Με μια ανακοίνωση που μεταδόθηκε απ’ ευθείας, διαδικτυακά, ο Michael Lohscheller, CEO της Opel Automobile GmbH, παρουσίασε το στρατηγικό σχέδιο PACE! για επιστροφή της επί δεκαπενταετία ζημιογόνας γερμανικής φίρμας στα κέρδη. παρουσία του «μεγάλου αφεντικού» Carlos Tavares, Προέδρου της Διοικητικού Συμβουλίου της γαλλικής PSA, στην οποία ανήκει πλέον η Opel (και το αγγλικό τμήμα της, Vauhxall)

Τα βασικά στοιχεία αυτού του σχεδίου έχουν ως εξής:

• Επιστροφή στην κερδοφορία μέχρι το 2020: 2% λειτουργικό περιθώριο κέρδους στον τομέα αυτοκινήτων, θετική λειτουργική ταμειακή ροή. Χαμηλότερο breakeven point στα 800.000 οχήματα

Όλες οι πρωτοβουλίες του PACE! θα συμβάλλουν στους στόχους δημιουργίας μιας θετικής, λειτουργικής ταμειακής ροής και ενός λειτουργικού περιθωρίου κέρδους στον τομέα αυτοκινήτων 2% σε πρώτη φάση μέχρι το 2020, και 6% μέχρι το 2026. Οι συνδυασμένες δυνάμεις θα αποφέρουν ετήσιες συνέργειες σε επίπεδο Groupe PSA ύψους 1,1 δις Ευρώ μέχρι το 2020 και 1,7 δις Ευρώ μέχρι το 2026. Όλες οι ενέργειες θα συμβάλλουν σε ένα χαμηλότερο breakeven point για την Opel/Vauxhall των 800.000 οχημάτων, δημιουργώντας ένα κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο ανεξάρτητα από τις όποιες αντιξοότητες.

• Στο ‘τιμόνι’ της ηλεκτροκίνησης και των εκπομπών CO2: Εξηλεκτρισμός όλων των σειρών επιβατικών μοντέλων μέχρι το 2024

Έχοντας πλήρη πρόσβαση σε τεχνολογίες του Groupe PSA, η Opel/Vauxhall θα γίνει Νο.1 στην Ευρώπη στον τομέα εκπομπών CO2. Μέχρι το 2024, όλες οι Ευρωπαϊκές σειρές μοντέλων θα γίνουν ηλεκτρικές – προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης ή  plug-in υβριδικές εκδόσεις, μαζί με αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μέχρι το 2020, η Opel/Vauxhall θα έχει τέσσερις ηλεκτροκίνητες σειρές μοντέλων στην αγορά, συμπεριλαμβανομένου του Grandland X PHEV και ενός πλήρως ηλεκτρικού οχήματος της επόμενης γενιάς Corsa.

• Βελτίωση απόδοσης πλησιάζοντας το μέσο όρο του δείκτη της βιομηχανίας, ως προς το κόστος παραγωγής και logistics, και τη σχέση δαπανών μισθοδοσίας/εσόδων

Η εταιρία θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της μέχρι το 2020 π.χ. μειώνοντας τα κόστη κατά 700 Ευρώ ανά αυτοκίνητο. Η αποδοτικότητα των δαπανών marketing θα βελτιωθεί πάνω από 10%. Οι συνολικές αποδόσεις θα βελτιωθούν μειώνοντας την περιπλοκότητα σε όλες τις λειτουργίες, με την αναλογία G&A (γενικών & διαχειριστικών δαπανών)/εσόδων να μειώνεται από 5,6% σε 4,7% και την εταιρία να στοχεύει στο μέσο όρο του δείκτη της βιομηχανίας ως προς τη σχέση δαπανών μισθοδοσίας/εσόδων. Με τη βελτιστοποίηση της Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D) και των Επενδύσεων Κεφαλαίων ( CapEx) στο 7-8% των εσόδων της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι διαδικασίες παραγωγής και διοίκησης, έως το 2020 και η αποδέσμευση κεφαλαίου κίνησης ύψους 1,2 δισεκ. Ευρώ θα συνεισφέρουν στην επίτευξη συνεργειών.

• Στόχος, η διατήρηση και ο εκσυγχρονισμός όλων των εργοστασίων και η αποφυγή αναγκαστικών απολύσεων εργαζομένων

Η βελτιωμένη ανταγωνιστικότητα των εργοστασίων παραγωγής θα οδηγήσει σε νέο καταμερισμό οχημάτων, πετυχαίνοντας καλύτερη αξιοποίηση για την επόμενη δεκαετία. Οι δύο πλατφόρμες του Groupe PSA CMP και EMP2 θα εγκατασταθούν σε όλα τα εργοστάσια της Opel/Vauxhall. Αρχικά, ένα SUV βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2 προγραμματίζεται για το Eisenach το 2019, ενώ ένα όχημα κατηγορίας D βασισμένο στην  EMP2 έρχεται στο Rüsselsheim. Ο καταμερισμός νέων κινητήρων στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Opel/Vauxhall θα ακολουθήσει τη μετάβαση από τη GM σε κινητήρες και κιβώτια του Groupe PSA.

Το σχέδιο έχει εκπονηθεί με σαφή πρόθεση τη διατήρηση όλων των εργοστασίων και την αποφυγή αναγκαστικών απολύσεων προσωπικού στην Ευρώπη. Η απαραίτητη και βιώσιμη μείωση δαπανών μισθοδοσίας  θα εφαρμοστεί με μελετημένα μέτρα όπως καινοτόμες φιλοσοφίες ωραρίου εργασίας και προγράμματα εθελουσίας αποχώρησης ή πρόωρης συνταξιοδότησης.

• Το κέντρο R&D στο Rüsselsheim γίνεται παγκόσμιο κέντρο εξειδίκευσης του Groupe PSA

Όλα τα οχήματα Opel/Vauxhall θα εξελίσσονται στο Rüsselsheim, που θα μετατραπεί σε παγκόσμιο κέντρο εξειδίκευσης για όλο το Groupe PSA. Οι πρώτοι τομείς εξειδίκευσης έχουν ήδη αναγνωριστεί, π.χ. κυψέλες καυσίμου, ορισμένες τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης και εξέλιξη συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Αυτό θα διασφαλίσει περαιτέρω την Γερμανική μηχανολογική ποιότητα και τις προσιτές καινοτομίες. Συνολικά, ο αριθμός πλατφορμών που χρησιμοποιεί η Opel/Vauxhall για τα επιβατικά οχήματα θα μειωθεί από 9 που είναι σήμερα σε 2 μέχρι το 2024. Επιπλέον, οι οικογένειες κινητήρων θα βελτιστοποιηθούν από 10 σε 4.

• Διεύρυνση πεδίου εμπορικών δραστηριοτήτων: Αξιοποίηση του εμπορικού σήματος της Opel για ευκαιρίες εξαγωγών στο εξωτερικό και ενίσχυση του τομέα LCV της Opel/Vauxhall

Η Opel/Vauxhall έχει μεταβεί σε αποδοτικές και ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων του  Groupe PSA ταχύτερα από όσο αναμενόταν αρχικά. Από το 2024 και μετά, όλα τα επιβατικά μοντέλα της Opel/Vauxhall θα βασίζονται σε κοινές αρχιτεκτονικές με του Groupe PSA. Σειρά έχει τώρα το Combo που αναμένεται το 2018 και η επόμενη γενιά του δημοφιλούς Corsa το 2019. Αυτή η πορεία θα συνεχιστεί σταθερά με ένα σημαντικό λανσάρισμα το χρόνο. Υπολογίζοντας όλους τους τύπους αμαξωμάτων, η Opel/Vauxhall θα λανσάρει 9 νέα μοντέλα μέχρι το 2020. Η εν λόγω γκάμα θα επιτρέψει την αύξηση της τιμολογιακής δύναμης των μαρκών Opel/Vauxhall και θα μειώσει τη διαφορά από το μέσο όρο κατά τέσσερις μονάδες.

• Η εφαρμογή του PACE! θα απελευθερώσει άμεσα τις δυνατότητες της Opel/Vauxhall και θα προετοιμάσει το δρόμο για ένα βιώσιμο μέλλον

Η αύξηση πωλήσεων των αναβαθμισμένων και ενισχυμένων brands της Opel/Vauxhall θα ενισχυθεί με πρωτοβουλίες όπως η εφαρμογή ακόμα πιο ελκυστικών οικονομικών προσφορών και μία ολοκληρωμένη γκάμα προσφορών leasing μέσω του τομέα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών (Financial Services) της Opel & Vauxhall. Επιπλέον, η Opel θα κάνει την είσοδό της σε περισσότερες από  20 νέες αγορές εξαγωγών μέχρι το 2022. Πέραν αυτού, η Opel θα διερευνήσει μεσοπρόθεσμες, επικερδείς ευκαιρίες εξαγωγών σε χώρες ανά τον κόσμο. Για να ενισχύει τον ελκυστικό οικονομικά τομέα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV), η Opel/Vauxhall θα λανσάρει νέα μοντέλα και θα εισέλθει σε νέες αγορές με σαφή στόχο την αύξηση των LCV πωλήσεών της μέχρι 25% έως το 2020 σε σχέση με το 2017.

Στη φωτογραφία, αριστερά ο Carlos Tavares και δεξιά ο Michael Lohscheller