Προς το τέλος Οκτωβρίου θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα, το νέο Volkswagen Golf GTI. Το μοντέλο που από τη μια, ως Golf κατάφερε να σηματοδοτήσει τη δημιουργία της λεγόμενης «μικρομεσαίας» κατηγορίας και από την άλλη να καθιερώσει την έννοια του “GTI” επιστρέφει δριμύτερο, στην όγδοη, πλέον γενιά του, φορτωμένο όλα τα καλά της ψηφιακής τεχνολογίας. Οι λιανικές τιμές του νέου Volkswagen Golf GTI αναμένεται να ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμά του.

Ads

 

Με δίλιτρο turbo κινητήρα ισχύος 245 PS, το ολοκαίνουργιο Volkswagen Golf GTI όγδοης γενιάς έρχεται να «πλασαριστεί» ως είναι ένα κορυφαίας τεχνολογίας και υψηλής ενεργειακής απόδοσης σπορ compact πεντάθυρο χάτσμπακ. Ένα αυτοκίνητο με σαφή σπορ χαρακτήρα από τη μια, αλλά και με όλα τα προσόντα για το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου από την άλλη – μεταξύ των οποίων και η διακριτικότητα…

 

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού 2.0 TSI προέρχεται από το τελευταίο εξελικτικό στάδιο “evo4” της σειράς κινητήρων EA888 της Volkswagen, αποδίδει δε μέγιστη ισχύ 245 PS (180 kW) και μέγιστη ροπή 370 Nm, διαθέσιμη στην περιοχή μεταξύ 1.600 – 4.300 σ.α.λ. Κατά το λανσάρισμα του μοντέλου, ο 2.0 TSI κινητήτας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων (DSG). Η τελική ταχύτητα του οχήματος περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Ads

 

Με τη «δικτύωση» του νέου συστήματος ελέγχου “Vehicle Dynamics Manager” με όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, εξασφαλίζεται ένα υψηλότερο επίπεδο ελέγχου για όλες τις ηλεκτρομηχανικές λειτουργίες του συστήματος κίνησης. Ενώ διαθέσιμο είναι και το Dynamic Chassis Control (DCC) με ελεγχόμενα, μεταβλητής σκληρότητας αμορτισέρ, έτσι ώστε ο οδηγός του GTI να μπορεί να επιλέξει τη δική του ατομική ρύθμιση μέσα από τις επιλογές που προσφέρουν τα προφίλ οδήγησης. Σημειώνουμε ότι το νέο σύστημα ελέγχου Vehicle Dynamics Manager, που κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο Golf GTI, ελέγχει το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού XDS καθώς και την εγκάρσια δυναμική του προαιρετικά ελεγχόμενου Dynamic Chassis Control (DCC) του GTI.

 

Όλα αυτά έδωσαν το… θάρρος στους μηχανικούς της Volkswagen να δηλώνουν ότι έχουν εξαλείψει το φαινόμενο της υποστροφής, ένα τυπικό χαρακτηριστικό των προσθιοκίνητων αυτοκινήτων, και ότι το νέο Golf GTI συμπεριφέρεται στις στροφές ουδέτερα, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες στην πίστα, ενώ επιταχύνει στην έξοδο κάθε στροφής χωρίς την παραμικρή απώλεια πρόσφυσης. Οπωσδήποτε φιλόδοξες οι δηλώσεις, οπότε δεν μπορεί παρά να δηλώνει κανείς ότι θα ήθελε να δει στην πράξη πώς όλα αυτά επιβεβαιώνονται στην πράξη.

 

Το πέρασμα, τώρα, στην ψηφιακή εποχή του Golf γίνεται φανερό από τη στιγμή που θα ανοίξουν οι πόρτες, οπότε ενεργοποιούνται οι ψηφιακές οθόνες του στάνταρ Digital Cockpit και του συστήματος ψυχαγωγίας. Όπως μας πληροφορεί η Volkswagen, το Discover Media, το οποίο διαθέτει λειτουργία streaming και σύνδεση στο διαδίκτυο, ανήκει επίσης στο βασικό εξοπλισμό. Ενώ στις νέες δυνατότητες που προσφέρονται στον οδηγό περιλαμβάνεται και η εξατομίκευση GTI του πίνακα οργάνων, με το στροφόμετρο να εμφανίζεται στη μέση του Digital Cockpit. Ο νέος, επίσης στάνταρ εσωτερικός φωτισμός, προσφέρει ένα φάσμα 30 διαφορετικών χρωμάτων.

 

Το νέο Golf GTI δεν έχει πλέον κλασικό κλειδί, αφου καθώς ζούμε στην εποχή του keyless start όλα γίνονται με ένα κουμπί Έναρξης/Διακοπής κινητήρα (βασικός εξοπλισμός) – ή σε απλά… ελληνικά “stop/start”, ενώ το σπορ τιμόνι τριών ακτίνων της προηγούμενης γενιάς έχει αντικατασταθεί με ένα νέο, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με χειριστήρια αφής που προαιρετικά φιλοξενεί και το κουμπί του Travel Assist, που επιτρέπει την υποβοηθούμενη οδήγηση του Golf με ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα.

 

Το νέο GTi είναι, επίσης, εξοπλισμένο – όπως κάθε νέο Golf – με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης όπως το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, το Autonomous Emergency Braking Front Assist με έλεγχο για πεζούς και ποδηλάτες, το XDS διαφορικό που κλειδώνει ηλεκτρονικά καθώς επίσης σύστημα Car-2-X (τοπική επικοινωνία με άλλα οχήματα και τις υποδομές κυκλοφορίας) – όλα στο στάνταρ εξοπλισμό.

 

Μια λαμπρή ιστορία

 

Το πρώτο Golf GTI πρωτοπαρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) στη Φρανκφούρτη τον Σεπτέμβριο του 1975. Η Volkswagen είχε κάνει αρχικό προγραμματισμό για 5.000 μονάδες Golf GTI. Το νέο μοντέλο έγινε αμέσως κάτι σαν σύμβολο, φέρνοντας τα πάνω-κάτω καθιστώντας προσιτή τη σπορ οδήγηση σε μαζική κλίμακα, με συνολικά 461.690 Golf GTI Mk1 να βγαίνουν την εποχή εκείνη από τις γραμμές παραγωγής. Με τις έξι γενιές που ακολούθησαν μέχρι σήμερα, που βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το λανσάρισμα της 8ης γενιάς του, το «γρήγορο» Volkswagen κατάφερε να γίνει το πιο επιτυχημένο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο, με περισσότερα από 2,3 εκατομμύρια Golf GTI να έχουν παραχθεί μέχρι το τέλος του 2019.

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ