Οι μικρές αισθητικές παρεμβάσεις και οι μεγάλες ζάντες 20 ιντσών που αφήνουν να φανούν τα ρυθμισμένα στην πίστα του Nürburging φρένα Brembo είναι εκείνα τα στοιχεία που παραπέμπουν διακριτικά στο πλαίσιο ακριβείας “FlexRide”, στους 2λιτρους κινητήρες turbo που συνδυάζονται με 8-τάχυτο κιβώτιο και στην τετρακίνηση με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring). Σε όλα εκείνα δηλαδή που συνθέτουν την ουσία του Insignia GSi, ενός σπορ αυτοκινήτου για τους ανήσυχους οικογενειάρχες…

Ads

Το πόσο οικογενειακό είναι το Insignia GSi μπορεί να πει κανείς ότι φαίνεται από το γεγονός ότι διατίθεται τόσο σε εκδόση Grand Sport όσο και σε έκδοση Sports Tourer, δηλαδή στέισον, με χώρο αποσκευών 560 έως 1.665 λίτρα. Από την άλλη όμως δεν παύει να είναι ένα αυτοκίνητο που πρέπει να προσφέρει οδηγική απόλαυση σε όλα τα είδη δρόμων – και το δικό του ρόλο σε αυτή την ιστορία παίζει το πλαίσιο με την ειδική ρύθμιση και τα νέα ελαστικά υψηλών επιδόσεων Michelin σε ζάντες 20-ιντσών. Το νέο σύστημα τετρακίνησης με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) εξασφαλίζει αυξημένη ασφάλεια, ενώ το νέο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί και μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού (shift-paddles) – όπως σε αγωνιστικό αυτοκίνητο – για πιο ενεργή συμμετοχή του οδηγού.

Οι τελικές πινελιές στο Insignia GSi μπήκαν στη θρυλική πίστα του Nürburgring-Nordschleife. Κοντύτερα ελατήρια χαμηλώνουν το GSi κατά 10 mm και ειδικά σπορ αμορτισέρ περιορίζουν τις κινήσεις του αμαξώματος στο ελάχιστο, ενώ τα ισχυρά δισκόφρένα Brembo (345 mm) με τετραπίστονες δαγκάνες και το άμεσης απόκρισης σύστημα διεύθυνσης προσαρμόστηκαν ανάλογα.

Θα περίμενε κανείς πως με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, το Insignia GSi θα φορούσε κάποιον ισχυρό, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα. Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι και εκτός από τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης 260 ίππων που αναφέραμε, το Insignia GSi είναι επίσης διαθέσιμο και με έναν δίλιτρο τουρμποντίζελ 210 ίππων, που αποδίδει όμως μεγαλύτερη ροπή (480 Nm/ 1500 rpm, έναντι 410 Nm/ 2500-4000 rpm).

Ads

Το Insignia GSi περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό του το μηχατρονικό πλαίσιο FlexRide. Αυτό προσαρμόζει αμορτισέρ και σύστημα  διεύθυνσης σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Η μονάδα ελέγχου μεταβάλει επίσης τη ρύθμιση του πεντάλ του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών του οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ Standard, Tour και Sport modes. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού είναι ακόμα πιο άμεση. Αποκλειστικό για το GSi είναι το Competition mode, που ενεργοποιείται μέσω του μπουτόν ESP. Πιέζοντάς το δύο φορές οι έμπειροι οδηγοί μπορούν να εκμεταλλευτούν την αυξημένη ολίσθηση και την απενεργοποίηση του ελέγχου πρόσφυσης – για ένα γρήγορο γύρο στο Nordschleife, για παράδειγμα..

Οι τιμές για το Insignia GSi Grand Sport ξεκινούν από €44.350.

image

Παράδοση 34 ετών: τα μοντέλα GSi της Opel

Το Insignia GSi συνεχίζει τη μακρά παράδοση των σπορ μοντέλων Opel με το διακριτικό GSi. Τα πρώτα που ξεσήκωσαν ενθουσιασμό ήταν τα Manta GSi και Kadett GSi (115 hp από 1.8-L) το 1984. Μόλις τέσσερα χρόνια αργότερα, ο 16βάλβιδος κινητήρας 2.0 DOHC του Kadett 2.0 GSi 16V απέδιδε 150 hp. Το πρώτο Astra έφερε επίσης αυτό τον κινητήρα και το 1993 κυκλοφόρησε μία έκδοση 1.8-L 125 hp με το Astra GSi. Αλλά και το Corsa εμφανίστηκε ως GSi, ξεκινώντας από το Corsa A με 100 hp (1988). Τελευταίο μοντέλο με το λογότυπο GSi ήταν το Corsa D τον Αύγουστο του 2012.