Παραγγελίες για το νέο και πολλά υποσχόμενο ηλεκτρικό μοντέλο της, το Ampera-e, άρχισε να δέχεται η Opel.

Ads

Η αρχή έγινε πριν από μερικές εβδομάδες στη Νορβηγία, μία χώρα προσανατολισμένη στην ηλεκτροκίνηση, όπου έχουν ήδη «κλειστεί» περισσότερα από 3.400 κομμάτια.

Το Ampera-e, που σύντομα θα κυκλοφορήσει σύντομα σε Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία και Ελβετία έχει πολλά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά να προβάλλει για να δελεάσει τον υποψήφιο αγοραστή και πρώτα απ’ όλα την αυξημένη αυτονομία των 520 θεωρητικών ή των 380 «πραγματικών» χιλιομέτρων.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 60 kWh αποτελείται από 288 κυψέλες διατεταγμένες σε οκτώ υπομονάδες των 30 και δύο των 24 κυψελών. Ολόκληρη η συστοιχία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του κάτω μέρους του αμαξώματος, για εξοικονόμηση χώρου και ασφάλεια. Μία φόρτιση 30-λεπτών σε δημόσιο ταχυφορτιστή 50 kW DC θα προσθέσει επιπλέον αυτονομία 150 km. Η Opel προσφέρει εγγύηση έως οκτώ χρόνων ή 160.000 km για το σύστημα της μπαταρίας.

Ads

Το ampere-e έχει αυτονομία 520 km μετρημένη με βάση τον κύκλο NEDC με μία γεμάτη μπαταρία, ενώ στον πιο ρεαλιστικό κύκλο οδήγησης WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) οι μηχανικοί εκτιμούν ότι μία συνδυασμένη αυτονομία WLTP φτάνει περίπου τα 380 km. Ασφαλώς η αυτονομία σε καθημερινή χρήση θα διαφέρει και εξαρτάται τόσο από τη συμπεριφορά κάθε οδηγού, όσο και από εξωγενείς παράγοντες.

Η άμεση ροπή των 360 Nm είναι υπεύθυνη για το ‘νεύρο’ του Ampera-e. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα ισοδυναμεί με 150 kW/204 hp (PS). Έτσι το Opel Ampera-e έχει επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε μόλις 7,3 δεύτερα ενώ η ρεπρίζ 80 – 120 km/h, που είναι ιδιαίτερα σημαντική στις προσπεράσεις, ολοκληρώνεται σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h προς όφελος της συνολικής αυτονομίας.