Μόνο ο αριθμός 2 έλειπε από τη σειρά μοντέλων με το χαρακτηριστικό γράμμα Χ της BMW. Με την επίσημη παρουσίαση της νέας Χ2, η εταιρία ολοκληρώνει την γκάμα των «τζιποειδών» της με το νέο της μοντέλο να παίρνει μια θέση στα ήδη γνωστά Χ1, Χ3, Χ4, Χ5 και Χ6 – και αν θέλουμε να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, μια θέση δίπλα στα «ζυγά» μοντέλα της γκάμας, τα κουπέ, δηλαδή πλάι στα Χ4 και Χ6.

Το αυτοκίνητο το πρωτοείδαμε στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι το φθινόπωρο του 2016 με τη μορφή πρωτοτύπου (Concept Χ2). Τώρα πια η νέα BMW X2 έχει πάρει την τελική της μορφή και οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν  Μάρτιο του 2018, ενώ από το Νοέμβριο, η εταιρεία θα δέχεται παραγγελίες.

Ποια είναι, όμως, η φιλοσοφία της κατασκευής του; Η νέα Χ2 μοιράζεται μαζί με το νέο Χ1 και το Mini Countryman την ίδια πλατφόρμα UKL2, επομένως, σωστά καταλάβατε, φέρει κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια εμπρός και κατά βάση κίνηση στους εμπρός τροχούς. Παρά το κουπέ σχήμα του αμαξώματος, η διατίθεται αποκλειστικά ως πεντάθυρη, ενώ συνολικά, οι γραμμές της χαρακτηρίζονται από τη λογική των Χ4 και X6, διαθέτει δηλαδή επιθετική εμφάνιση, πιο επίπεδες γραμμές και χαμηλότερο ύψος. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε σχέση με την Χ1 είναι 8 εκατοστά πιο μικρή σε μήκος και 9 πιο χαμηλή ως προς το ύψος.

Επιπρόσθετα, η BMW εγκαινιάζει με την Χ2 μια σειρά νέων στιλιστικών αλλαγών στην σχεδιαστική ταυτότητά. Η πρώτη από αυτές αφορά στις γρίλιες  της μάσκας, που έχουν, για πρώτη φορά στην ιστορία της,  μεγαλύτερο άνοιγμα στο κάτω μέρος τους.

Τα φωτιστικά σώματα  στενεύουν προς το εσωτερικό δημιουργώντας την αίσθηση ενός συγκεντρωμένου βλέμματος, ενώ χαμηλά στο κέντρο κυριαρχεί το τεράστιο άνοιγμα για την εισαγωγή του αέρα και εκατέρωθεν δύο μικρότερα, τριγωνικά. Το πίσω μέρος, το οποίο φιλοξενεί το χώρο αποσκευών των 470 λίτρων, χαρακτηρίζεται από την επιθετική σχεδίαση του διάχυτη χαμηλά και τις διπλές απολήξεις τις εξάτμισης. Οι ζάντες έχουν διάσταση από 17 έως 20 ίντσες, ενώ για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες, η BMW επαναφέρει το σήμα της στις δύο πλευρικές C κολώνες.

Στο εσωτερικό της Χ2 η BMW υιοθετεί τη λογική των υπολοίπων πρόσφατων εκδόσεών της, προσθέτοντας μια νέα εσωτερική επένδυση σε κόκκινο χρώμα. Στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορεί να περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, Head Up Display, iDrive με touch οθόνη 8,8 ιντσών και πλήρη συνδεσιμότητα, όπως επίσης και αλκαντάρα επενδύσεις. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τετρακίνητη Μ Sport X εκδοχή, με πνευματική ανάρτηση και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό.

Με την έναρξη της διάθεσής της, η BMW X1 θα είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις X2 sDrive 20i με 192 PS ίππους και σπορ, επτατάχυτο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη, xDrive 20d 190 ίππων, με ροπή 400 Nm, με οχτάρι αυτόματο κιβώτιο και xDrive 25d, 231 ίππων με ροπή 450 Nm. Και τα δύο diesel μοντέλα διατίθενται στάνταρ με σύστημα «ευφυούς» τετρακίνησης xDrive και οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Στις αρχές του 2018 θα ακολουθήσουν και πιο ενδιαφέρουσες για την ελληνική αγορά εκδόσεις, με τη μορφή της τρικύλινδρης X2 sDrive18i και των τετρακύλινδρων X2 xDrive20i, X2 sDrive18d και X2 xDrive18d. Η ισχύς των βενζινοκίνητων μοντέλων κυμαίνεται από 140 hp στη X2 sDrive18i μέχρι 192 hp στη X2 xDrive20i. Οι εκδόσεις diesel X2 sDrive18d αποδίδουν 150 ίππους. Oι τιμές για Ελλάδα δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, στη Γερμανία η sDrive 20i θα ξεκινά από τα 39.200 ευρώ.