ υπολογίσιμο είναι το ωφέλιμο φορτίο που φτάνει τα 504 κιλά.

 
 
ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, ποιότητα, εξοπλισμός, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά
ΚΑΤΑ: Ορατότητα προς τα πίσω
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας 1364 cm3
Ισχύς 140 ps/ 6000 rpm
0-100 km/9,9’’
Ταχύτητα 190 km/h
Κατανάλωση* 8,0 / 5,5 / 6,4 l/100 km
Εκπομπές CO149 g/km
M x Π x 4278 x 1777 x 1646 mm
Πορτμπαγκάζ 356 λίτρα
Τιμή** 23.370 €

*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)

**Τιμή έκδοσης Edition, με air condition, 6 αερόσακους, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP, ABS, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (HSA) και έλεγχο κίνησης σε κατηφόρα (HDC), ηχοσύστημα mp3 με USB και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control, ζάντες αλουμινίου 18’’ κ.λπ.