Με ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς, που αντί του κλασικού διαφορικού στον πίσω άξονα διαθέτει ένα διπλό συμπλέκτη, θα εφοδιάζονται συγκεκριμένες εκδόσεις του νέου Opel Insignia.

Ads

Πρόκειται για τεχνολογία που φέρει την ονομασία «torque vectoring» και επιτυγχάνει υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης και δυναμικής συμπεριφοράς.

Το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης μπορεί να μεταφέρει τη ροπή σε έναν ή και στους δύο πίσω τροχούς μέσω του torque vectoring, σε όλες τις οδηγικές συνθήκες, με αποτέλεσμα να γίνεται πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων.

Συγκεκριμένα, όταν το όχημα στρίβει, πρόσθετη ροπή στέλνεται στον εξωτερικό πίσω τροχό, προκαλώντας περιστροφή γύρω από τον κάθετο άξονα, οπότε το αυτοκίνητο στρίβει με μεγαλύτερη ακρίβεια, ανταποκρινόμενο πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού.

Ads

Ο συνδυασμός τετρακίνησης και Συστήματος Κατανομής Ροπής χωρίς διαφορικό, θεωρείται από την Opel -και όχι μόνον- είναι ο καλύτερος τρόπος μεταφοράς της ισχύος στο δρόμο, είτε είναι βρεγμένος, στεγνός, παγωμένος ή καλυμμένος με χιόνι.

Η λειτουργία torque vectoring συμβάλλει και στην ασφάλεια, με έλεγχο της κατανομής ροπής σύμφωνα με τις αλλαγές στη θέση του γκαζιού, τη γωνία διεύθυνσης και την επιφάνεια του δρόμου, περιορίζοντας τις τάσεις υπερστροφής. Η ευφυής χρήση της κατανομής ροπής – γνωστής και ως «yaw damping» (απόσβεση κίνησης εμπρός / πίσω) – έχει σαν αποτέλεσμα μία ουδέτερη συμπεριφορά του οχήματος, κάνοντάς το πιο σταθερό και ελεγχόμενο.

Οι οδηγοί των τετρακίνητων εκδόσεων του νέου Insignia θα μπορούν να επιλέξουν το βαθμό παρέμβασης του «yaw damping» που επιθυμούν ανάλογα με το οδηγικό τους στυλ, με το κατάλληλο πρόγραμμα οδήγησης: από υψηλό στο «Tour» μέχρι χαμηλό στο «Sport», για να απολαμβάνουν πιο σπορ οδική συμπεριφορά.