Η πορεία προς τη διαδικτυακή παρουσίαση “Lancia Design Day” (28η Νοεμβρίου) συνεχίζεται με τρεις θρύλους του παρελθόντος, τις Aurelia, Flaminia και Fulvia, οι οποίες ενέπνευσαν τη σχεδίαση των μελλοντικών μοντέλων της μάρκας με μια ιδανική σύνθεση καθαρών γραμμών, ισορροπημένων όγκων και μια μοντέρνα εκδοχή της κλασσικής μάσκας “calice” της Lancia.

Ads

 

«Μέσα από μια πορεία σχεδόν 116 ετών, η Lancia πάντα αντιπροσώπευε τη χάρη και την κομψότητα. Αυτό ισχύει στο ακέραιο, τόσο για τις ναυαρχίδες της, όπως είναι οι Aurelia και Flaminia, όσο και για τα πιο συμπαγή της μοντέλα, όπως είναι η Fulvia», δήλωσε ο Luca Napolitano, CEO της Lancia, δίνοντας το στίγμα αυτών των ξεχωριστών δημιουργιών που σήμερα εμπνέουν το μέλλον της μάρκας. Οι Aurelia, Flaminia και Fulvia είναι τρία θρυλικά μοντέλα που αποτέλεσαν σύμβολο της υψηλής αισθητικής και ποιότητας, ελκύοντας διασημότητες απ’ όλο τον κόσμο. Παράλληλα αποτελούν υπόδειγμα αισθητικής αρτιότητας με διαχρονική αξία. Όπως χαρακτηριστικά συμπλήρωσε ο Napolitano, «στοιχεία όπως η κλασσική μάσκα «calice” («δισκοπότηρο») και οι καθαρές γραμμές μας έδωσαν έμπνευση, ενώ θα είναι στοιχεία άμεσα αναγνωρίσιμα στα νέα μας μοντέλα.».

 

Aurelia: Η αέρινη Lancia με τις μινιμαλιστικές γραμμές

Ads

 

Ο θρύλος της Aurelia ξεκινά το 1951 με την Β10, ένα πολυτελές σεντάν με καινοτόμα σχεδίαση, όπου οι εμπρός και πίσω πόρτες του ανοίγουν σε αντίθετη φορά, ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Lancia που είχε ήδη κάνει την εμφάνισή του σε μοντέλα όπως οι Augusta και Aprilia.

 

Κατασκευασμένο σε τέσσερις παραλλαγές, το μοντέλο συνεχίζει έως και σήμερα να εντυπωσιάζει με τις καθαρές και μινιμαλιστικές γραμμές του που του χαρίζουν μια «αιώνια γοητεία». Ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα στοιχεία της σχεδίασης του μοντέλου είναι η μάσκα «celice”, η οποία συνδυάζει οριζόντιες και κάθετες γραμμές, περικλείοντας στο εσωτερικό της το λογότυπο της μάρκας.

 

Flaminia: Το προεδρικό αυτοκίνητο με το νέο σήμα της Lancia

 

Η Flaminia παρουσιάστηκε το 1957 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και κατασκευάστηκε σε τρεις σειρές από το 1957 έως το 1970 σε εκδόσεις σεντάν και coupé. Με τη Flaminia παρουσιάστηκε το ανασχεδιασμένο λογότυπο της Lancia, το οποίο χαρακτηριζόταν από τις απλούστερες γραμμές και τα μόλις δύο βασικά χρώματα, μπλε και ασημί. Το δόρυ που απεικονίζεται αποτελεί τον ιστό της σημαίας, πάνω στην οποία γράφεται το όνομα Lancia με κεφαλαία γράμματα.

 

Σχεδιασμένη από τον Pininfarina, ο οποίος είχε δώσει το στίγμα του μοντέλου στην περιορισμένης παραγωγής Lancia Florida, η Flaminia βασιζόταν στην Aurelia και αποτελούσε ένα κομψό και πολυτελές σεντάν με καινοτόμες για την εποχή γραμμές. Ένα από τα πλέον ξεχωριστά της στοιχεία ήταν η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο καπό και οι κομψές γραμμές από χρώμιο.

 

Lancia Fulvia Coupé: Η εμφάνιση της καμπίνας “turret” («πύργος»)

 

Το 1965 η Lancia δημιούργησε τη Fulvia Coupé, την σπορ εκδοχή του σεντάν μοντέλου που είχε παρουσιαστεί δύο χρόνια νωρίτερα, το 1963. Η διάταξη 2+2 των καθισμάτων, η φωτεινή καμπίνα, τα μεγάλα παράθυρα και τα χαρακτηριστικής σχεδίασης εμπρός και πίσω παρμπρίζ εντυπωσίαζαν με την πρώτη ματιά.

 

Σχεδιασμένη από τον Piero Castagnero, ο οποίος ήταν επικεφαλής του Centro Stile Lancia, η Fulvia Coupé αντλούσε έμπνευση από τα σκάφη αναψυχής της Riva και έφερε για πρώτη φορά στο προσκήνιο την καμπίνα “turret” χάρη στην εξαιρετική ορατότητα που εξασφάλιζαν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και την ίδια στιγμή οι εξαιρετικά λεπτές κολόνες.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ