Το ηλεκτρικό BMW iNEXT βρίσκεται πλέον στην πιο «καυτή» φάση εξέλιξης καθ’ οδόν προς τη μαζική παραγωγή, καθώς οι λεγόμενες δοκιμές θερμού κλίματος αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι ενός εκτεταμένου, πολυσυλλεκτικού προγράμματος δοκιμών.
 
Τα πρωτότυπα BMW iNEXT υποβάλλονται σε καταπόνηση εφάμιλλη με αυτή την οποία υφίσταται ένα όχημα σε όλη τη διάρκεια της λειτουργικής ζωής του. Όπως όλα τα νέα μοντέλα BMW, ο δρόμος για τη μαζική παραγωγή περνά από την πίστα δοκιμών του BMW Group στο Miramas στη Ν. Γαλλία, στο Nürburgring Nordschleife και άλλες πίστες, στο Χειμερινό Κέντρο στο Arjeplog της Σουηδίας, καθώς και σε ερημικές περιοχές με εξαιρετικά υψηλό επίπεδο ζέστης και ξηρασίας.
  
Λειτουργώντας με υψηλές ταχύτητες, σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας (stop & go), ακραίες θερμοκρασίες πάνω αλλά και υπό το μηδέν, στον πάγο και το χιόνι, αλλά και στην άμμο και το χώμα, τα οχήματα προ-παραγωγής καλούνται να διαχειριστούν σε συμπυκνωμένη μορφή όλες τις προκλήσεις που ένα αυτοκίνητο θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει στις καθημερινές διαδρομές του επί σειρά ετών. Στην πορεία, έμπειροι τεχνικοί και αποτελεσματικά συστήματα μέτρησης καταγράφουν τις αντιδράσεις του οχήματος σε διάφορες καιρικές και οδικές συνθήκες, αλλά και υπό την επίδραση άλλων παραγόντων.

Ads

image

Για να φτάσει στην «ωριμότητα» που απαιτείται από ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής, το BMW iNEXT ολοκληρώνει τώρα ένα ακόμα κεφάλαιο του προγράμματος δοκιμών, υπό ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες. Κατά τη διάρκεια δοκιμών στις ερημικές περιοχές της Νότιας Αφρικής, η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλαπλές προκλήσεις που απορρέουν από τις υπερβολικά υψηλές θερμοκρασίες, την ηλιακή ακτινοβολία και τη σκόνη.

Οι πάγοι του αρκτικού κύκλου, παραχώρησαν λοιπόν τη θέση τους σε ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό στην έρημο Καλαχάρι της Ν. Αφρικής, όπου εκτός από την υπερβολική ζέστη και την ηλιακή ακτινοβολία, οι χωμάτινες διαδρομές, συχνά με άμμο και χαλίκια, αλλά και η σκόνη, αυξάνουν τις προκλήσεις για την τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group. Σε αυτή την κυριολεκτικά καυτή φάση της διαδικασίας εξέλιξης, πέρα από τα συστήματα κίνησης και ανάρτησης του αμιγώς ηλεκτροκίνητου BMW iNEXT που καλούνται να αποδείξουν τη λειτουργική τους ασφάλεια, αντοχή και αξιοπιστία, δοκιμάζονται επίσης το αμάξωμα, το εσωτερικό, η ψηφιακή τεχνολογία και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Ads

image

Οι δοκιμές οδήγησης μέσα στην έρημο, στη Σαβάνα και στις περιοχές της Β.Δ. Νότιας Αφρικής προσφέρουν στους μηχανικούς εξέλιξης τις ιδανικές προϋποθέσεις για τον έλεγχο και συντονισμό όλων των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης υπό ακραίες συνθήκες. Η συνεχής  εναλλαγή τοπίων, από αμμόλοφους σε χωματόδρομους και περάσματα off-road, είναι μία μόνιμη πρόκληση ακόμα και για το ευφυές σύστημα τετρακίνησης του BMW iNEXT. Σε θερμοκρασίες ικανές να αδειάσουν τη μπαταρία του κινητού τηλεφώνου σε χρόνο μηδέν, η ολοκληρωμένη φιλοσοφία ψύξης της μπαταρίας, ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά του BMW iNEXT ανταπεξέρχονται άριστα. Επιπλέον, το σύστημα κλιματισμού (A/C), που λειτουργεί μέσω τεχνολογίας αντλίας θερμότητας, το σύστημα ελέγχου και τα λοιπά εξαρτήματα των ηλεκτρονικών του οχήματος δοκιμάζονται στις ακραίες κλιματικές συνθήκες της ερήμου για να επιβεβαιώσουν ότι πληρούν τις προδιαγραφές για παραγωγή.

image
  
Η μαζική παραγωγή του BMW iNEXT θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Dingolfing το 2021. Με τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου Sports Activity Vehicle, το νέο μοντέλο συνδυάζει τις τελευταίες καινοτομίες που ορίζει το BMW Group στην εταιρική στρατηγική του NUMBER ONE > NEXT με επίκεντρο αυτό που περιγράφεται ως  D-ACES (Design, Autonomous, Connected, Electrified & Services), δηλαδή στους τομείς της σχεδίασης, της αυτόνομης οδήγησης, της συνδεσιμότητας, της ηλεκτροκίνησης και των υπηρεσιών κινητικότητας. Υιοθετώντας την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης της BMW “eDrive”, το BMW iNEXT επιχειρεί να θέσει νέα πρότυπα επιδόσεων, οικονομικής λειτουργίας και αυτονομίας ενός ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία.